Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

UD Trucks rozšiřuje svou nabídku o novou řadu Croner

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost UD Trucks, která je součástí skupiny Volvo, uvádí svou novou modelovou řadu nákladních vozidel pro mimoevropské trhy.

Kořeny japonské společnosti UD Trucks sahají až do roku 1935, kdy byla založena firma Nihon Diesel Industries, která vyrobila svůj první nákladní vůz v roce 1940. Počátek šedesátých let přinesl změnu jména na Nissan Diesel Motor. To bylo používáno prakticky až do roku 2010, kdy došlo na prozatím poslední proměnu v UD Trucks. Pod křídly skupiny Volvo je pak japonská firma od roku 2007.

V současnosti míří vozidla se značkou UD Trucks především na asijské, africké a jihoamerické trhy. V nabídce společnosti byly až do letošního uvedení zcela nového modelu Croner tři modelové řady.

Nejmenší a zároveň nejstarší z nich je Condor s celkovou hmotností od 8 do 20 tun. Následuje modelová řada Quon s celkovou hmotností od 16 do 26 tun a vrcholem je řada Quester s hmotností od 21 do 41 tun.

UD Trucks Croner je nabízen prozatím ve třech základních řadách označených zkratkami MKE, LKE a PKE. Podvozky nabízejí různé délky rozvorů pro montáže nejrůznějších nástaveb, ale u všech tří řad je v současnosti k dispozici pouze konfigurace 4x2. Celková hmotnost vozidel řady Croner se pohybuje od 10,4 do 17 tun.

Aerodynamicky optimalizovaná kabina se svým designem hlásí k současnému stylu vozidel skupiny Volvo a to především k nejnovějším zástupcům značky Volvo Trucks. Interiér sází na praktičnost a lze volit mezi krátkou denní kabinou nebo delší kabinou s lůžkem umístěným za sedadly.

Nabídka pohonných jednotek u řad MKE a LKE omezuje na přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 5,0 litru, který je k dispozici s výkony 136 kW, 157 kW a 179 kW, jimž odpovídají hodnoty točivého momentu 750 N.m, 825 N.m a 900 N.m.

Pro řadu PKE je vyhrazen přeplňovaný vznětový šestiválec o objemu 8,0 litru s výkony 186 kW a 209 kW. Nejvyšší hodnota točivého momentu je u tohoto motoru 950 N.m, resp. 1050 N.m. Specialitou řady PKE je vedle její pohonné jednotky i delší 2,3metrová kabina.

S motory všech tří řad modelu Croner spolupracují standardně šestistupňové manuální převodovky, které mohou nahrazovat automatické převodovky se stejným počtem rychlostí. Pro řadu PKE je pak k dispozici i manuální devítistupňová převodovka.

Zákazníky má Croner přilákat i prostřednictvím moderní a zároveň robustní konstrukce podvozku a kabiny. Velká pozornost byla při vývoji nové generace věnována i aktivní a pasivní bezpečnosti.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)