Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

USA zažalují Fiat Chrysler kvůli emisím. Hrozí pokuta 110 miliard...

redakce AUTO.CZ
Diskuze (38)
Americké ministerstvo spravedlnosti hodlá podat civilní žalobu na italsko-americkou automobilku Fiat Chrysler Automobiles (FCA) kvůli nadměrným emisím naftových vozů.

Podle agentury Reuters to oznámila Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA). Akcie automobilky zareagovaly na zprávu propadem o tři procenta.

USA automobilku obviňují, že do automobilů s dieselovými motory instalovala software, který umožnil obejít normy pro emise oxidů dusíku. Jde o vozy vyrobené v období 2014 až 2016, uvedl jeden ze zdrojů agentury.

Akcie automobilky v okamžité reakci na zprávu oslabily o tři procenta. Během dopoledne ale svou ztrátu zmírnily na 2,4 procenta a prodávaly se za 10,50 USD.

EPA v lednu obvinila společnost Fiat Chrysler z používání zmíněného softwaru u zhruba 104.000 naftových aut, konkrétně Jeep Grand Cherokee a pick-up Dodge Ram 1500. Software podle ní umožňuje motorům vydávat nižší emise při laboratorních testech než při standardní jízdě a třílitrové motory FCA emisemi oxidu dusíku mnohonásobně překračují federální normy. EPA upozornila, že automobilka by mohla dostat pokutu až 4,6 miliardy dolarů (téměř 110 miliard Kč).

Automobilka vyjádřila nad rozhodnutím americké vlády zklamání, protože s EPA už řadu měsíců na vyřešení problému spolupracuje. FCA poukazuje na to, že na rozdíl od Volkswagenu neinstalovala do vozidel software s cílem podvádět.

"Společnost má v úmyslu se energicky bránit, zejména proti jakýmkoli tvrzením, že se angažovala v jakémkoli projektu záměrné instalace zařízení, která by umožnila podvádět v emisních testech," cituje z prohlášení firmy agentura Reuters. FCA stále doufá, že se jí podaří záležitost urovnat.

Skupina Fiat Chrysler čelí kvůli emisím problémům rovněž v Evropě. Na nesrovnalosti kolem emisí jejích naftových vozů již loni poukázalo Německo. Letos v březnu začala firmu kvůli emisím vyšetřovat francouzská prokuratura. Evropská komise v polovině května zahájila řízení s Itálií, protože země podle ní nereagovala na obvinění, že Fiat Chrysler podvádí při testování emisí svých vozů. Itálie by v důsledku tohoto řízení mohla skončit před soudem, upozornila agentura Reuters.

Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy německý Volkswagen v reakci na obvinění ze strany amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (38)
25. 5. 2017 08:52
Re: HAHA
První byl dvoulitr (2004), pak 1,4 Twin Charger. 1,8 byla až z druhé generace, už to byl motor od začátku vyvinutý jako přeplňovaný a s přímým vstřikováním, ne jen modernizovaná stará konstrukce.

VW však 1,8 moc nepoužíval (používal svou 1,4 TC, měla 103-125 kW, v rychlých prccích 132-136, ale tyhle verze jinam nedávali; 1,8 nastoupila, když už byl TC prakticky mrtvý) a Škoda měla jako MPV leda Roomster, kde snad také nebyla. Snad jediné MPV skupiny, které mělo 1,8 TFSI (a také 2,0 TFSI), byla Altea.
24. 5. 2017 23:11
Milá EÚ! kedy prestanete robiť zo seba šaškov, a zažalujete výrobcu operačného systému + vládu kde má sídlo za nedovolené odpočúvanie/sledovanie ?!!!? Alebo fakt z nás EÚ parlament robí hlupákov?!!! A toto je cesta ako znížiť najviac zadĺženej krajine na svete dlh?!!! Vojnový zločinci a teraz už aj megaekonomický zločinci... no to sa Brusel na toto svinstvo pozerá?!! Fuj...
Avatar - 3_diamanty
24. 5. 2017 16:31
Re: HAHA
chrysler sice dopadol neslavne ale stale lepsie ako legendarna lancia alebo saaby ci rover .. ktore kedysi drtili aj skodovky a pozri sa kde je skoda z ktorej si kedyi kazdy robil srandu dnes a kde slavny rover saab alebo lancia... proste par znaciek obcas "skonci" .. v autombilize to tak uz chodi.. nic netrva vecne... raz si hore raz dole... alebo niekedy uz skoncis a nie si vobec... dokonca aj citroen mi pride dnes uz hodne mizerny a nezaujimavy ... na to ako na tom bol voci konkurencii pred 10-15 rokmi je to dnes bieda co predvadza tato taktiez legendarna znacka ( dovolim si tvrdit ze aj taka kia je dnes uz daleko pred citronom a to snad vo vsetkom ) ... alebo zober si taky seat... stale ma len par okopcenych koncernovych modelov a nejaky ten jeden vlastny face ktory vyuziva vsade uz x rokov ... a to je tak vsetko ... stale u neho vidim velke rezervy ... tych znaciek ktore na tom dnes ozaj nie su ruzovo je teda ovela viac... mna mrzi aj koniec pontiacu.. pred jednym blokom vidim stale jeden pontiac trans sport a dodnes je jeho dizajn na pomery triedy MPV stale paradny... takisto hummer.. zije nezije? co je s nim... lebo kedysi ho chcel mat kazdy pozer a macho .. dnes uz ale akosi kde nic tu nic
24. 5. 2017 16:07
Re: HAHA
jen abys nedopad jako ovcacek kterej stále hleda ten clanek vlevo dole jak tvrdi ovar
24. 5. 2017 15:42
Re: HAHA
Písal som tu x krát skúsenosti s prvými menšími tsi, opakovanie je stratou času. Zároveň v mpv je hľadanie benzínu skoro zabíjaním času ;) , pár rokov späť to bolo rovnaké. Ale ako som písal, súčasnému súkromnému autu už čoskoro odzvoní... Ak sa mi bude moc chcieť, tak ti dohľadám tvoje slinty o lpg a kolenovrtoch, aj keď v mixe svojho bývalého lpg a dízlu som bol menším eko prasaťom ako ty. Už čoskoro budem z výfuku chŕliť sadze na okoloidúcich >:D