Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Praze letos nepřibude ani jedno stání na P+R parkovištích

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
Parkoviště P+R jsou pro Prahu prodělečné. Letos nepřibude ani jedno takové stání, příští rok se však rozšíří kapacity na Černém mostě.

V české metropoli letos nepřibude ani jedno nové stání na P+R parkovištích. Příští rok se začnou stavět další místa na záchytném parkovišti na Černém mostě. Na dotaz ČTK to řekla mluvčí pražské technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. Parkoviště na okrajích města, které slouží zejména lidem dojíždějícím do Prahy za prací, jsou trvale přeplněná. Dlouhodobě se mluví o tom, že kapacita není dostatečná.

„Ostatní projekty jsou ve fázi EIA, studií nebo investičních záměrů," uvedla mluvčí. Kolik parkovacích míst by tak v budoucnu mělo v metropoli přibýt, nedokázala říct. Podle údajů z EIA by další hlídané parkoviště s více než tisícovkou míst mohlo vzniknout na Chodově. Naopak z plánu postavit P+R na Smíchově sešlo. V posledních měsících se diskutuje zejména o chybějících parkovacích kapacitách u nově zprovozněných stanic metra A.

Praha má podle výroční zprávy TSK 16 záchytných parkovišť P+R s celkovou kapacitou přes 3000 stání. Parkoviště P+R (park + ride, tedy. "zaparkuj a jeď") jsou zahrnuta do systému Pražské integrované dopravy a jsou primárně určena pro mimopražské řidiče, kteří zde zanechají svůj automobil a dále do centra Prahy jedou MHD. Nejvytíženější parkoviště jsou na metru C, třeba na Chodově nebo v Letňanech.

Cena za stání na parkovištích P+R zapojených do systému MHD činí 20 korun. Podle údajů TSK jsou parkoviště z hlediska nákladů na provoz pro město dlouhodobě ztrátová. Z ekonomické bilance vyplývá, že Praha vloni na správě stání prodělala přes 14 milionů korun.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
14. 7. 2015 19:40
si dělají srandu
okraje prahy se mají v parkovištích PaR koupat. stojí to nula nula nic proti tomu, co město stojí řešit zácpy a parkování v centru.

jenže to by se muselo chtít. a někdo by nad tím taky musel přemýšlet.