Trojice Audi R18 e-tron quattro míří na 24 hodin Le Mans 2015

 

Automobilka Audi letos již po sedmnácté vyšle na start slavné čtyřiadvacetihodinovky své zástupce nejvyšší třídy LMP1.

Výroční tisková konference organizace Automobil Club de l'Ouest (ACO), stojící za pořádáním 24 hodin Le Mans, se stala místem potvrzení účastníků letošního 83. ročníku slavného závodu, jehož pořádání je naplánováno na 13. a 14. června letošního roku.

Největší pozornost samozřejmě přitahuje nejvyšší kategorie LMP1, pro níž si letos připravily svůj speciál již čtyři automobilky.

Hlavním favoritem pro letošní Le Mans je samozřejmě Audi, které v tomto závodě dominuje od roku 2000, ale rozhodně se musí počítat s konkurencí v podobě značek Toyota a Porsche. Notnou dávku pozornosti si bezpochyby zajistí i prototyp značky Nissan, který sází na koncepci s motorem vpředu a pohonem předních kol.

Audi v letošních 24 hodinách Le Mans rozhodně nehodlá ponechat nic náhodě a jeho speciály R18 e-tron quattro hodlají získat již čtvrté vítězství v řadě a posunout skóre své značky na čtrnáct prvních míst v absolutním pořadí závodu.

24 hodin Le Mans 2014: Double pro Audi, obě Porsche odpadla

Za tímto účelem se na start Le Mans postaví podobně jako u značky Porsche celkem tři speciály se čtyřmi spojenými kruhy ve znaku. Ve voze se startovním číslem sedm se budou střídat Marcel Fässler, André Lotterer a Benoit Tréluyer, kteří mají s R18 e-tron quattro na svém kontě trojici vítězství z let 2014, 2012 a 2011.

Audi se startovním číslem osm budou sedlat Lucas di Grassi, Loïc Duval a Oliver Jarvis, zatímco Filipe Albuquerque, Marco Bonanomi a René Rast se stanou posádkou vozu se startovním číslem devět.

Audi v Le Mans 2014: Zajímavá fakta o letošním vítězství

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…