Jak zabránit nehodám autonomních vozidel? Jaguar Land Rover zkoumá oční kontakt
Automobilky Jaguar a Land Rover mají v oblasti vývoje systémů pro autonomní řízení osobních vozů za sebou již řadu významných kroků a tím aktuálně nejnovějším je projekt pojmenovaný Virtual Eye Pod.
Podle výzkumné studie, kterou zmiňují ve svých materiálech automobilky Jaguar a Land Rover se až 63 % chodců obává o svou bezpečnost při přecházení silnice v souvislosti s uvedením plně autonomních vozidel.
S ohledem na tuto informaci byl spuštěn projekt Virtual Eye Pod, který v Coventry na testovacím polygonu pro vozidla s autonomním řízením zkoumá možnosti využití simulace očí navazující oční kontakt mezi vozem a chodcem, připravujícím se přecházet silnici.
Malý elektromobil má na své přídi umístěn pár velkých virtuálních očí, navržených odborníky z vývojového týmu oddělení vývoje autonomních vozidel značek Jaguar a Land Rover.
Tyto oči vůz samozřejmě nepoužívá ke sledování vozovky a okolního provozu, ale umožňují navodit dojem očního kontaktu mezi člověkem a vozidlem. Chodec pak díky nim a změně barevného nasvícení přídě vozidla ví, že jej autonomní systém řízení zaregistroval.
V rámci projektu Virtual Eye Pod jsou sledovány reakce na virtuální oči u více než pěti stovek osob. Výsledky se pak promítnou do dalšího vývoje vozidel s autonomními systémy řízení. Cílem značek Jaguar a Land Rover je stále maximalizace bezpečnosti jejich provozu.