6.2 V8 Hellcat: Fiat Chrysler nechtěl prodávat silný motor se 716 k
Dodge Challenger SRT Hellcat a Dodge Charger SRT Hellcat se staly letošní senzací. Tyto automobily totiž přijely s kompresorem přeplňovaným osmiválcem o výkonu 707 koní (527 kW). Agregát s označením Hellcat ale nemusel vůbec vzniknout.
Původně chystané plány na budoucnost značky Dodge totiž s takovým modelem nepočítaly. Od projektu silných modelů bylo na začátku roku 2011 odstoupeno a inženýři na nich pracující byli převeleni k jiným projektům. V rozhovoru pro server Automotive News to přiznal šéf vývoje pohonných ústrojí SRT Chris Cowland.
Myšlenka opravdu silné verze osmiválce Hemi ale mezi inženýry neumřela a tým divize SRT nadále u vedení koncernu Fiat Chrysler lobboval za vznik takového motoru. Čtyři měsíce nato plánovači automobilky změnili názor a vývoji motoru dali zelenou.
Výsledkem prací je kompresorem přeplňovaný 6,2litrový osmiválec s výkonem 707 koní a točivým momentem 881 N.m, jedná se tak o nejvýkonnější sériový agregát, který kdy americký Chrysler vyrobil. Přitom se nejedná jen o lehce upravený osmiválec Hemi, 91 % použitých komponentů je totiž nových. Kompletně nový je třeba chladicí systém kompresoru. Aby motor zvládl nápor takové síly, dostal opravdu pevné díly – na konstrukci třeba byly použity průmyslové diamanty.
Challenger SRT Hellcat a Charger SRT Hellcat se zatím neprodávají, první do showroomů zamíří za pár týdnů, druhý až v prvním čtvrtletí roku 2015, už nyní ale ukazují, že se jejich vývoj patrně vyplatil. Výkonný motor pomohl vylepšit image Dodge a vzbudil velký zájem o tuto značku, o které se loni spekulovalo, že by mohla v následujících letech skončit.