Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota začne testovat bezdrátové dobíjení plug-in hybridu Prius

Michal Fokt
Diskuze (4)
Toyota vyvinula systém pro rezonanční nabíjení akumulátorů a koncem února v Japonsku zahájí jeho ověřovací testování na vozech Toyota Prius Plug-In.

Nutnost připojovat elektromobily nebo plug-in hybridní vozy prostřednicím zásuvky do elektrické sítě, ať už doma nebo ve veřejných dobíjecích stanicích, představuje jeden z významných prvků nekomfortu soužití s tímto alternativním způsobem pohonu.

Ani to ale už brzy nebude problém, řada firem experimentuje s bezdrátovým nabíjením automobilových akumulátorů, kdy postačí pouze postavit se s elektromobilem na k tomu určené místo a nabíjení už zajistí buď indukce nebo rezonance. A právě posledně jmenovaný systém nyní vyvinula Toyota a koncem měsíce začne v prefektuře Aiči jeho ověřovací testování na třech plug-in hybridních vozech Toyota Prius.

Dobíjecí soustava využívá technologii magnetické rezonance s kmitočtem 85 kHz, kdy se elektřina bezdrátově přenáší zásluhou změny intenzity magnetického pole mezi cívkou na úrovni terénu, tedy vysílačem energie a cívkou zabudovanou ve vozidle. Cívka má vstupní napětí 200 V a dobíjecí výkon 2 kW, což zajistí plné dobití akumulátorů Priusu za 90 minut.

Systém dokáže potlačovat pokles účinnosti přenosu energie způsobený nesprávným zarovnáním cívek nebo výškovými rozdíly mezi vysílající a přijímající cívkou i minimalizovat elektromagnetické rušení zařízení nacházejících se v blízkosti dobíjecího místa. Cívka je navíc konstruována tak, aby zvládla přejezdy vozidel. I přesto Toyota doplnila parkovacího asistenta (včetně jeho inteligentní verze IPA) o novou funkci, která umožňuje zobrazení polohy vysílající cívky na parkovacím místě, aby řidič mohl s vozem zajet na místo, optimální pro dobíjení.

Testy v Japonsku budou probíhat rok a pokud budou výsledky pozitivní, je Toyota připravena začít tento systém vyrábět a prodávat.

Michal Fokt
Diskuze (4)
Avatar - N6600
17. 2. 2014 07:46
Re: Prihnus
Za prve, hybridy su primarne do mesta. Ak to beries ako presuvadlo po dialnici, tak tam to nie je urcene. Za druhe - s hybridom musis vediet jazdit. Vymlatit baterky dokaze kazdy, rozumne vyuzit energiu malokto.
Podla spritmonitor.de [odkaz] je benzin za 5,07L, plugin za 3,22L

A Dylan ma pravdu :-)
Avatar - Dylan McKay
16. 2. 2014 23:25
Re: Prihnus
Jsem uživatelem Priusů, a písmenkama tě nehodlám přesvědčovat. Taky jsem předtím kupoval nesmyslná auta- jako ty. Potom to stačilo jen zkusit...

PS: pokud předtím než cokoli koupíš přemýšlíš o tom, jak se to vyrobilo, tak klobouk dolů... ;-)

PPS: mně se Prius líbí, a zase naopak se mi všeobecně nelíbí Audi, a jeho vlkama vychovaní řidiči.
Avatar - S8
16. 2. 2014 22:28
Prihnus
O tom, že je to auto ošklivé, není potřeba mluvit, o tom, že je předražené víme všichni, ale kdo už sakra někdy spočítá celkový ekologický dopad výroby těch všech baterií a nesmyslných technologií v porovnání S REÁLNOU úsporou spotřeby. Ve všech testech co jsem viděl to auto jezdilo za běžnou spotřebu a nedá se říct, že by šetřilo. Možná to dožene ztrátu získanou nadbytečnou váhou baterií, ale to je tak všechno.

Těžko mě někdo přesvědčí, že to auto dává smysl.....
Avatar - Dylan McKay
16. 2. 2014 21:30
Prius
Vývoj k dokonalosti. Miluju to auto, a těším se na příští generace! :yes: