Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Trump by měl přehodnotit emisní limity. Co to bude pro automobilky znamenat?

Michal Fokt
Diskuze (62)
Stížnosti automobilek nejspíš padly v USA na úrodnou půdu, očekává se, že nový prezident přísné emisní limity sníží. Ovlivní to strategická rozhodnutí automobilek?

Donald Trump coby skeptik ohledně emisního strašáka CO2 často kritizoval Obamu za přísné emisní limity, které svazují automobilkám ruce a tak si určitě výrobci oddechli, když byl zvolen prezidentem, tedy minimálně v této oblasti, plánem na zvýšení cla na dovoz aut si už mezi nimi asi tolik příznivců nezískal. Nyní to vypadá, že by se v oblasti ekologie mohlo opravdu něco dít.

Americkými médii proběhla zpráva, že "se očekává" Trumpovo oznámení ohledně přepracování plánu na snížení emisí. Prezident prý vyslyší argumenty automobilek a Obamovu představu o emisím přehodnotí. Trumpův předchůdce si hodně pospíšil, aby regule, platné do roku 2025, v lednu těsně před koncem mandátu schválil a aktuálně tedy platí pro automobilky průměrná spotřeba 54 mil na galon, což je při skladbě amerického vozového parku s obrovským podílem SUV a velkých pick-upů hodnota opravdu šibeniční.

Nedá se sice předpokládat, že dojde k nějakému razantnímu snížení, ale i tak by mělo poměrně zásadní vliv na ekonomickou situaci automobilek. Americká agentura pro životní prostředí EPA totiž před časem vyčíslila, že ke splnění aktuálně platného plánu musí automobilky vynaložit 200 miliard dolarů (počítáno od roku 2012), přičemž se má samozřejmě za to, že je toto číslo poněkud optimistické.

Nelze očekávat, že by výrobci po očekávaném zjemnění limitů seděli se založenýma rukama, vývoj rozhodně půjde dál, ale není vyloučeno, že by řada značek přehodnotila své plány na výrobu nízkoemisních automobilů, zejména elektromobilů. Trumpův plán má tedy samozřejmě i kritiky, zejména z řad různých environmentálních uskupení.

Michal Fokt
Diskuze (62)
11. 3. 2017 07:35
Re: vpodstate
Mechanický přenos je účinnější i dnes. Samozřejmě záleží na složitosti. Ve hře jsou však i další faktory. A zrovna u velkých lodí se bavíme o velkých strojích, kde jsou účinnosti vyšší než u menších používaných například v autech. Elektrické pody se používají i v aplikacích, kde jde o spotřebu (jako zaoceánské výletní lodě), takže to bude dávat smysl. Jen do toho nevidím.
10. 3. 2017 22:27
Re: vpodstate
U lodí s diesel-elektrickým pohonem není problém elektřinu zužitkovat, není třeba ji skladovat.
10. 3. 2017 22:02
Re: Uvidíme
Až půjdu po Václaváku a potkám kouřící zaoceánský parník, začnu se zajímat o jeho emise. Do té doby je to něco, co v drtivé většině metropolí nemá sebemenší vliv na lokální smogovou situaci.
10. 3. 2017 21:49
Re: vpodstate
No právě.
10. 3. 2017 21:45
Re: Uvidíme
Do Číny však nejdou aktuální řešení. Takže se učí to, co už je tu neprodejné. Tenhle problém vyřešili jinak. Vstoupili do řady firem v evropském automobilovém průmyslu. Takže přístup mají. Pořád je však vstup náročnější (vždy si mohli zkušené inženýry koupit). Protože je to technika pro jejich domácí trh zbytečně drahá.