Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž živě: Toyota Urban Cruiser - Malý městský crossover také s pohonem všech kol, nový motor 1,33 Dual VVT-i

Diskuze (13)
Souběžně s malým crossoverem Kia Soul má v Paříži premiéru podobně koncipovaný vůz od Toyoty. Na výběr je dieselový motor 1,4 D-4D s pohonem předních nebo všech kol a zcela nový benzinový 1,33 Dual VVT-i s pohonem předních kol.

Crossover, inspirovaný větším SUV RAV-4, je navržen převážně pro městské použití. Délka 3930 mm a rozvor 2460 mm znamenají krátké převisy, které společně s mohutnými tvary dodávají autu bytelný vzhled. Šířka 1725 mm a výška 1540 mm nijak nevyčnívají z dnešních proporcí subkompaktních hatchbacků, přesto je interiér nadprůměrně prostorný – vnitřní šířka je 1400 mm a výška 1240 mm. Za zadními sedadly se nachází prostor pro zavazadla o objemu 314 l.

Standardem bude sedm airbagů, aktivní opěrky hlavy, brzdový asistent, stabilizační systém VSC a kontrola trakce TRC. Toyota očekává zisk pěti hvězdiček v testech Euro NCAP.

Modernizovaný motor 1,4 D-4D má výkon 66 kW při 3800 ot./min a maximum točivého momentu 205 Nm v rozpětí od 1800 do 2800 ot./min. Na výběr bude buď pohon předních nebo všech kol, v obou případech se šestistupňovou manuální převodovkou. Systém 4x4 nazvaný Active Torque Control 4WD přebírá Urban Cruiser z RAV-4.

Druhou možností je nový benzinový motor 1,33 Dual VVT-i s variabilním časováním ventilů. Nejvyšší výkon je 74 kW při 6000 ot./min, maximum točivého momentu 132 Nm při 3800 ot./min. Tento motor je vybaven funkcí Stop&Start. Benzinový Urban Cruiser se bude dodávat také se šestistupňovou manuální převodovkou, ale výhradně s pohonem předních kol.

Kombinovaná spotřeba benzinového motoru je 5,5 l/100 km. Dieselový motor se ve verzi 4x2 dostává díky spotřebě 4,6 l/100 km na hodnotu 120 g CO2 vypuštěných na 1 km jízdy, verze 4x4 má kombinovanou spotřebu vyšší – konkrétně 5,1 l/100 km.

Prodej bude zahájen začátkem roku 2009. Pro příští rok Toyota předpokládá prodej 30 tisíc kusů, polovina z nich by měla mít pohon všech kol.

Diskuze (13)
7. 10. 2008 03:17
Re: bude aj v EU?
Přeju tobě i sobě, abychom nebyli zklamáni. Ale docela upřímně - UCruiser a Soul mi přijdou ve výrazu hodně podobní, nevím, jestli bych já mezi nimi kopal tak hluboký příkop, jako to děláš ty. A imho stačí málo, aby se i Soul proměnil v pocitově obyčejný hatch, naživo je velký vlastně jen díky těm přehnaným 18" kolům . Kdoví, co se stane, když ho přehodíš na 15" a neolepíš ho. Yeti, no uvidíme příští rok, co zbyde z původního konceptu, toho se bojím víc než škodováckých cen. Navíc, jestli se dál prohloubí krize, může to Škoda i klidně odpískat nebo odložit. P.S. Nedej na dojmy z obrázků, dojdi se podívat i na tu Toyotu. Já půjdu určitě. A svezu se s oběma, to je nejdůležitější.
6. 10. 2008 15:07
Re: bude aj v EU?
No jo. Jenomze odstranenim tech "dětinských doplňků", ktere tedy taky nemusim, se z UC stava docela obycejny navic treskute konzervativni hatchback. Podle rozmeru co pisu nize je to nachlup stejne auto jako Fabia. Jen to 4x4 je navic. Takze je to vlastne obycejny hatch se 4x4. Ohlasovano bylo neco jineho.
Co se tyka Soulu, podle toho co lze videt v prospektu doplnku pro korejsky trh, tak si zakaznik bez vkusu muze udelat ze Soulu poutove auto a clovek s vkusem decentni ale charizmaticky vuz. Jen ty pneumatiky.... Tak uvidime. Treba se dockame az s Yetim. I kdyz tam uz vim dopredu, ze si nevyberu motor a ceny bude Skoda.
6. 10. 2008 14:21
Re: bude aj v EU?
Tunění z fabriky právě tak doprovází uvedení Soulu, nemají si se Scionem vůbec co vyčítat ani závidět ;-) Cílová skupina v Asii a US-Kanadě je taky prakticky stejná. A to, co ti na U.Cruiseru v evropské verzi připadá konzervativní, je imho právě důsledek odstranění dětinských doplňků, které jsou pro evropské publikum nevstřebatelné. A naprosto stejný problém musí řešit pro evropské nasazení i Soul - červeně pulzující reproduktory tady opravdu nikoho neohromí, kromě pár zajíců. Je tu jistý rozdíl - Toyota není v Evropě značkou s mladým image a prosazení U.Cruiseru jako modelu pro mladé pro ni bude trochu problém, na který možná předem rezignuje. Zatímco Kia ještě není vydefinovaná, takže má otevřenou možnost si teď definici stanovit a pokusit se nahradit americko-japonské tretky něčím jiným - proto také byla ve finále nejspíš povolána Guillaumova parta. - Jo, nerad to říkám, ale čekal jsem od Soulu první dojem nabušený emocemi. Teď si nechávám oddechový čas do dalšího setkání, abych si ty první nic moc pocity ujasnil. Takže třeba tobě se bude líbit dokonale, co já vím. Ano, bude teď o víkendu na Autoshow v Praze, i když se zatím neví, jestli zase jen předprodukční verze nebo už definitivní - to je dost důležité hlavně kvůli interiéru.
6. 10. 2008 02:09
Re: bude aj v EU?
V USA je specialne zavedena znacka Scion, jako "levna Toyota", pro mlade. Nabizi se vselijake "tunici" doplnky primo z tovarny. Pro Evropu zustala znacka Toyota, a obrazky ukazuji absolutne konzervativni vuz vcetne konzervativnich odstinu laku. Takze se zda, ze v Evrope to marketingovci posilaji jinam.
Soul zklamal? To jsi mi zkazil cely vikend :-). Ja jsem ho jeste nevidel, snad by mohl byt pristi tyden v Praze.
6. 10. 2008 01:58
Re: Je to Fabia
Pro srovnani uvedu rozmery - d/š/v//rozvor.
Urban C. 3930/1725/1540//2460
Fabia 3992/1642/1513//2460
SX4 4140/1755/1605//2500

Takze nemuzu si pomoct, ale rozmerove je to temer na chlup stejne jako Fabia (o co je to kratsi o to je to sirsi). SX4 je uz o pul tridy vetsi. Takze kdo chce Fabii 4x4 bude mit moznost u Toyoty. Scion v USA patri mezi levnejsi vozy. Uvidime.