Toyota Yaris: Facelift, nový motor 1,33 Dual VVT-i a nižší spotřeba u všech motorizací
V rámci programu Toyota Optimal Drive se Toyota v Paříži zavázala pracovat na snižování spotřeby paliva svých modelů. První ovoce už uzrálo v novém Avensisu a teď jsou tu další pokroky. Malý Yaris sice ani v aktuálním provedení nepatří mezi modely s neakceptovatelně vysokou kombinovanou spotřebou, ale přesto Toyota dokázala hodnoty dále snížit.
Základní litrový tříválec nyní spotřebuje o 10 % méně paliva v kombinovaném cyklu. Konkrétně místo dosavadních 5,4 l/100 km jen 4,9 l/100 km.
Novinkou v modelovém programu řady Yaris je nový čtyřválec 1,33 Dual VVT-i avizovaný před několika dny také pro modely Auris a Corolla. S ním má Yaris umět jezdit v kombinovaném cyklu jen za 5,1 l/100 km. V nabídce této motorizace bude také systém vypínání motoru Stop & Start.
Standardem je nová šestistupňová ručně řazená převodovka, za příplatek bude dodávána nová automatizovaná skříň MMT se šesti převodovými stupni. Stejná alternativa se bude nabízet i pro známý turbodiesel 1.4 D-4D, jehož kombinovaná spotřeba se snížila o 0,3 l/100 km.
Toyota Yaris 2009 - Přehled modelové řady | |||
Motor | 1.0 VVT-i | 1.33 Dual VVT-i | 1.4 D-4D |
Zdvihový objem [cm3] | 998 | - | 1364 |
Válce/ventily | 3/4 | 4/4 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 51/6000 | 74/6000 | 66/3800 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 93/3600 | 132/4000 | 205/1800 |
Max. rychlost [km/h] | - | - | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,9 | 5,1 | 4,1 (4,2) |
Facelift se netýkal pouze techniky, ale také několika detailů na karoserii. Nové nárazníky vpředu a vzadu vrací na exponovaná místa městského Yarise ochranné otěrové pásky, i když stále lakované v barvě vozu. Odlišné je také tvarování nárazníků a předních světlometů, vzadu se změnila grafika koncových sdružených svítilen, v nichž v každé je nově integrováno pět světelných diod s funkcí brzdových světel.
Drobné změny doznaly také materiály v interiéru a škála 12 exteriérových barev laků karoserie.