Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Yaris: Facelift, nový motor 1,33 Dual VVT-i a nižší spotřeba u všech motorizací

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Toyota představila v Boloni hned několik menších světových premiér. Tou nejzajímavější asi je inovovaný Yaris s několika technickými novinkami.

V rámci programu Toyota Optimal Drive se Toyota v Paříži zavázala pracovat na snižování spotřeby paliva svých modelů. První ovoce už uzrálo v novém Avensisu a teď jsou tu další pokroky. Malý Yaris sice ani v aktuálním provedení nepatří mezi modely s neakceptovatelně vysokou kombinovanou spotřebou, ale přesto Toyota dokázala hodnoty dále snížit.

Základní litrový tříválec nyní spotřebuje o 10 % méně paliva v kombinovaném cyklu. Konkrétně místo dosavadních 5,4 l/100 km jen 4,9 l/100 km.

Novinkou v modelovém programu řady Yaris je nový čtyřválec 1,33 Dual VVT-i avizovaný před několika dny také pro modely Auris a Corolla. S ním má Yaris umět jezdit v kombinovaném cyklu jen za 5,1 l/100 km. V nabídce této motorizace bude také systém vypínání motoru Stop & Start.

Standardem je nová šestistupňová ručně řazená převodovka, za příplatek bude dodávána nová automatizovaná skříň MMT se šesti převodovými stupni. Stejná alternativa se bude nabízet i pro známý turbodiesel 1.4 D-4D, jehož kombinovaná spotřeba se snížila o 0,3 l/100 km.

Toyota Yaris 2009 - Přehled modelové řady
Motor1.0 VVT-i1.33 Dual VVT-i1.4 D-4D
Zdvihový objem [cm3]998-1364
Válce/ventily3/44/44/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]51/600074/600066/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]93/3600132/4000205/1800
Max. rychlost [km/h]---
Zrychlení 0-100 km/h [s]---
Komb. spotřeba [l/100 km]4,95,14,1 (4,2)

Facelift se netýkal pouze techniky, ale také několika detailů na karoserii. Nové nárazníky vpředu a vzadu vrací na exponovaná místa městského Yarise ochranné otěrové pásky, i když stále lakované v barvě vozu. Odlišné je také tvarování nárazníků a předních světlometů, vzadu se změnila grafika koncových sdružených svítilen, v nichž v každé je nově integrováno pět světelných diod s funkcí brzdových světel.

Drobné změny doznaly také materiály v interiéru a škála 12 exteriérových barev laků karoserie.

Ondřej Láník
Diskuze (10)
4. 12. 2008 18:11
Re: Nic moc
Fabia byl sice zpočátku šok, ale postupem času si na ni lidé zvyknou. Mně už nepřipadá jako ošklivka a celkem se mi začíná líbit. Ovšem tu úzkou stavbu jí rozhodně neodpustím. Zato Yaris první generace se mi celkem líbil od začátku, dvojka mi připadala nic moc. A postupem času se to dál obrací k horšímu, jeho design upadá. Vím, že názor na design jevždy subjektivní záležitostí, ale věřím, že to tak nevidím jen já...
4. 12. 2008 15:39
Re: Nic moc
S timhle nazorem nesouhlasim...sice se toho zmenilo opravdu malo,ale dulezite jsou nove motory, zde neslo o facelift ,,na oko" a to ze je to osklive auto, to je vec kazdeho z nas,ale ymslim,ze se lidem libi,uz kvuli prodejum a me se ostatne libi take,na prcka do mesta je to good,oproti Fabii je to dilo Versaceho...
4. 12. 2008 15:37
Re: Nic se nezmenilo?!
>:D >:D :yes: :yes:
4. 12. 2008 10:28
Nic moc
To jsou ale výrazné designové zásahy... Kromě trošičku jinak probarvených zadních svítilen se nezměnilo nic, stále stejně nudný, designově šedý paskvil. První generace se uměla aspoň trochu odvázat. :no: