Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VC Bahrajnu F1 2016: Nejrychlejší v kvalifikaci byl Hamilton

Aleš Dragoun
Diskuze (32)
Kvalifikace na pouštní Velkou cenu Bahrajnu formule 1 potvrdila formu Mercedesu. Ferrari ale pomalé není, i když to v trénincích tak vypadalo...

Před druhou Grand Prix letošní sezóny se odehrála jedna důležitá změna ve startovní listině. I když australskou kolizi s Estebanem Gutiérrezem a následnou divokou nehodu přestál bývalý dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso (McLaren) bez úhony, nepovolili mu lékaři ani FIA start. Sám jet přitom chtěl. O jeho účasti v následující VC Číny se ještě rozhodne. V kokpitu jej pro Bahrajn nahradil třetí muž stáje z Wokingu, Belgičan Stoffel Vandoorne. Bývalý pilot F1 Johnny Herbert (komentuje pro Sky Sports) Španěla ostře zkritizoval, neměl by se podle něj vůbec vracet, je za zenitem a příliš pomalý... Ostrá slova!

Pátečním tréninkům dominoval Nico Rosberg na Mercedesu, Ferrari rychlostí na stříbrné šípy jaksi nestačilo. Kevin Magnussen (Renault) byl během druhého měření sil povolán k namátkovému převážení. Výzvu ale přehlédl, byl přesvědčen, že signalizace červeným světlem patří Kvjatovi, ale byla určena oběma. Za ignorování což ovšem obdržel přísný trest: start z boxové uličky bez ohledu na výsledek kvalifikace. Její eliminační formát se nakonec ještě nezměnil.

Překvapením první části souboje o nejvýhodnější startovní pozici, který startoval v sobotu v 17:00 středoevropského letního času, byl konec obou Renaultů a Péreze (Force India). Vypadlo sedm pilotů, do Q2 postoupila rychlejší patnáctka. V ní porazil debutant Vandoorne stájového kolegu Buttona. Poslední v Top 15 skončil Daniil Kvajt (Red Bull), jen těsně se dál nedostal Romain Grosjean s haasem. Byla jeho šestá příčka v australském závodě opravdu jen náhoda? Tentokrát jezdil rychleji než oba vozy Toro Rosso.

Oba piloty Mercedesu, Ferrari a Williamsu doplnili v závěrečné bitvě výhradně na superměkkých pneumatikách Hülkenberg (Force India) a Ricciardo (Red Bull). Loňský vítěz Le Mans byl nejpomalejší. Před ním skončily oba williamsy a Australan. Bylo jasné, že si to o pole position rozdají Mercedes a Ferrari. Hamilton začínal s chybou čtvrtý, ale dostal se do čela. Už na něm zůstal, Týmový kolega Rosberg i dvojice maranellské Scuderie byli nakonec pomalejší. Trojcípé hvězdě ale patří znovu první řada a Lewis má 51. nevýhodnější pozici na startu.

Bahrajn nebyl tak nudný jako Austrálie, ale přece jen eliminační formát kvalifikace, kdy vypadává po čase vždycky nejpomalejší jezdec a pak každých 70 s další, opravdu není to, co současná formule 1 potřebuje. Týmy šetří obutí pro závod. Zlatá hodinka, kdy se každý snažil zajet co nejrychlejší kolo. Respektive rovnou dvě kvalifikace, které byly zrušeny před dvaceti lety a od té doby se formát změnil tolikrát, že už to nikdo ani nespočítá... Kvůli větší atraktivitě?

Aleš Dragoun
Diskuze (32)
Avatar - Barrichello
4. 4. 2016 10:39
Re: Manor skvěle
U Haasu sem to čekal, ale Manor se oproti austrálii zvedl, samo jen Wehrlein, Haryanto na to jezdecky nemá, to se ale dalo čekat, škoda že místo něj nejezdí Rossi nebo Stevens
Avatar - Petrolhead_CZ
3. 4. 2016 19:51
Re: Bernie a Jean a jejich pomahači do blázince
S tebou koukám očividně žádná diskuze nemá cenu. Jsi uvízlý ve své škatulce, neschopný uznat, že je nějaká série na lepší úrovni než komerční a vyhulákaná F1, kterou znal každý strejda díky zlaté éře. Od tebe nejdou žádné argumenty a odsuzuješ něco, co sám neznáš a ani znát nechceš. Nechápu, proč jakkoliv reaguješ. Já se koukám na každý závod obou sérií, ty jsi neviděl ani jeden celý závod WEC. Už vidíš ten rozdíl s přínosem do diskuze? Asi jako když se hádá majitel, co má Audi a BMW a ten druhý, co má jen Audi tvrdí, že jsou čtyři kruhy lepší bez toho, aniž by BMW vyzkoušel nebo vlastnil.

A úroveň a atraktivitu sérií lze srovnávat jakkoliv.
3. 4. 2016 19:19
Re: Bernie a Jean a jejich pomahači do blázince
koukám, že ty jsi asi jeden z pořadatelů...a pořád pleteš všechno dohromady a F1 srovnáváš se závodem 4 kategorií...fakt s tebou nemá cenu diskutovat. Ano na závody 6ti aut a komparsu se nedívám. Nepotřebuji se koukat na TDIčka a jak se tam pletou převlečený pracháči a herci ostatním kategoriím. Děkuji zůstanu u F1.
3. 4. 2016 16:57
Re: Bernie a Jean a jejich pomahači do blázince
Jsem nevěděl, že Toro Rosso sídlí v Anglii. Já mám pořád zato, že Faenza leží v Itálii.... A Hinwill leží ve Švýcarsku, milý pane. McLaren je mimochodem automobilka, byť malá. Víš, že má jako jediná Trojkorunu?
Avatar - Petrolhead_CZ
3. 4. 2016 16:41
Re: Bernie a Jean a jejich pomahači do blázince
A zase ignoranství a diletantství. Je jasné, že F1 a WEC jsou odlišné, ale proto je tu porovnáváme, protože zatímco jedna je polomrtvá série žijící ze zašlé slávy a jména, ta druhá je neoddiskutovatelný Olymp světového motorsportu. A je úplně fuk, že jedna série je Open Wheels a druhá endurance prototypy a GTčka.

Každý moc dobře ví, že v F1 je kromě Ferrari každý tým usídlen ve Velké Británii a že dochází k fluktuaci zaměstnanců mezi jednotlivými centry každou sezonu. Jak můžeš napsat, že jsou ve WEC jen 3(?!!) automobilky a konstruktéři? A víš ty vůbec, co to znamená cupové závodění? Hele zpátky do školky a šup, doučovat se, protože tobě chybí z této oblasti byť alespoň základní povědomí. LMP1 je královská prototypová světová série, LMP2 je nejlepší dvojkový prototypový šampionát světa, GTE Pro je nejelitnější šampionát GTček na světě a GTE Am je pořád prestižnější než třeba ELMS nebo ILMS. Ve WEC je 7 továrních(!) automobilek - Porsche, Audi, Toyota, Ferrari, Aston Martin, Chevrolet, Ford, což je tisíckrát víc, než v F1, která má jen Ferrari, Mercedes a nově Renault. Ostatní nejsou žádné automobilové značky. Pokud chceš porovnávat týmy, tak to ani nezkoušej, protože WEC opět rozemele F1 na kaši.

Tohle není žádné ''nacpat na trať co nejvíce aut'' - takhle se vytrvalostňáky jezdí odjakživa a je to jasná výhoda a prvek, který přidává na obrovské atmosféře a atraktivitě, kterou ty neustále dokola neoprávněně a nesmyslně zpochybňuješ a kritizuješ, navíc bez vlastní zkušenosti. Vlastně bez jakékoliv zkušenosti, jak ses sám přiznal.

A není to série postavená na bouračkách, to jsi zase v NASCARU, který považuju za žumpu motorsportu. A jasně jsem ti psal, že sleduju WEC i F1 od 90. let, takže nevím, proč zase jedeš tu tvoji černobílou mantru. Na rozdíl od tebe mohu tyto dvě série posuzovat a hodnotit, takže naprosto objektivně označuji WEC za jasného krále současného motorsportu. Nebudu o tom tvrdit něco, co to není. Je to nejlepší série, pro které mluví všechno - od faktů, praxe, zájmu diváků, odborníků, veřejnosti, prosperity, perspektivnosti, atraktivity, pokroku a všeho co k závodění patří. A teď se jdu podívat na VC Bahrajnu, jestli pole 20 aut dokáže předvést za hodinu a půl alespoň vzdáleně srovnatelnou show co Porsche s tím ''TDíčkem'' za 5 minut závodění ;-)