7.10. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

TVR se vrací: Motor V8, design od autora McLarenu F1 a účast v Le Mans

TVR se vrací: Motor V8, design od autora McLarenu F1 a účast v Le Mans

První zákazníci se nového sporťáku od TVR dočkají v druhé půlce roku 2017. O pohon se postará osmiválec původem od Fordu.

Britský výrobce sporťáků TVR chystá pod novým majitelem Lesem Edgarem velkolepý návrat. Sériová výroba bude obnovena za dva roky, už teď však známe mnohé detaily o chystaném dvoumístném sportovním voze.

O pohon nového TVR s interním označením T37 se postará atmosférický vidlicový osmiválec „Coyote“ známý například z Fordu Mustang, který však vyladí firma Cosworth. Britský specialista agregát osadí vlastní řídicí jednotkou, lehčím setrvačníkem nebo suchou skříní. Prototyp jednotky byl již otestován, přičemž při simulacích ukázal "neočekávaně vysoký točivý moment".

TVR nabídne v novém modelu několik výkonových variant V8, které údajně budou naladěny na 450 až 500 koní (331 kW až 368 kW). T37 totiž bude dostupný v několika provedeních – jako silniční vůz, posílený model a jako vůz primárně zaměřený na jízdu po závodních okruzích. Pracuje se i na čistě závodní verzi.

Agregáty budou ručně sestrojovány u společnosti Cosworth, a to za stejných podmínek, jako vznikají jejich motory pro monoposty IndyCar. „Přemýšleli jsme nad zřízením samostatného oddělení pro motory V8 určené pro TVR, nakonec se ale zdálo být účinnější stavět je stejným způsobem jako naše ostatní jednotky,“ říká technický ředitel Cosworthu Bruce Wood.

Původně se zvažovalo použití šestiválce ze starších TVR, ten by ale patrně neprošel současnými emisními normami. Pro V8 původem od Fordu navíc hovořila též větší spolehlivost.

Psali jsme: TVR uvažuje o výrobě SUV, má být lehké, rychlé a vzteklé

Vedle Cosworthu pracuje na novém TVR také další slavné britské jméno – Gordon Murray, autor McLarenu F1. Murray je v poslední době spojován hlavně s konceptem minivozu T.27 a revolučním výrobním procesem iStream, který má výrazně zjednodušit a zlevnit výrobu aut. TVR T37 bude vyráběno právě podle této myšlenky.

TVR se bude chtít prezentovat také na vytrvalostním závodě v Le Mans. Účast na slavné čtyřiadvacetihodinovce má být důležitou součástí práce firmy. Závodní verze chystaného TVR bude odhalena za dva roky v Le Mans, krátce před zahájením prodeje silničního modelu. Vytrvalostního závodu se pak chce TVR účastnit v roce 2018.

K tématu: Na návratu TVR se podílí Gordon Murray a Cosworth

Automobilka TVR v minulosti mnohokrát změnila svého majitele. Současným vlastníkem je miliardář Les Edgar, který vydělal své jmění v oboru počítačů. Edgar vlastní TVR od roku 2013, kdy firmu koupil po ruském podnikateli Nikolaji Smolenském. Zatím poslední TVR (model Sagaris) byl vyroben v roce 2006. Produkce měla být obnovena již letos, v polovině roku ale Edgar pouze oznámil spolupráci s Gordonem Murrayem a firmou Cosworth a uvedl, že výroba nového modelu odstartuje v roce 2017.

Spolupracujeme s TipCars.com
Protesty lékařů budou nejspíše zbytečné. Peníze pro ně dle ministra nejsou Protesty lékařů budou nejspíše zbytečné. Peníze pro ně dle ministra nejsou

Peníze navíc pro protestující praktické, dětské lékaře a…

Komentář Michala Šnobra: Jak se prolhat k jádru Komentář Michala Šnobra: Jak se prolhat k jádru

Po zkušenostech s posledním vývojem staveb jaderných…

 
Zdroj: Autocar

Štítky Nové modely Sportovní

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 





 
Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Dnes 08:00

Dokončení dálniční sítě, jednodušší bodový systém nebo zavedení elektronických dálničních známek. I to jsou sliby jednotlivých stran v oblasti dopravy před nadcházejícími volbami.




Blesk.cz

Jágrova Kopřivová všem pro smích: Blondýnka to schytává i od slavných!

Jágrova Kopřivová všem pro smích: Blondýnka to…

Má tu holku rád vůbec někdo jiný kromě Jaromíra Jágra? Řady děvčat, jež se ní obouvají, jsou totiž pořád početnější.

Mají spolu mít mláďata, zatím si jen hrají: Orangutaní schovávaná

Mají spolu mít mláďata, zatím si jen hrají:…

Na lásku teprve čekají. Kamarádi ale už jsou a společné hry si umí užít. Orangutani Mawar (28) a Pagy (16) v…

 

iSport.cz

Lize mistrů vládne ANGLIE! City doma neprohrává, Liverpool má rekord

Lize mistrů vládne ANGLIE! City doma neprohrává,…

Uběhlo dlouhých pět let od doby, kdy Ligu mistrů naposledy ovládl anglický tým. Chelsea s Petrem Čechem v brance…

Momenty 14. kola extraligy: krvavá rána do hlavy i vypínák Stříteského

Momenty 14. kola extraligy: krvavá rána do hlavy i…

MOMENTY KOLA | Ani šest zápasů 14. kola hokejové Tipsport extraligy nenudilo, ačkoliv se tentokrát obešlo bez…

 

Reflex.cz

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s kým se smí mluvit, a pak se diví, že lidé volí radši Zemana

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s…

Arogance, přezíravost, prvoplánovost a opačná totalita. Mediální analytik Bohumil Kartous viní pražské elity…

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Malý hádž - tak bývá často nazývána pouť ke svatyni Hacšbektas, na kterou se každý srpen vydávají tisíce…