Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování

Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování

 
 

Dvoutaktní motor ani pověstný odér už nejsou in, ale dobře provedený retro-design stále táhne. Nový Trabant má pořád ještě daleko k sériové výrobě, ale i tak je jednou z hvězd letošního IAA.

Jméno Trabant žije, i když z běžných silnic někdejší symbol NDR takřka zmizel. Za oživením stála už na IAA 2007 firma Herpa, která se zabývá výrobou modelů automobilů a letadel. Ochranná známka získaná od sdružení majitelů Trabantů a ambiciózní podnikatelský záměr ji přivedly na cestu od myšlenky, přes první skicy a zmenšený modelu prototypu v měřítku 1:10 až k reálné studii možné podoby nového Trabanta.

Světlemodrý hatchback, který je vidět ve světové premiéře na autosalonu ve Frankfurtu, má karoserii navrženou designérem Nilsem Poschwattou, který se před lety vzdal práce pro Volkswagen, aby se mohl naplno věnovat zřejmě zajímavější práci na novém Trabantu. Třídveřový hatchback má oproti předchůdci podstatně delší rozvor, který poněkud změnil celkové proporce, ale podobné rysy a charakteristické barevné provedení tento automobil jednoznačně identifikují. Prototyp pomohla přivést na svět firma IndiKar – Individual Karosseriebau GmbH, která je nyní třetím partnerem celého projektu.

Místo dvoutaktního motoru tvůrci konceptu prozatím uvažují o elektropohonu předních kol. Asynchronní elektromotor (45-47 kW) by měl umět auto rozjet na 130 km/h, normovaný dojezd 160 km na jedno nabití umožní lithiová sada akumulátorů umístěná v podlaze před zadní nápravou.

Tvůrci počítají s využitím vozu jako lifestylového druhého auta do rodiny, na každodenní dojíždění do práce nebo za zábavou. Podobné cesty dnes v Německu v průměru měří kolem 50 km denně, takže technická omezení elektropohonu nejsou velkým problémem. Nabití zabere 8 hodin z běžné sítě, 380V zásuvka proces urychlí na 2 hodiny.

Automobil má vnější rozměry 3.950 x 1.690 x 1.500 mm, rozvor měří 2.450 mm a spadá tedy přibližně do třídy malých vozů. Podle výrobce by trh akceptoval i cenu kolem 20.000 euro, v případě, že by došlo k sériové výrobě. To se dostáváme k tématu, o kterém zatím mnoho neví ani sami iniciátoři. Jejich prozatimní plán počítá s výrobou někdy v roce 2012. Pokud vše půjde dobře. Frankfurtská expozice má totiž za cíl přilákat nejen mediální zájem a pozornost veřejnosti, ale také potenciální investory, kteří by spolufinancovali vývoj sériového automobilu a rozjezd výroby. Zájemci by měli mít k dispozici nejlépe 30 milionů Euro. Dveře jsou prý otevřeny investičním skupinám, firmám z energetického sektoru i již existujícím automobilkám.

Spolupracujeme s TipCars.com
Británie po útoku zvýšila stupeň ohrožení na nejvyšší Británie po útoku zvýšila stupeň ohrožení na nejvyšší

Dvaadvacet mrtvých, včetně osmileté holčičky, a 59…

Jourová nechce, aby ANO podpořilo kandidaturu Zemana Jourová nechce, aby ANO podpořilo kandidaturu Zemana

Hlava státu nemá pronášet výroky o likvidaci lidí,…

Glosa Jaroslava Bukovského: Poločas řeckého zázraku Glosa Jaroslava Bukovského: Poločas řeckého zázraku

Pěkně v tichosti a za mediálního nezájmu rozjeli burziáni…

Bez jádra to nepůjde, tvrdí Fico se Sobotkou Bez jádra to nepůjde, tvrdí Fico se Sobotkou

V Evropské unii by se mělo do stavby nových jaderných…

 

Štítky Trabant Volkswagen

 

Přidat názorDiskuse: Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Trabant nT: Návrat legendy s velkými otazníky Trabant nT: Návrat legendy s velkými otazníky

Elektromobil Trabant nT měl premiéru na IAA 2009 ve…

Trabant nT: Elektroretromobil se na frankfurtském autosalonu představí jako koncept Trabant nT: Elektroretromobil se na frankfurtském autosalonu představí jako koncept

Nápad oživit značku Trabant prezentoval německý výrobce…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu zakáže vídat syna

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu…

Vlaďka Erbová (35), jejíž firma dluží 22 milionů, se prý situaci snaží řešit přes svého bývalého manžela Tomáše…

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí ČT je těhotná!

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí…

Zpěvák Dan Bárta (47) a jeho manželka Alžběta Plívová (33) se co nevidět stanou rodiči. Mluvčí České televize si…

 

iSport.cz

Nováček na Giru Hirt nadchl v legendárním kopci: Budu zas bojovat!

Nováček na Giru Hirt nadchl v legendárním kopci:…

Královská etapa cyklistického Gira d'Italia přinesla v úterý „královskou“ podívanou i pro české fanoušky. Ve…

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec fair play, napsal König

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec…

Během více než dvou týdnů nedokázali ani ti nejlepší soupeři na Giru d'Italia dostat nečekaného lídra Toma…

 

Reflex.cz

Politika ženských kadeří: Melania Trumpová prostovlasá u Zdi nářků!

Politika ženských kadeří: Melania Trumpová…

Hojně dehonestovaná manželka amerického prezidenta Melania Trumpová dělá pro ženy stokrát víc než všechny…

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…