Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota se vrací do WRC. Připojí se k týmu Loeb, nebo Solberg?

David Bureš
Diskuze (8)
Japonský výrobce se chce úspěšně vrátit do WRC, k čemuž potřebuje schopné jezdce. I proto hledá mezi těmi nejlepšími.

Toyota se v příštím roce chce vrátit do světového šampionátu v rallye. Zatím má ale problém sehnat závodní jezdce, kteří by v jejích barvách nastupovali. Toyota chce totiž jen ty nejlepší piloty, i proto již oslovila Pettera Solberga. Ráda by jednala rovněž s legendárním Sébastienem Loebem.

„Probírali jsme s Petterem různé plány. Víme, že je světový šampion a rychlý jezdec,“ tvrdí o Solbergovi Tommi Makinen, další někdejší úspěšný závodník a zároveň šéf týmu Toyota Gazoo Racing, který tím potvrdil, že japonský výrobce má o Solberga zájem.

Norský pilot se v roce 2003 stal mistrem světa ve WRC, naposledy se šampionátu zúčastnil v roce 2012. Dnes se Solberg účastní světového šampionátu v rallycrossu (WRX), kde v minulých dvou sezonách získal dva tituly mistra světa. Solberg se podle svých slov chce zúčastnit WRX i v letošním roce, plány do dalších let jsou ale nadále i otevřené. To naznačuje, že jednačtyřicetiletý závodník o návratu do WRC minimálně uvažuje.

Příchod Solberga nicméně není vůbec jistý, a tak Toyota musí hledat dál. Po internetu kolují spekulace, že Toyotu navštívil i legendární Sébastien Loeb, Makinen ale přiznává, že s tímto devítinásobným mistrem světa ve WRC ještě nejednal. Zároveň by ale měl o francouzského pilota zájem. „Pokud by Sébastien měl zájem něco udělat, tak s ním samozřejmě chci mluvit. Víme, že je jeden z nejlepších pilotů historie a že si stále úspěšně vede a pokračuje v závodění,“ říká Makinen.

Loeb by pro Toyotu byl jistě trefou do černého, francouzskému pilotovi se daří za volantem snad jakéhokoliv vozu. Úspěšně se účastnil závodu na vrch Pikes Peak, šampionátu WTCC i Rallye Dakar, ve WRC je pak nejúspěšnější jezdec historie. Ve světovém šampionátu v rallye by se rozhodně neztratil ani v roce 2017, kdy mu bude 43 let.

Hledání jezdců pro Toyotu není snadným úkolem, zvlášť kvůli nejvyšším ambicím – japonská stáj chce vítězit, a tak se nechce spokojit s druhořadými piloty. Toyota měla zájem o Krise Meeka, ten se ale nakonec rozhodl zůstat u Citroënu. Stejně tak Sébastien Ogier zůstává u Volkswagenu. Zatím volní pro příští sezonu jsou Thierry Neuville (Hyundai) a Mads Ostberg (M-Sport Ford), první z nich ale již prohlásil, že by svoji kariéru i nadále rád spojoval s korejským týmem.

Toyotě se alespoň povedlo angažovat Mikko Hirvonena, který nově pomáhá s vývojem Yarisu WRC. Finský jezdec se WRC naposledy účastnil v roce 2014, mistrem světa se nikdy nestal, zvítězil ale v 15 závodech. Při letošní první účasti v Rallye Dakar pak skončil na skvělé čtvrté příčce. Na vývoji nového Yarisu se dále podílí i Juho Hänninen, který úspěšně závodil se Škodou Fabia S2000 v sérii IRC.

V příštím roce začnou ve WRC platit nové regule, díky nimž budou vozy rychlejší. Počítá se se zvýšením výkonu motoru a zároveň snížením váhy. Zlepší se i aerodynamika. V roce 2017 budou v šampionátu určitě závodit VW Polo WRC, Hyundai i20 WRC, Toyota Yaris WRC a nový speciál od Citroënu. Do světového šampionátu v rallye by se navíc rád vrátil Fiat, zatímco účast Fordu je nadále nejistá.

David Bureš
Diskuze (8)
Avatar - Otrava
6. 2. 2016 01:12
Re: Je celkem jednoduché jak trefit nejlepšího jezdce
Já myslím, že i teď by Loeb mohl být více než zdatným soupeřem Ogiera. Na Monte Carlu mu ještě nedávno ukazoval záda, než, pravda, udělal chybu. Na druhou stranu v pravděpodobně pomalejším autě a po dlouhé absenci v rally. Ale ani v předchozích záskocích ve WRC neměl problém.

No, ne že bych Ogierovi ta vítězství a (nejen) občasné poražení Loeba nepřál, ale on zaostává hlavně co se osobnosti týče.
Avatar - Sumi2000
5. 2. 2016 17:17
Re: Super zpráva!
Souhlas , že je to super zpráva , ale kromě WRC se dá sledovat i F1 a motoGP..
Formule sice jen na satelitu , ale německá Astra je zdarma a F1 na RTL..
Avatar - praděda7
5. 2. 2016 15:53
Re: A vida
Ano, Toyota si "spálila prsty" v WRC, ale je dobře, že už ji otrnulo a vrací se. Co by ještě víc pomohlo WRC by byly regule, které by drasticky omezovaly náklady týmů. Tím by se na scénu přilákalo víc továren a profesionálních týmů. Dovedu si představit, že homologační požadavek vyrobit a prodat 5000 identických vozů během 12 měsíců by moc pomohl. :-!
Avatar - Individualita
5. 2. 2016 14:59
No vida
Tak už vím komu fandit :-)
Avatar - Glaukos
5. 2. 2016 14:54
Eric Camilli
Měl jsem za to, že když podepsal s M-Sportem, tak u Toyoty skončil. Navíc sám kdysi prohlásil, že nešlo o nějaký vývoj, jen o pozvání na testy a to ještě od TMG a ne od Makinena