Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota na Tokyo Motor Show 2011: Elektřina, palivové články a zábava

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Toyota si domácí Tokyo Motor Show nemůže nechat ujít, což prozrazují i světové premiéry hned trojice konceptů.

Prvním je trpasličí FT-EV III. FT znamená Future Toyota (tedy studii), EV je pochopitelně elektromobil a římská III představuje pořadí. Automobilka neváhá zdůraznit, že koncept je čtyřmístný, ale při pohledu na fotografii je jasné, že pouze s velkými výhradami. FT-EV III totiž vychází z trpasličí iQ.

Lithium-iontové baterie přesto nijak neomezují prostor pro posádku, což je dobře, byť více než dva pasažéři v ní pojedou asi opravdu jen v krajní nouzi. Akční rádius vozu by měl dosáhnout až 105 km (dle japonské normy JC08). Důležitý údaj, vzhledem k tomu, že sériová elektrická toyota v kapesním balení pro jízdu na krátké vzdálenosti bude představena příští rok.

FCV-R je poháněn vodíkem, respektive palivovými články uloženými pod podlahou. Písmeno R se pak vykládá jako Reality & Revolution. Auto s délkou 4,7 m tentokrát pojme skutečně čtveřici pasažérů i jejich zavazadla. Místa je uvnitř určitě dost. Vodík je v nádrži stlačen na 70 MPa a aerodynamický sedan vyznávající podobné tvary jako současný Prius je schopen na jednu nádrž urazit skoro 700 km. Sériové vozidlo s tímto druhem poháněcí soustavy (FCV - Fuel Cell Vehicle) plánuje Toyota uvést na trh za čtyři roky.

Z Fun-Vii (ne, není to římská sedmička, ale zkratka z Vehicle interactive internet) nám toho výrobce zatím moc neukázal. Také na informace je dosud skoupý. Tenhle koncept má být hlavně o zábavě a propojení vozidel a lidí, jak uvnitř, tak v okolí. Varování ministra dopravy: používání Facebooku řidičem během jízdy může způsobovat smrtelná zranění.




Toyota Fun-Vii

Aleš Dragoun
Diskuze (1)