Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vedení Škody Auto ujišťuje, že chce v Česku zachovat pracovní místa

redakce AUTO.CZ
Diskuze (51)
Mladoboleslavská automobilka pracuje na hranici svých kapacit, hledá však další možnosti expanze. Od mateřského Volkswagenu navíc získala zakázku na výrobu baterií.

Vedení automobilky Škoda Auto dnes ujistilo premiéra Bohuslava Sobotku (ČSSD), že udělá vše pro zachování pracovních míst v Česku. Sobotka to řekl novinářům po jednání s představiteli automobilového průmyslu. Předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier ČTK potvrdil, že Česko je a zůstane srdcem automobilky. V minulosti se v médiích objevily spekulace, že koncern Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto, by mohl přesunout část produkce do Německa.

"Musím říci, že pánové mě informovali o tom, že učiní maximum pro to, aby pracovní místa ve Škodě Auto tady v České republice nebyla v žádném případě ohrožena," řekl Sobotka po jednání se zástupci automobilky. Zároveň podotkl, že budoucnost Škody Auto souvisí i s tím, jaké podmínky se podaří vytvořit pro další rozvoj automobilového průmyslu obecně, zejména co se týká zaměstnanosti, digitalizace nebo robotizace.

"V zásadě mohu potvrdit, že Česko je srdcem a domovem Škody a také jím zůstane," řekl Maier. Upozornil ale, že automobilka pracuje na hranici svých kapacit. "Hledáme další možnosti produkce. Jen v posledních 12 měsících jsme zaměstnali dalších 3000 pracovníků v Kvasinách, zaměstnali jsme dalších 250 pracovníků ve vývojovém oddělení. Hledáme další výrobní kapacity, abychom mohli pokrýt světovou poptávku po našich výrobcích," řekl.

Škoda Auto dokonce získala zakázku na výrobu baterií, jak informovaly odbory. Ta bude v následujících letech klíčová pro další rozvoj automobilky, a to kvůli expanzi nabídky elektrovozů.

Česko podle Maiera má při výrobě automobilů proti jiným oblastem konkurenční výhodu v podobě nižších provozních nákladů. Šéf Škody Auto také ocenil podporu české vlády, která se projevila při rozvoji infrastruktury v Kvasinách a byla nutná kvůli přijetí nových zaměstnanců automobilky. O podobnou podporu by Maier nyní stál i při chystaném rozšíření kapacit automobilky v Mladé Boleslavi.

Spekulace o přesunu části výroby z Česka do Německa se objevily v médiích minulý týden. Zdroje automobilky agentuře Reuters řekly, že vedení a odbory Volkswagenu chtějí, aby se část produkce koncernové divize Škoda Auto přesunula do Německa a aby česká divize platila více peněz za sdílené technologie.Podle vyjádření Volkswagenu ale koncern v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (51)
Avatar - O5kar
13. 10. 2017 21:40
Re: Kedze je tento web o nicom, mam otazku k veci
Jízda v atě bez stabilizačních tyčí je na nic, když nemá už továrnou dělaný základ podvozku. Je to prostě nebezpečná kačena. Konstrukce náprav ovlivňuje používání stabilizátorů. To je přece jasná věc, ne?
Avatar - Hammunasakra
12. 10. 2017 10:51
Re: Jenze
Nojo je to fakt sranda při současnym už fatálnim nedostatku lidí = možná až 300 tisíc chybějících pracovních sil = a roční čekačce u některejch verzí Škodovek = se tvrdě bouřit proti přesunu výroby jednoho modelu :-)

Populisti sou schopný napáchat škod.. ;-)

Největší sranda je že když si lidi typu Středula prosaděj svý = a za nějakou dobu to přinese ne ty okamžitý jako kladný přínosy ale tvrdej opak = vyhazování nebo tady asi masivní náhradu robotama = lidi z toho neviněj toho Středulu a jemu podobný ale zase.. >:-[]

No nejspíš nás a nejen zaměstnance Škodovky v dohlednejch letech čekaj docela zajímavý a hlavně fakt velký změny = nemyslim bagatelní jako přesun výroby jednoho modelu = a ani Středula s tim nic nenadělá :-! :-)
12. 10. 2017 10:31
Re: Jenze
Přitom nemá důvod, jeho ovečkám co se mu skládají na plat nikdo práci nebere, naopak ty zas budou chtít za chvíli stávkovat až najede výroba Karoqu a nebudou opět nic stíhat a budou po nich nedejbože chtít další směny...
12. 10. 2017 10:29
Kedze je tento web o nicom, mam otazku k veci
Ahojte,

kedze je tento web o nicom (90% tem o supersportoch, so si kupi 0.2% obyvatelstva), mam otazku - akou mierou (v %) sa podiela stabilizacna tyc prednej napravy voci naklonom kasne? Skusali ste niekto na beznom osobnom automobile nizsej strednej triedy jazdu bez stabilizacnej tyce a teda bz tyciek stabika? Ide o to, ci toto caste k*rvitk* co sa vymlati do 2 rokov (puzdra tyciek stabika) vobec ma realny zmysel na aute mat pri jeho beznom pouzivani? :-!
Avatar - Hammunasakra
12. 10. 2017 10:15
Re: Jenze
Motá = ten Středulovskej typ argumentace z toho je znát dost jednoznačně ;-)

Děsný kolik jeden [odkaz] dovede olbnout lidí a napáchad škod :-)