27.4. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Volkswagen turbodieselům stále věří. Představuje naftový hybrid!

 

Stejně jako Mercedes i Volkswagen pracuje na hybridu s turbodieselem pod kapotou. Chystá také 1.5 TSI na plyn.

Vídeňské motorové symposium se pro Volkswagen stalo už tradičním místem prezentace nové techniky. Německý koncern v hlavním městě Rakouska nechybí ani letos, když zde představuje hned tři nová technická řešení. O jaká se jedná?

Zřejmě nejzajímavějším je nový hybridní systém, který bude kombinovat elektromotor s naftovým motorem. Ano, Volkswagen využije podobné řešení jako nedávno Mercedes, který v Ženevě prezentoval plug-in hybrid se čtyřválcovým dieselem.

V případě Volkswagenu půjde o mild-hybrid využívající nový motor 2.0 TDI (rodina EA288 Evo), který při prvním užití bude spolupracovat s 12V startérem/generátorem a lithium-iontovou baterií. Počítá se však s jeho užitím pro více systémů, patrně tedy i pro plug-in hybrid.

Nově vyvinutý turbodiesel jako první využije značka Audi, a to pro zatím blíže nespecifikovaný model s podélně uloženým motorem. Bude jej však možné užít i ve vozech s příčně uloženým agregátem, postavených na základech platformy MQB. K dispozici budou různé výkonové varianty, od 110 do 150 kW.

Automobilka zdůrazňuje, že nový vznětový čtyřválec byl navržen tak, aby byl účinný a vypouštěl co nejméně surových emisí. Konkrétně vypouštěné emise oxidu uhličitého mají ve srovnání s dosavadní generací klesnout až o 10 g/km. Využije tak vylepšený filtr pevných částic i selektivní katalytickou redukci, které mají pracovat účinněji a spolehlivě pracovat delší dobu. Zapracovalo se i na snížení vnitřních ztrát, odlehčení konstrukce nebo zvýšení výkonových parametrů – výkon a točivý moment motoru vzroste až o devět procent.

Ve Vídni to ale není jediná hybridní novinka Volkswagenu. Wolfsburská značka oficiálně potvrdila, že připravovaná osmá generace Golfu využije 48V elektrický systém. Osmičkový Golf bude prvním modelem značky s touto technikou. Automobilka tvrdí, že tímto způsobem udělá hybridní pohon dostupnější.

Komu by pak hybridy neseděly, je tu ještě nový motor 1.5 TGI Evo. Zážehový motor rodiny EA211 Evo je zatím dostupný ve verzi na benzin, nově byl však přizpůsoben i spalování CNG, případně syntetického e-gasu. Základem je slabší varianta motoru (tzv. 1.5 TSI ACT BlueMotion) využívající turbodmychadlo s variabilní geometrií turbíny a schopností pracovat v Millerově cyklu, stejně jako ona je i provedení na stlačený zemní plyn naladěno na výkon 96 kW a 200 N.m.

Výroba 1.5 TGI Evo začne ještě letos. Použije ho mimo jiné Golf, v němž by v kombinaci s převodovkou DSG měl při jízdě na plyn spotřebovat v kombinovaném cyklu 3,5 kg/100 km.

Spolupracujeme s TipCars.com
Obavy z brexitu: pesimismus britských firem je nejvyšší od roku 2009 Obavy z brexitu: pesimismus britských firem je nejvyšší od roku 2009

Britské podniky jsou ohledně svých vyhlídek…

Škoda Auto je globální značka s hodnotou téměř 40 miliard korun Škoda Auto je globální značka s hodnotou téměř 40 miliard korun

Na jaře se každý rok na její značku dívají miliony…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Mazda 3 spatřena při testování. Prototyp již mnohé prozrazuje Nová Mazda 3 spatřena při testování. Prototyp již mnohé prozrazuje

Ještě před oficiální premiérou na autosalonu v Los…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 





 
Cupra nabídne sedm modelů do roku 2021. Na co se můžeme těšit?

Cupra nabídne sedm modelů do roku 2021. Na co se můžeme těšit?

Dnes 09:51

Osamostatněná sportovní divize Seatu chystá celou záplavu modelů. Důležitou roli budou hrát také SUV.




Blesk.cz

První galerie naháčů v Praze? Skuteční lidé budou k okukování celoročně!

První galerie naháčů v Praze? Skuteční lidé budou k…

Výstava Voayer celoročně? Pořadatel nahých výstav Mário Petreje už nechce pořádat jen několikadenní zážitkovou…

Vracíte ze z mateřské nebo rodičovské do práce? Tohle jsou největší triky šéfů! A jaké výhody naopak máte?

Vracíte ze z mateřské nebo rodičovské do práce?…

Návrat do zaměstnání po měsících na mateřské nebo rodičovské dovolené je často pro maminky malé soukromé peklo.…

 

iSport.cz

Lenc o souhře s Filippim i sérii Kvapila: Bylo to nějaké zakleté

Lenc o souhře s Filippim i sérii Kvapila: Bylo to…

Nedobytná tvrz. Liberečtí Bílí Tygři na domácím ledě, stejně jako v předešlých sezonách, válí. Z úvodních deseti…

Vémola tvrdého Francouze neukončil. V Bratislavě vyhrál na body

Vémola tvrdého Francouze neukončil. V Bratislavě…

PŘÍMO Z BRATISLAVY | Výhra na body! Karlosi Vémolovi se nepodařilo ukončit francouzského soupeře Moiseho Rimbona…

 

Reflex.cz

Televizní série Rédl: Tápající Jan Hřebejk nejspíš našel cestu, kudy se vydat dál

Televizní série Rédl: Tápající Jan Hřebejk nejspíš…

Už už to vypadalo, že se Jan Hřebejk chytl do pasti recyklace sebe samého: trilogie Zahradnictví – aneb pokus…

Motorky budou umět brzdit samy. Jak to udělají, aby řidič nespadl?

Motorky budou umět brzdit samy. Jak to udělají, aby…

Společnost Continental plánuje jako první uvést na trh asistenta nouzového brzdění pro motocykly. Systém bude…