Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování

Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování

 
 

Dvoutaktní motor ani pověstný odér už nejsou in, ale dobře provedený retro-design stále táhne. Nový Trabant má pořád ještě daleko k sériové výrobě, ale i tak je jednou z hvězd letošního IAA.

Jméno Trabant žije, i když z běžných silnic někdejší symbol NDR takřka zmizel. Za oživením stála už na IAA 2007 firma Herpa, která se zabývá výrobou modelů automobilů a letadel. Ochranná známka získaná od sdružení majitelů Trabantů a ambiciózní podnikatelský záměr ji přivedly na cestu od myšlenky, přes první skicy a zmenšený modelu prototypu v měřítku 1:10 až k reálné studii možné podoby nového Trabanta.

Světlemodrý hatchback, který je vidět ve světové premiéře na autosalonu ve Frankfurtu, má karoserii navrženou designérem Nilsem Poschwattou, který se před lety vzdal práce pro Volkswagen, aby se mohl naplno věnovat zřejmě zajímavější práci na novém Trabantu. Třídveřový hatchback má oproti předchůdci podstatně delší rozvor, který poněkud změnil celkové proporce, ale podobné rysy a charakteristické barevné provedení tento automobil jednoznačně identifikují. Prototyp pomohla přivést na svět firma IndiKar – Individual Karosseriebau GmbH, která je nyní třetím partnerem celého projektu.

Místo dvoutaktního motoru tvůrci konceptu prozatím uvažují o elektropohonu předních kol. Asynchronní elektromotor (45-47 kW) by měl umět auto rozjet na 130 km/h, normovaný dojezd 160 km na jedno nabití umožní lithiová sada akumulátorů umístěná v podlaze před zadní nápravou.

Tvůrci počítají s využitím vozu jako lifestylového druhého auta do rodiny, na každodenní dojíždění do práce nebo za zábavou. Podobné cesty dnes v Německu v průměru měří kolem 50 km denně, takže technická omezení elektropohonu nejsou velkým problémem. Nabití zabere 8 hodin z běžné sítě, 380V zásuvka proces urychlí na 2 hodiny.

Automobil má vnější rozměry 3.950 x 1.690 x 1.500 mm, rozvor měří 2.450 mm a spadá tedy přibližně do třídy malých vozů. Podle výrobce by trh akceptoval i cenu kolem 20.000 euro, v případě, že by došlo k sériové výrobě. To se dostáváme k tématu, o kterém zatím mnoho neví ani sami iniciátoři. Jejich prozatimní plán počítá s výrobou někdy v roce 2012. Pokud vše půjde dobře. Frankfurtská expozice má totiž za cíl přilákat nejen mediální zájem a pozornost veřejnosti, ale také potenciální investory, kteří by spolufinancovali vývoj sériového automobilu a rozjezd výroby. Zájemci by měli mít k dispozici nejlépe 30 milionů Euro. Dveře jsou prý otevřeny investičním skupinám, firmám z energetického sektoru i již existujícím automobilkám.

Spolupracujeme s TipCars.com
Návrh italského rozpočtu narazí u Evropské komise Návrh italského rozpočtu narazí u Evropské komise

Evropská komise zamítne kontroverzní návrh italského…

T-Mobile dostal půlmilionovou pokutu od Českého telekomunikačního úřadu T-Mobile dostal půlmilionovou pokutu od Českého telekomunikačního úřadu

Mobilní operátor T-Mobile dostal od Českého…

 

Štítky Trabant Volkswagen

 

Přidat názorDiskuse: Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

 



Trabant nT: Návrat legendy s velkými otazníky Trabant nT: Návrat legendy s velkými otazníky

Elektromobil Trabant nT měl premiéru na IAA 2009 ve…

Trabant nT: Elektroretromobil se na frankfurtském autosalonu představí jako koncept Trabant nT: Elektroretromobil se na frankfurtském autosalonu představí jako koncept

Nápad oživit značku Trabant prezentoval německý výrobce…

 



 
Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Dnes 18:50

Mladoboleslavská automobilka při hledání názvů svých aut často hledala v latině. Dnes sází i na výrazy původních obyvatel Aljašky.




Blesk.cz

Tři fenky z Chanova na pokraji smrti. Zachránili je dobrovolníci, štěňata nepřežila

Tři fenky z Chanova na pokraji smrti. Zachránili je…

„Má tam strašně psů v hrozném stavu, jsou vyhublí a postupně umírají.“ Takovou hlášku dostali dobrovolníci ze…

Kristelová si změnila jméno na Řepkovou, ale teď… Slova o rozchodu!

Kristelová si změnila jméno na Řepkovou, ale teď……

Na svém YouTube kanálu MysticLipstick uveřejnila Kateřina Kristelová (38) zhruba čtvrthodinové Q&A video…

 

iSport.cz

S pomocí, ale je tam! Plíšková i po debaklu slaví postup na Turnaj mistryň

S pomocí, ale je tam! Plíšková i po debaklu slaví…

Karolína Plíšková má přes brzké vyřazení v Moskvě jistý start na Turnaji mistryň. Její konkurentka na poslední…

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila ješitnost, je to likvidační

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila…

Nezhroutil se. Byť označuje devítiměsíční distanc za likvidační a po zbytek sezony bude zápasy sledovat bezmocně…

 

Reflex.cz

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé a Země? Dejte hlas své nejoblíbenější fotce!

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé…

Hlasujte o čtenářsky nejoblíbenější fotografii letošních finalistů Czech Press Photo! Vaše hlasy rozhodnou, kdo…

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být zdraví jako řípa. Babišova vláda je jen do pěkného počasí

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být…

Nejprve dobrá zpráva: české zdravotnictví dosahuje skvělých výsledků, zdravotní pojišťovny mají peníze, protože…