Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování

Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování

 
 

Dvoutaktní motor ani pověstný odér už nejsou in, ale dobře provedený retro-design stále táhne. Nový Trabant má pořád ještě daleko k sériové výrobě, ale i tak je jednou z hvězd letošního IAA.

Jméno Trabant žije, i když z běžných silnic někdejší symbol NDR takřka zmizel. Za oživením stála už na IAA 2007 firma Herpa, která se zabývá výrobou modelů automobilů a letadel. Ochranná známka získaná od sdružení majitelů Trabantů a ambiciózní podnikatelský záměr ji přivedly na cestu od myšlenky, přes první skicy a zmenšený modelu prototypu v měřítku 1:10 až k reálné studii možné podoby nového Trabanta.

Světlemodrý hatchback, který je vidět ve světové premiéře na autosalonu ve Frankfurtu, má karoserii navrženou designérem Nilsem Poschwattou, který se před lety vzdal práce pro Volkswagen, aby se mohl naplno věnovat zřejmě zajímavější práci na novém Trabantu. Třídveřový hatchback má oproti předchůdci podstatně delší rozvor, který poněkud změnil celkové proporce, ale podobné rysy a charakteristické barevné provedení tento automobil jednoznačně identifikují. Prototyp pomohla přivést na svět firma IndiKar – Individual Karosseriebau GmbH, která je nyní třetím partnerem celého projektu.

Místo dvoutaktního motoru tvůrci konceptu prozatím uvažují o elektropohonu předních kol. Asynchronní elektromotor (45-47 kW) by měl umět auto rozjet na 130 km/h, normovaný dojezd 160 km na jedno nabití umožní lithiová sada akumulátorů umístěná v podlaze před zadní nápravou.

Tvůrci počítají s využitím vozu jako lifestylového druhého auta do rodiny, na každodenní dojíždění do práce nebo za zábavou. Podobné cesty dnes v Německu v průměru měří kolem 50 km denně, takže technická omezení elektropohonu nejsou velkým problémem. Nabití zabere 8 hodin z běžné sítě, 380V zásuvka proces urychlí na 2 hodiny.

Automobil má vnější rozměry 3.950 x 1.690 x 1.500 mm, rozvor měří 2.450 mm a spadá tedy přibližně do třídy malých vozů. Podle výrobce by trh akceptoval i cenu kolem 20.000 euro, v případě, že by došlo k sériové výrobě. To se dostáváme k tématu, o kterém zatím mnoho neví ani sami iniciátoři. Jejich prozatimní plán počítá s výrobou někdy v roce 2012. Pokud vše půjde dobře. Frankfurtská expozice má totiž za cíl přilákat nejen mediální zájem a pozornost veřejnosti, ale také potenciální investory, kteří by spolufinancovali vývoj sériového automobilu a rozjezd výroby. Zájemci by měli mít k dispozici nejlépe 30 milionů Euro. Dveře jsou prý otevřeny investičním skupinám, firmám z energetického sektoru i již existujícím automobilkám.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 

Štítky Trabant Volkswagen

 

Přidat názorDiskuse: Trabant nT: Legenda se možná dočká pokračování







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Trabant nT: Návrat legendy s velkými otazníky Trabant nT: Návrat legendy s velkými otazníky

Elektromobil Trabant nT měl premiéru na IAA 2009 ve…

Trabant nT: Elektroretromobil se na frankfurtském autosalonu představí jako koncept Trabant nT: Elektroretromobil se na frankfurtském autosalonu představí jako koncept

Nápad oživit značku Trabant prezentoval německý výrobce…

 



 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…