Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování

Trabant nT
Trabant nT
Trabant nT
Trabant nT
23 Fotogalerie
Diskuze (50)
Dvoutaktní motor ani pověstný odér už nejsou in, ale dobře provedený retro-design stále táhne. Nový Trabant má pořád ještě daleko k sériové výrobě, ale i tak je jednou z hvězd letošního IAA.

Jméno Trabant žije, i když z běžných silnic někdejší symbol NDR takřka zmizel. Za oživením stála už na IAA 2007 firma Herpa, která se zabývá výrobou modelů automobilů a letadel. Ochranná známka získaná od sdružení majitelů Trabantů a ambiciózní podnikatelský záměr ji přivedly na cestu od myšlenky, přes první skicy a zmenšený modelu prototypu v měřítku 1:10 až k reálné studii možné podoby nového Trabanta.

Světlemodrý hatchback, který je vidět ve světové premiéře na autosalonu ve Frankfurtu, má karoserii navrženou designérem Nilsem Poschwattou, který se před lety vzdal práce pro Volkswagen, aby se mohl naplno věnovat zřejmě zajímavější práci na novém Trabantu. Třídveřový hatchback má oproti předchůdci podstatně delší rozvor, který poněkud změnil celkové proporce, ale podobné rysy a charakteristické barevné provedení tento automobil jednoznačně identifikují. Prototyp pomohla přivést na svět firma IndiKar – Individual Karosseriebau GmbH, která je nyní třetím partnerem celého projektu.

Místo dvoutaktního motoru tvůrci konceptu prozatím uvažují o elektropohonu předních kol. Asynchronní elektromotor (45-47 kW) by měl umět auto rozjet na 130 km/h, normovaný dojezd 160 km na jedno nabití umožní lithiová sada akumulátorů umístěná v podlaze před zadní nápravou.

Tvůrci počítají s využitím vozu jako lifestylového druhého auta do rodiny, na každodenní dojíždění do práce nebo za zábavou. Podobné cesty dnes v Německu v průměru měří kolem 50 km denně, takže technická omezení elektropohonu nejsou velkým problémem. Nabití zabere 8 hodin z běžné sítě, 380V zásuvka proces urychlí na 2 hodiny.

Automobil má vnější rozměry 3.950 x 1.690 x 1.500 mm, rozvor měří 2.450 mm a spadá tedy přibližně do třídy malých vozů. Podle výrobce by trh akceptoval i cenu kolem 20.000 euro, v případě, že by došlo k sériové výrobě. To se dostáváme k tématu, o kterém zatím mnoho neví ani sami iniciátoři. Jejich prozatimní plán počítá s výrobou někdy v roce 2012. Pokud vše půjde dobře. Frankfurtská expozice má totiž za cíl přilákat nejen mediální zájem a pozornost veřejnosti, ale také potenciální investory, kteří by spolufinancovali vývoj sériového automobilu a rozjezd výroby. Zájemci by měli mít k dispozici nejlépe 30 milionů Euro. Dveře jsou prý otevřeny investičním skupinám, firmám z energetického sektoru i již existujícím automobilkám.

Vstoupit do diskuze (50)