VC Bahrajnu F1 2016: Nejrychlejší v kvalifikaci byl Hamilton
Před druhou Grand Prix letošní sezóny se odehrála jedna důležitá změna ve startovní listině. I když australskou kolizi s Estebanem Gutiérrezem a následnou divokou nehodu přestál bývalý dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso (McLaren) bez úhony, nepovolili mu lékaři ani FIA start. Sám jet přitom chtěl. O jeho účasti v následující VC Číny se ještě rozhodne. V kokpitu jej pro Bahrajn nahradil třetí muž stáje z Wokingu, Belgičan Stoffel Vandoorne. Bývalý pilot F1 Johnny Herbert (komentuje pro Sky Sports) Španěla ostře zkritizoval, neměl by se podle něj vůbec vracet, je za zenitem a příliš pomalý... Ostrá slova!
Pátečním tréninkům dominoval Nico Rosberg na Mercedesu, Ferrari rychlostí na stříbrné šípy jaksi nestačilo. Kevin Magnussen (Renault) byl během druhého měření sil povolán k namátkovému převážení. Výzvu ale přehlédl, byl přesvědčen, že signalizace červeným světlem patří Kvjatovi, ale byla určena oběma. Za ignorování což ovšem obdržel přísný trest: start z boxové uličky bez ohledu na výsledek kvalifikace. Její eliminační formát se nakonec ještě nezměnil.
Překvapením první části souboje o nejvýhodnější startovní pozici, který startoval v sobotu v 17:00 středoevropského letního času, byl konec obou Renaultů a Péreze (Force India). Vypadlo sedm pilotů, do Q2 postoupila rychlejší patnáctka. V ní porazil debutant Vandoorne stájového kolegu Buttona. Poslední v Top 15 skončil Daniil Kvajt (Red Bull), jen těsně se dál nedostal Romain Grosjean s haasem. Byla jeho šestá příčka v australském závodě opravdu jen náhoda? Tentokrát jezdil rychleji než oba vozy Toro Rosso.
Oba piloty Mercedesu, Ferrari a Williamsu doplnili v závěrečné bitvě výhradně na superměkkých pneumatikách Hülkenberg (Force India) a Ricciardo (Red Bull). Loňský vítěz Le Mans byl nejpomalejší. Před ním skončily oba williamsy a Australan. Bylo jasné, že si to o pole position rozdají Mercedes a Ferrari. Hamilton začínal s chybou čtvrtý, ale dostal se do čela. Už na něm zůstal, Týmový kolega Rosberg i dvojice maranellské Scuderie byli nakonec pomalejší. Trojcípé hvězdě ale patří znovu první řada a Lewis má 51. nevýhodnější pozici na startu.
Bahrajn nebyl tak nudný jako Austrálie, ale přece jen eliminační formát kvalifikace, kdy vypadává po čase vždycky nejpomalejší jezdec a pak každých 70 s další, opravdu není to, co současná formule 1 potřebuje. Týmy šetří obutí pro závod. Zlatá hodinka, kdy se každý snažil zajet co nejrychlejší kolo. Respektive rovnou dvě kvalifikace, které byly zrušeny před dvaceti lety a od té doby se formát změnil tolikrát, že už to nikdo ani nespočítá... Kvůli větší atraktivitě?