Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi v Le Mans 2014: Zajímavá fakta o letošním vítězství

Michal Fokt
Diskuze (0)
A pak že je statistika nuda. Audi přináší spoustu zajímavých čísel, týkajících se letošního triumfu ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.

Ačkoli letošní závod 24 hodin Le Mans dopadl úplně stejně, jako dlouhá řádka těch předešlých, konkurence pro Audi už díky úpravě pravidel nepůsobila dojmem, že startuje o kategorii níž a průběh byl velmi dramatický, vždyť se v průběhu závodu pořadí na první příčce změnilo osmkrát. Ingolstadtská automobilka nyní, s menším časovým odstupem, zveřejnila zajímavá fakta, týkající se jak závodu samotného, tak dosavadního působení Audi na okruhu La Sarthe.

Vozy Audi v Le Mans vyhrálo více než 80 % závodů (přesně 81,25 %), kterých se zúčastnilo, přičemž její hybridní speciál dosud nebyl poražen. Tomuto poslednímu vítězství přihlíželo 263.300 diváků přímo v místě konání. V řeči hmatatelnějších čísel jde o 13 vítězství v 16 po sobě jdoucích závodech, přičemž úspěšnější už je pouze Porsche se 16 triumfy, které jsou však rozprostřeny do dlouhého časového období, začínajícím 70. léty. Kromě zmíněných vítězství byly vozy Audi na stříbrné příčce sedmkrát a na bronzové jedenáctkrát. Co se celého koncernu Volkswagen týče, vyhrál Le Mans sedmatřicetkrát - Porsche 16x, Audi 13x, Bentley 6x a Bugatti 2x.

Kvůli změně pravidel muselo mít Audi R18 e-tron quattro výrazně nižší spotřebu paliva, vůz č. 2 spálil o 22 % méně nafty, než vloni. Pokud jde o celkové účinkování naftových Audi v Le Mans, spotřeba v mezičase klesla o 38 %.

Kromě závodního vítězství si Audi připsalo i Michelin Total Performance Award, udělovanou pneumatikářskou firmou, i v tomto případě šlo o double s vítězstvím pro vůz #2. Když už je řeč o pneumatikách - závodní michelinky měnilo vítězné auto při 29 zastávkách jedenáctkrát, použito tedy bylo jen dvanáct sad gum. Pro Michelin šlo letos mimochodem už o 23. vítězství v historii závodů na La Sarthe.

Vítězný vůz s posádkou Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer najel za 24 hodin 5165,391 km a závodní okruh obkroužil 379krát, průměrnou rychlostí 214,927 km/h. Nejrychlejší kolo mělo hodnotu 3 minuty a 22,567 s, což odpovídá průměrné rychlosti 242,213 km/h a postaral se o něj André Lotterer, což je však historicky až 10. nejlepší kolo pro Audi v Le Mans.

Audi také připomíná, že v závodních podmínkách jako první otestovalo laserové světlomety a že tým Reinholda Joesta letos na La Sarthe už 15. vítězství, jedenáct s Audi a po dvou s Porsche a TWR Porsche.

Michal Fokt
Diskuze (0)