Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Česku je stále kolem 700.000 vozů bez katalyzátoru

redakce AUTO.CZ
Diskuze (37)
V České republice jezdí pořád téměř 700.000 osobních automobilů bez katalyzátoru, jsou to tedy vozy vyrobené přibližně do roku 1993.

Z uvedeného počtu 700.000 je bezmála 365.000 vozů starších 30 let. Počet vyřazovaných automobilů, které neplní ani emisní normu Euro 1, se přitom v posledních dvou letech zpomalil téměř na polovinu. Vyplývá to ze zprávy certifikační firmy TÜV SÜD Czech.

Vozidla bez katalyzátoru z celkového počtu všech ujetých kilometrů osobními automobily v Česku zdolají zhruba jenom čtyři procenta. Tato auta však zatěžují životní prostředí nebezpečnými látkami zhruba 40 procenty.

K vyřazování neekologických vozidel na přelomu tisíciletí přispělo zavedení povinnosti mít na každé vozidlo zaplacené povinné ručení. O devět let později k tomu přispěla také nutnost platit poplatek za první registraci vozidla, které neplní alespoň emisní normu Euro 3.

Od té doby se ale počet vyřazovaných neekologických vozů snižuje. Impulsem k jejich vyřazení většinou bývá fakt, že již neprojdou technickou kontrolou a také rostoucí náklady na opravy.

Podle Sdružení automobilového průmyslu (SAP) je v Česku registrováno téměř 5,1 milionu osobních automobilů s průměrným stářím 14,7 roku. Z toho 3,2 milionu vozů je v provozu více než 15 let.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (37)
18. 8. 2015 13:08
Re: DPF
Kdyby levný tuningy, kolikrát si za to ti rádoby odborníci účtují pěkné sumy peněz, když jsem viděla fakturu, co dal kamarád za takový zprasený tuning, tak jsem nevěřila vlastním očím- 11800 Kč a auto padalo do nouzového režimu, kouřilo jak stařičká avie, žralo jako protržený, do 3000ot nejelo a pak za mohutného kouře vyrazilo vpřed a po připojení na diagnostiku se řada údajů nedala zobrazit, což je jeden z jasných ukazatelů, že to chipovalo pako... po vyčtení softwaru z řídící jednotky se ukázalo, že jenom přidali na naftě a DPF z jednotky odstranili velmi prapodivně, no museli jsme software nechat předělat od člověka, který tomu opravdu rozumí- najednou žádný nouzový režim, žádná svítící kontrolka, spotřeba klesla na úroveň pro daný model běžnou, žádný kouř, údaje na diagnostice opět kompletní a o 2000 levněji s tím, že jsme dostali 3 softwary- originál s odstraněním DPF, lehce upravený software pro každodenní užití a plně upravenou verzi pro vyjímečné použití např. při návštěvě závodní trati + kabel pro přehrávání jednotlivých verzí softwaru.... chce to prostě pečlivě vybírat od koho si nechám auto upravit.....
15. 8. 2015 22:00
Re: DPF
Jednoznacne GO motoru. Na silnicich potkavam silene pachnouci auta, nejpocetnejsi je to logicky u nafty. Je to chiptuning, kuchani, zaslepovani a potom nejaky problem v motoru - vadny snimac, napr vaha vzduchu, nebo netesnici krouzky. To vsechno projde emisema za 300Kc. To jen dokazuje o cem ten emisni podnik je.
14. 8. 2015 10:10
Re: DPF
Já to přisuzoval faktu, že ten motor ke stáru začal trošku žrát olej. Lambda byla v pořádku a diagnostika žádný závady nehlásila. No 300 na emisích to spravili a pak jsem to auto prodal. Auto ale nijak nekouřilo ani nesmrdělo, tak nevím. Správně podle zákona bych ho měl asi sešrotovat nebo provést GO motoru.
13. 8. 2015 22:55
Re: DPF
Podle mne tam musel byt nejaky problem, motor je nastaven na urcite emise a vsechno mimo ne je spatne a motor ma problem. Mozna si mel vyssi spotrebu, nebo neco jineho.
13. 8. 2015 12:37
Re: Včera na novinky.cz
Já už čoveče nevím. Cvakal jsem z kanálama, takže nevím ve kterým zpravodajství to bylo :-) Je to tak pro planetu je 100 let okamžikem a hlavně nevíme pořádně jaký cykly a specifika počasí se třeba po několika desetiletích pravidelně střídají (suchý léta, zimy s málem sněhu, přívalový deště atd.) takže těžko soudit ze statistik vedených pár desetiletí. Jinak s ochranou životního prostředí s tebou souhlasím. Třeba takový kácení Amazonskýho pralesa je špatný všichni to vědí a stejně se to děje. A to je zrovna zločin lidstva s nedozírnými následky nebo to tebou zmiňovaný znečištění a vyčerpávání půdy.