Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TVR potvrdilo revoluční výrobní proces iStream

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Britské TVR skutečně využije revoluční výrobní proces iStream z uhlíkových vláken od Gordona Murraye.

Hlavními spojenci TVR na cestě zpět mezi aktivní výrobce sportovních vozů jsou Gordon Murray Design a Cosworth. První z této dvojice se v čele se svým slavným zakladatelem věnuje vývoji konstrukce vozu i jeho designu, zatímco druhá firma pracuje na pohonné jednotce.

Nové TVR má být pokračovatelem tradice své značky a má představovat dvoumístný kupé/kabriolet s vidlicovým pětilitrovým osmiválcem Ford Coyote uloženým vpředu, pohánějícím prostřednictvím manuální převodovky výhradně kola zadní nápravy.

Produkce zcela nově vyvinutého TVR se má za využití výrobního procesu iStream od Gordona Murraye rozběhnout v roce 2017 v nově postavené automobilce ve Velké Británii. Cenově má nové TVR navazovat na své předchůdce a konkurovat podobně laděným vozům na trhu.

Revoluční výrobní proces iStream představil Gordon Murray již v roce 2009 a je aplikován například na městský miniautomobil Yamaha MOTIV.e, jehož uvedení na evropský trh je plánováno na rok 2019.

Systém výroby označovaný samotným Gordonem Murrayem jako iStream má představovat proces, kdy je vývoj nového vozu od samotného začátku plně zaměřen kromě optimální integrace všech komponent i na přípravu všech výrobních postupů. Díky tomu má být zajištěno výrazné snížení investic spojených s výrobou a zároveň má být zaručena mimořádná flexibilita.

Pokud TVR skutečně vyjdou jeho plány, pak bude první automobilkou, která iStream uvede do praxe. I díky němu hodlá oživená britská značka představit v průběhu příštích deseti let minimálně čtyři nové modely.

Tradiční malosériová automobilka TVR byla založena v roce 1947 a během druhé poloviny dvacátého století nabídla řadu modelů, které se proslavily i za hranicemi Velké Británie. Především pod vládou Petera Wheelera nabízela stroje s nejen na svou dobu poměrně netradičním designem.

V roce 2004 ji koupil tehdy čtyřiadvacetiletý ruský podnikatel Nikolaj Smolenskij, který rozdělil TVR do několika firem, načež rezignoval na funkci ředitele. Koncem roku 2006 společnost skončila v nucené správě, o rok později se dostala do dražby, přičemž ji Smolenskij znovu získal, když v aukci nabídl nejvyšší částku.

Koncem roku 2011 se zdálo, že se brzy dočkáme nového modelu, ale již v roce 2012 se Nikolaj Smolenskij nechal slyšet, že se vzdává naděje, že někdy znovu zahájí výrobu sportovních vozů. Zároveň se objevily zprávy, že ruský podnikatel hodlá zkratku TVR využít jako značku pro větrné turbíny.

V roce 2013 ale dorazila záchrana z Velké Británie a Les Edgar, milionář a podnikatel ze Surrey, založil novou společnost TVR Automotive Ltd., v níž nejprve rozjel podporu majitelů TVR v podobě výroby a prodeje náhradních dílů. Zároveň se ovšem pustil i do projektu, který má TVR vrátit mezi výrobce sportovních vozů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
22. 1. 2016 19:19
Re: Držím jim palce!
Souhlas. Také se připojuji.
Je dobře, že se dříve zaniklé značky reinkarnují. :yes:
22. 1. 2016 18:44
Držím jim palce!
A doufám, že dokážou svoje sny přetavit do prosperující společnosti. Díky takovejm lidem je na světě hned líp.