
Ve Škoda Auto skončili další tři manažeři
Mladoboleslavská automobilka zatím úspěšně tajila, že kromě Petra Pečenky, bývalého ředitele Škoda Auto pro český trh, už ve svých funkcích od října nepůsobí další tři důležití manažeři – šéf pro rozvoj dealerské sítě Pavel Kolář, vedoucí prodeje Martin Feller a vedoucí zákaznického centra Pavel Hladík. Jako první o tom dnes informoval server iDnes.cz.
Bližší podrobnosti zatím nejsou k dispozici. Právě mlčení ze strany Škoda Auto ale otevírá prostor pro spekulace. Nejčastěji se hovoří o poklesu prodejů na českém trhu – Škoda letos ztrácí, zatímco hlavní konkurent Hyundai vytrvale posiluje a dle statistik registrací nových aut Sdružení dovozců automobilů se blíží desetiprocentnímu podílu, když za období leden až září registroval 11.792 nových vozů. Postavení Škody tím nicméně ohroženo není, s 36.254 registracemi (tržní podíl 35 %) je na českém trhu jasnou jedničkou, klíčové modely Fabia, Rapid a Octavia si navíc udržují náskok před konkurenty s logem Hyundaie.
Už dříve jsme také uvedli, že podle zákulisních informací za vyhazovem může stát fakt, že Pečenka údajně „neuměl hrát s Hyundaiem“, že byl nedostatečně průrazný a málo agresivní a svojí pasivitou připustil, aby Hyundai takzvaně roztáhl křídla. Na kampaň Hyundai se srovnání nebojí Škoda nezareagovala žádnou srovnatelně výraznou protiakcí.
Oficiální komentář k celé záležitosti je strohý. „Celkem čtyři manažeři prodejní organizace Škoda Auto Česká republika od 1. října 2013 přestali vykonávat své funkce, jejich pracovní poměr se společnosti Škoda Auto i nadále trvá. V tomto případě jde o čistě personální záležitost, a proto prosíme o pochopení, že ji nebudeme dále komentovat,“ uvedl na přímý dotaz Auto.cz Jozef Baláž, mluvčí společnosti Škoda Auto.