Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Trh s novými auty v Rusku: Červenec znamená další propad – o 58 %

Diskuze (20)
Krize ruského trhu s novými automobily zřejmě nedosáhla ještě svého dna. Propad se od začátku roku neustále prohlubuje, v červenci se prodalo o 58 % méně aut než před rokem, zatímco červen v meziročním srovnání znamenal -56 %.

Ze statistik Asociace evropských podniků (AEB) vyplývá, že situace na ruském trhu v červenci kopírovala dosavadní vývoj z prvního pololetí letošního roku. Celkový propad prodejů nových aut je o 58 %, od začátku roku pak 50 %. Ztrácí prakticky všechny značky.

Ve vedení stále zůstává Lada, která v červenci s 32 tisíci prodanými auty držela 28 % trhu. Rusko je ale pro automobilku klíčovým odbytištěm, a tak ji propad prodejů o 42 % způsobuje téměř existenční potíže. Ještě větší jsou ztráty zahraničních automobilek – loni v červenci druhý Hyundai ztratil 78 % a posunul se až na osmé místo. Výrazně ztrácí i Toyota (-75 %), Ford (-72 %), Mazda (-77 %) nebo Volvo (-70 %).

Prodej OA+LUV na ruském trhu - pořadí značek v červenci 2009
-Značka/období7/20097/2008Rozdíl meziročně1-7/20091-7/2008Rozdíl meziročně
1.Lada3242656079-42%212296378731-44%
2.Chevrolet779818831-59%67955144532-53%
3.Renault665411132-40%4326467722-36%
4.GAZ570912447-54%3257481753-60%
5.Ford533319168-72%54390116794-53%
6.Kia51248619-41%3573058300-39%
7.Toyota506920108-75%43084108855-60%
8.Hyundai461120680-78%41706123494-66%
9.Mitsubishi401010499-62%2335369773-67%
10.Nissan389613967-72%4316991514-53%
11.Daewoo36359945-63%3127762470-50%
12.Volkswagen32525040-35%2471925626-4%
13.Opel32438622-62%2506662145-60%
14.Peugeot24584877-50%1937625208-23%
15.UAZ21012968-29%1535230778-50%
16.Suzuki20832906-28%1069924250-56%
17.Škoda20294708-57%2144428658-25%
18.Mazda15256760-77%2239944862-50%
19.Honda14718001-82%1631642927-62%
20.BMW13501683-20%917910596-13%
21.Audi13281454-9%873210114-14%
22.Fiat11423774-70%900715184-41%
23.Geely987365170%51971011414%
24.Ssang Yong9481123-16%46667723-40%
25.Mercedes-Benz8561322-35%59739848-39%
26.Chance8300-12020-
27.Citroën8291244-33%7638614524%
28.Subaru7032340-70%542212427-56%
29.Land Rover5731815-68%547012274-55%
30.Lexus5501566-65%38018919-57%
31.Volvo4001321-70%449813569-67%
32.Lifan357573-38%17412531-31%
33.Volkswagen vans3501001-65%32435662-43%
34.IZH (vč. VAZ 2104)2922398-88%465616160-71%
35.Infiniti290663-56%33523844-13%
36.Chery2391445-83%194911336-83%
37.Great Wall205767-73%17016176-72%
38.Porsche158300-47%7831445-46%
39.Cadillac111168-34%10381073-3%
40.Hummer9637159%849407109%
41.Mercedes-Benz vans92239-62%8251668-51%
42.BYD59550-89%8673507-75%
43.Jaguar58128-55%615981-37%
44.Jeep47291-84%2781863-85%
45.SEAT42221-81%664837-21%
46.Mini4267-37%359564-36%
47.Dodge34551-94%3142806-89%
48.SAAB27108-75%232747-69%
49.Iveco2588-72%262465-44%
50.Chrysler25166-85%168977-83%
51.Alfa Romeo629-79%73201-64%
52.Isuzu50-430-
53.IKCO0145-1781446-88%
-Celkem115483273299-58%8791441760898-50%

Statistikám jednotlivých modelů opět zcela dominují vozy domácí výroby, z prvních deseti aut jich je sedm ruské výroby. V čele je čtveřice modelů značky Lada, vede Priora, která si společně s Kalinou udržuje oblibu zákazníků – z prvních 25 modelů ztratily nejméně. Úspěšnější než loni je momentálně nejprodávanější terénní vůz v Rusku Lada 4x4. Naopak drastické propady prodejů v červenci postihly Mazdu 3 (-93 %), Kiu Spectra (-87 %), Škodu Octavia (-81 %) a Toyotu Corollu (-80 %).

25 nejprodávanějších modelů na ruském trhu - pořadí v červenci 2009
-Model/období7/20097/2008Rozdíl meziročně1-7/20091-7/2008Rozdíl meziročně
1.LADA Priora1034913673-24%5940570303-16%
2.LADA Samara797317176-54%55180105459-48%
3.LADA Kalina61827659-19%3830954208-29%
4.LADA 2105/2107546713300-59%42108101794-59%
5.RENAULT Logan51217687-33%3070248761-37%
6.FORD Focus341410023-66%3268956380-42%
7.OPEL Astra21443970-46%1414225808-45%
8.LADA 4x4204619614%13439129844%
9.DAEWOO Nexia19485764-66%1666831325-47%
10.CHEVROLET Lanos19094115-54%1693629583-43%
11.CHEVROLET Niva18833993-53%1371429215-53%
12.DAEWOO Matiz16874181-60%1460931145-53%
13.CHEVROLET Lacetti16246499-75%1967751488-62%
14.CHEVROLET Aveo16152875-44%1048718733-44%
15.HYUNDAI Getz15742903-46%1258024065-48%
16.MITSUBISHI Lancer15694514-65%1023638439-73%
17.TOYOTA Corolla15697844-80%986833337-70%
18.KIA Cee'd15172450-38%1046215195-31%
19.TOYOTA Camry11083268-66%1066716036-33%
20.NISSAN Qashqai10712796-62%862418336-53%
21.NISSAN Almera7962250-65%753616440-54%
22.HYUNDAI Tucson7162891-75%824712246-33%
23.ŠKODA Octavia5903041-81%742517049-56%
24.KIA Specta5143826-87%746924415-69%
25.MAZDA 32193085-93%1133025459-55%

Diskuze (20)
Avatar - gld
13. 8. 2009 23:10
Re: Dotaz
očividne je to vzájomné >:D
13. 8. 2009 20:47
Re: rusko
...ešte zhodnoť príspevok vyššie koeficientom veku autora, a možno sa nebudeš čudovať jeho obsahu... ;-)
13. 8. 2009 20:45
Re: Nikdo neni prorokem, ani Skoda
Na druhú stranu ak niekto plánuje dlhodobo s úmyslom pevnejšie sa usadiť na trhu (napríklad na českom a slovenskom), a hlboko sa vryť do myslí ľudí, tak je obviňovaný z nekvality a neserióznosti a "z podbízení se nízkou cenou". (Sorry, k slovu "podbízení" ma nenapadol výstižný slovenský ekvivalent).
13. 8. 2009 14:19
Re: rusko
Libi se mi, zes nasel souvislost mezi "poradnym propadem" a tim, ze "lidi nemaji asi penize." A dokonce jsi s takovym nazorem ochoten jit s kuzi na trh, a to se ceni.
13. 8. 2009 10:16
Re: Nikdo neni prorokem, ani Skoda
Nevim, cim je to dane. Natolik rusky trh neznam. Mne jde spise o spatna dlouhodoba rozhodnuti sefu automobilek. Je priznacne, a nejenom pro Skodu, ze vysponovat momentalni zisk je pro managery daleko dulezitejsi nez dlouhodoba stabilita firmy. Neprojevuje se to jenom jako v tomto pripade preferovanim "rustovych" trhu (coz jak se ukazuje ne vzdy vyjde) pred dlouhodobe stabilnimi. Projevuje se to i nechuti k novym technologiim a jejich odsouvanim "nekam do budoucna". Proste vsechno co muze dnes prinest zisk je preferovano a pojistky do budoucna, jako pece o stabilni trhy nebo priprava alternativ pro reseni problemu blizke budoucnosti je ignorovano.