Toyota v prvním pololetí v pozici lídra automobilového odvětví
Velký význam připisují představitelé Toyoty vyššímu odbytu na severoamerickém trhu, kde roste poptávka po úsporných automobilech kvůli vysokým cenám benzinu. Také v Evropě Toyota v prvním pololetí rostla. V Evropě se od ledna do června prodalo 661 tisíc automobilů, což představuje meziroční nárůst 14 %.
Celosvětový prodej automobilek sdružených pod křídla Toyota Motor Corp. se v prvním pololetí vyšplhal na 4,71 milionu vozů, zatímco automobilky GM prodaly 4,67 milionu vozů.
Nedávné zemětřesení způsobilo odstávku výroby několika japonských automobilek, což se dotklo také Toyoty, zejména kvůli výpadku dodávek komponent od dodavatelů. Výroba by se měla postupně rozbíhat během tohoto týdne. Jaký bude mít výpadek vliv na celkové pořadí světových automobilových koncernů se dozvíme v říjnu.