Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Viceprezident Volva: Airbag pro chodce není potřebný

David Bureš
Diskuze (0)
Airbag pro chodce v budoucnu nahradí jiné bezpečnostní systémy – hlavně automatické brzdění.

Automobilka Volvo při loňské premiéře hatchbacku V40 zdůrazňovala jeho technickou inovaci v podobě airbagu pro chodce. Nyní se zdá, že tento airbag byl slepou vývojovou větví. Švédský výrobce jej v dalších modelech už zřejmě nepoužije.

V rozhovoru pro australský server GoAuto sdělil tuto informaci viceprezident automobilky Lex Kerssmakers. Ten podotkl, že zvyšování počtu vaků není moc perspektivní do budoucna.

Při otázce, zda bude airbag pro chodce použit i v dalších modelech značky Kerssmakers doslova řekl: „S největší pravděpodobností ne, protože není nutný a navíc, což je důležitější, zaměřujeme se více a více na aktivní bezpečnost, kde budeme mít systém City Safety standardem. Raději budeme mít auto, které zabrzdí, než které něco trefí.“

Kerssmakers odkazuje na systém automatického brzdění City Safety, který v případě nebezpečí automaticky vůz zabrzdí. Systém funguje až do rychlosti 50 km/h a dokáže rozeznat i cyklisty. Nutné je ale podotknout, že tyto systémy zatím nejsou stoprocentně spolehlivé. V roce 2010 při jeho prezentaci totiž Volvo S60 nabouralo, letos se něco podobného stalo i Mazdě CX-5.

Jistotou je, že airbag pro chodce nepoužije druhá generace SUV XC90, naplánovaná pro modelový rok 2015. Kerssmakers vysvětluje, že u SUV není airbag pro chodce třeba kvůli jejich vysoké konstrukci.

Právě na příští XC90 přišla v rozhovoru pro GoAuto také řeč. Viceprezident Volvo potvrdil, že auto bude dostupné i jako plug-in hybrid. Tato verze bude kombinovat vzadu uložený elektromobil se vpředu uloženým benzinovým čtyřválcem s přeplňováním turbodmychadlem, výsledkem této kombinace může být točivý moment okolo hodnoty 600 N.m.

Zajímavostí je i zmínka o chystaném konceptu pro lednový autosalon v Detroitu. Ten má navázat na letošní Concept Coupé a rovněž naznačí budoucí designový směr značky Volvo, který má více vsázet na emoce. Koncepce studie je neznámá, Kerssmakers pouze řekl, že nebude postavena na základech nové XC90.

David Bureš
Diskuze (0)