Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Turbodiesel 2,2 Skyactiv-D od Mazdy míří i do USA

David Bureš
Diskuze (73)
Prvním modelem, který v USA bude nabízen s motorem 2,2 Skyactiv-D, bude Mazda 6. V budoucnu by jej mohlo dostat také SUV CX-5.

Turbodiesel 2,2 Skyactiv-D z dílny japonské automobilky Mazda je primárně určen pro evropské trhy, kde jsou vznětové agregáty nesmírně populární. Díky své účinnosti a ekologičnosti však míří i do zemí, kde o turbodiesely takový zájem není.

Do Spojených států tak zamíří Mazda 6 s 2,2 Skyactiv-D pod kapotou. Už loni se pak na japonském trhu začalo prodávat SUV CX-5 s tímto motorem. Zákazníci o toto provedení mají velký zájem, čtyři z pěti prodaných CX-5 v Japonsku jsou poháněny právě 2,2 Skyactiv-D.

V zemi vycházejícího slunce jsou přitom přísně omezovány emise oxidů dusíku. Z tohoto důvodu se zde osobní vozy se vznětovými motory tolik neprodávají, jejich tržní podíl činí jen 0,4 procenta. Tyto jednotky totiž vyprodukují mnohem více NOx než ty benzinové.

Skyactiv-D je ale v tomto ohledu výjimkou, produkuje tak malé množství NOx, že dokonce ani nepotřebuje katalyzátor se zachytávačem těchto oxidů. I bez něj Skyactiv-D splňuje emisní normu Euro 6, která vejde v platnosti v září 2014.

Motor má na turbodiesely velice nízký kompresní poměr 14,0:1. O přeplňování motoru se starají dvě turbodmychadla, jedno menší a jedno větší, přičemž každé z nich pracuje v jiném rozsahu otáček. V evropském normovaném kombinovaném cyklu Mazda 6 s 2,2 Skyactiv-D spotřebuje jen 3,9 litru nafty na 100 kilometrů.

Mazda 6 s 2,2 Skyactiv-D se na americkém trhu začne prodávat během letošního roku. V současnosti se v USA prodají jen tři procenta nových aut, která mají pod kapotou vznětový motor.

V budoucnu však zájem Američanů o tyto agregáty má růst. Tvrdí to Andreas Sambel, šéf marketingu pro dieselové jednotky ve firmě Bosch, který serveru WardsAuto řekl, že do roku 2018 budou turbodiesely v desetině prodaných osobních aut na americkém trhu.

Pravdou je, že nabídka aut se vznětovými motory se má v USA výrazně rozšířit. Loni se zde prodávalo 20 modelů s turbodieselem, letos má toto číslo vzrůst na 42 modelů.

Na naftu americké zákazníky lákají hlavně německé značky. Jen Audi letos v USA nabídne další čtyři modely s motory TDI. Pozadu nejsou ale ani domácí automobilky – Jeep pro letošní rok počítá s dieselovým Grand Cherokee, Chevrolet zase s dieselovým Cruze.

David Bureš
Diskuze (73)
5. 2. 2013 19:40
Re: som zvedavy ako dlho
>:D >:D >:D , tak ano vidím, že jsi zvláštní na tvrdosti hlavy zelí, ale to, co jste napsal blábol takže je váš sám názor a proto nejsi odborník také nesmysl o čem mluvit.

Ptám se vás na tvůj názor, co mám myslet, takže mi nic nemusíte vysvětlit srozumitelně.

Ale benzín dá se najeto více milion km
Najeto 1 000 000 km
[odkaz]

najeto 1 609 344 km
[odkaz]

najeto 1 milion km
[odkaz]

Hezky den vám přeji Irvin Gordon společnosti benzín :-! :yes:
Avatar - Kuban
5. 2. 2013 10:09
Re: som zvedavy ako dlho
víš irvine.... Je to krásné co tady povídáš, ale při průměrné rychlosti 60km/h a průměrné době za volantem 16hodin denně, bys musel jezdit s tím tvým vozem 14,5let.....

to znamená, že si jezdil jen v tom jednom voze a nikdy si neměl možnost jet v ničem jiném... Třeba by jsi s dízlem najezdil 10mil kilometrů, co ty víš, máš dalších skoro 30let k dispozici na testování???

ty seš jen další nemocný případ ;-) Srdce v duši člověče :-)
4. 2. 2013 19:01
Re: som zvedavy ako dlho
Třeba mně taky naftové spaliny smrdí. Neříkám, že z čichání těch benzínových jsem v rauši, ale subjektivně mi vadí opravdu míň, než ty naftové.

ještě edit: onehdá jsme spolu diskutovali myslím pod článkem benzínové cx-5??? a radils mi, ať zkusím naftové biturbo. Tak jsem zkusil :-) rovnou to silnější, v manuálu. Velice příjemná jízda, i když 129 kW bych tomu nehádal ani omylem (auto mělo ovšem jen několik málo desítek km), motor za studena trochu hlučel, ale jinak ok, kdybych soukromě najezdil ročně 40 tis, jdu do toho...ale takhle zatím Sky-g :-)
4. 2. 2013 17:23
Re: som zvedavy ako dlho
celni plocha je celni plocha a koeficient odporu vzduchu je koeficient odporu vzduchu. sice to na sobe zavisi, ale zas ne tak doslova.
4. 2. 2013 17:22
Re: som zvedavy ako dlho
to cd ma byt co? soucinitel odporu vzduchu? to se znaci cx a nevypocitava se, ale zkouma se v aerodynamickych tunelech. A je soucasti vzorecku pro pro odpor vzduchu, takze sam o sobe moc velkou vypovidajici hodnotu nema, jestli nezname celni plochu a rychlost. odpor valeni sem uvedl proto, protoze je sakra dulezity v rychlostech nad 80 km/h, coz je tento priklad. A pod me pamet neklame, tak prave pomoci odporu vzduchu a valeni se vypocitava (nebo se da zjistit z diagramu) maximalni rychlost vozidla. Teda jeste nam tam chybi hnaci sila vozidla samozrejme :-)