UD Trucks rozšiřuje svou nabídku o novou řadu Croner
Kořeny japonské společnosti UD Trucks sahají až do roku 1935, kdy byla založena firma Nihon Diesel Industries, která vyrobila svůj první nákladní vůz v roce 1940. Počátek šedesátých let přinesl změnu jména na Nissan Diesel Motor. To bylo používáno prakticky až do roku 2010, kdy došlo na prozatím poslední proměnu v UD Trucks. Pod křídly skupiny Volvo je pak japonská firma od roku 2007.
V současnosti míří vozidla se značkou UD Trucks především na asijské, africké a jihoamerické trhy. V nabídce společnosti byly až do letošního uvedení zcela nového modelu Croner tři modelové řady.
Nejmenší a zároveň nejstarší z nich je Condor s celkovou hmotností od 8 do 20 tun. Následuje modelová řada Quon s celkovou hmotností od 16 do 26 tun a vrcholem je řada Quester s hmotností od 21 do 41 tun.
UD Trucks Croner je nabízen prozatím ve třech základních řadách označených zkratkami MKE, LKE a PKE. Podvozky nabízejí různé délky rozvorů pro montáže nejrůznějších nástaveb, ale u všech tří řad je v současnosti k dispozici pouze konfigurace 4x2. Celková hmotnost vozidel řady Croner se pohybuje od 10,4 do 17 tun.
Aerodynamicky optimalizovaná kabina se svým designem hlásí k současnému stylu vozidel skupiny Volvo a to především k nejnovějším zástupcům značky Volvo Trucks. Interiér sází na praktičnost a lze volit mezi krátkou denní kabinou nebo delší kabinou s lůžkem umístěným za sedadly.
Nabídka pohonných jednotek u řad MKE a LKE omezuje na přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 5,0 litru, který je k dispozici s výkony 136 kW, 157 kW a 179 kW, jimž odpovídají hodnoty točivého momentu 750 N.m, 825 N.m a 900 N.m.
Pro řadu PKE je vyhrazen přeplňovaný vznětový šestiválec o objemu 8,0 litru s výkony 186 kW a 209 kW. Nejvyšší hodnota točivého momentu je u tohoto motoru 950 N.m, resp. 1050 N.m. Specialitou řady PKE je vedle její pohonné jednotky i delší 2,3metrová kabina.
S motory všech tří řad modelu Croner spolupracují standardně šestistupňové manuální převodovky, které mohou nahrazovat automatické převodovky se stejným počtem rychlostí. Pro řadu PKE je pak k dispozici i manuální devítistupňová převodovka.
Zákazníky má Croner přilákat i prostřednictvím moderní a zároveň robustní konstrukce podvozku a kabiny. Velká pozornost byla při vývoji nové generace věnována i aktivní a pasivní bezpečnosti.