27.4. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Volkswagen turbodieselům stále věří. Představuje naftový hybrid!

 

Stejně jako Mercedes i Volkswagen pracuje na hybridu s turbodieselem pod kapotou. Chystá také 1.5 TSI na plyn.

Vídeňské motorové symposium se pro Volkswagen stalo už tradičním místem prezentace nové techniky. Německý koncern v hlavním městě Rakouska nechybí ani letos, když zde představuje hned tři nová technická řešení. O jaká se jedná?

Zřejmě nejzajímavějším je nový hybridní systém, který bude kombinovat elektromotor s naftovým motorem. Ano, Volkswagen využije podobné řešení jako nedávno Mercedes, který v Ženevě prezentoval plug-in hybrid se čtyřválcovým dieselem.

V případě Volkswagenu půjde o mild-hybrid využívající nový motor 2.0 TDI (rodina EA288 Evo), který při prvním užití bude spolupracovat s 12V startérem/generátorem a lithium-iontovou baterií. Počítá se však s jeho užitím pro více systémů, patrně tedy i pro plug-in hybrid.

Nově vyvinutý turbodiesel jako první využije značka Audi, a to pro zatím blíže nespecifikovaný model s podélně uloženým motorem. Bude jej však možné užít i ve vozech s příčně uloženým agregátem, postavených na základech platformy MQB. K dispozici budou různé výkonové varianty, od 110 do 150 kW.

Automobilka zdůrazňuje, že nový vznětový čtyřválec byl navržen tak, aby byl účinný a vypouštěl co nejméně surových emisí. Konkrétně vypouštěné emise oxidu uhličitého mají ve srovnání s dosavadní generací klesnout až o 10 g/km. Využije tak vylepšený filtr pevných částic i selektivní katalytickou redukci, které mají pracovat účinněji a spolehlivě pracovat delší dobu. Zapracovalo se i na snížení vnitřních ztrát, odlehčení konstrukce nebo zvýšení výkonových parametrů – výkon a točivý moment motoru vzroste až o devět procent.

Ve Vídni to ale není jediná hybridní novinka Volkswagenu. Wolfsburská značka oficiálně potvrdila, že připravovaná osmá generace Golfu využije 48V elektrický systém. Osmičkový Golf bude prvním modelem značky s touto technikou. Automobilka tvrdí, že tímto způsobem udělá hybridní pohon dostupnější.

Komu by pak hybridy neseděly, je tu ještě nový motor 1.5 TGI Evo. Zážehový motor rodiny EA211 Evo je zatím dostupný ve verzi na benzin, nově byl však přizpůsoben i spalování CNG, případně syntetického e-gasu. Základem je slabší varianta motoru (tzv. 1.5 TSI ACT BlueMotion) využívající turbodmychadlo s variabilní geometrií turbíny a schopností pracovat v Millerově cyklu, stejně jako ona je i provedení na stlačený zemní plyn naladěno na výkon 96 kW a 200 N.m.

Výroba 1.5 TGI Evo začne ještě letos. Použije ho mimo jiné Golf, v němž by v kombinaci s převodovkou DSG měl při jízdě na plyn spotřebovat v kombinovaném cyklu 3,5 kg/100 km.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tesla má opět problém s výrobní kapacitou, nestíhá dodávat „domácí baterie“ Tesla má opět problém s výrobní kapacitou, nestíhá dodávat „domácí baterie“

Společnost Tesla nezvládá uspokojovat poptávku po svých…

TOP 4: Největší investice George Sorose. Kde drží nejvíce peněz? TOP 4: Největší investice George Sorose. Kde drží nejvíce peněz?

Investiční fond amerického finančníka a miliardáře George…

Podnikové služby zaměstnávají již 100 tisíc lidí a 4000 „robotů“ Podnikové služby zaměstnávají již 100 tisíc lidí a 4000 „robotů“

Český sektor podnikových služeb vzrostl v roce 2018 o 12…

Miliardář Hubáček prodal distributora elektřiny Miliardář Hubáček prodal distributora elektřiny

Společnost Unicapital Energy patřící do skupiny…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů Nový SsangYong Korando se odhaluje. Nabídne kufr o objemu 551 litrů

Ještě před oficiální premiérou v Ženevě nám SsangYong…

 





 
McLaren znovu ujistil své fandy: SUV nikdy nepostavíme!

McLaren znovu ujistil své fandy: SUV nikdy nepostavíme!

Včera

Heslem nikdy neříkej nikdy se britský výrobce supersportů neřídí. Zastoupení McLarenu totiž trvá na tom, že sportovně-užitkový vůz nikdy nenabídne.




Blesk.cz

Čtyřnásobná máma prozradila, jak mít klidné školní ráno: Tohle dětem rozhodně nedělejte!

Čtyřnásobná máma prozradila, jak mít klidné školní…

Také jsou pro vás ranní chvíle, než děti odejdou do školy, těmi nejvíce adrenalinovými z celého dne? A chtěli…

Tajná návštěva Meghan v New Yorku: Zavítala tam kvůli večírku!

Tajná návštěva Meghan v New Yorku: Zavítala tam…

Vévodkyně Meghan (37) zariskovala se zdravím nenarozeného potomka, jelikož těhotná sedla do letadla a opustila…

 

iSport.cz

Kometa v první třetině bez střely. Chyběl nám Mueller, smutnil Holík

Kometa v první třetině bez střely. Chyběl nám…

Nízký počet inkasovaných branek zastiňuje mizerná produktivita, z posledních pěti utkání se střelecky prosadili…

Další blamáž Sparty! Fans protestovali tichem. Jejich věc, říká Pech

Další blamáž Sparty! Fans protestovali tichem.…

Dali jasně najevo svou nespokojenost. Snad poprvé v sezoně. Fanoušci Sparty jsou pravděpodobně ti nejtrpělivější…

 

Reflex.cz

Nejznámějšímu českému komiksu je 50 let. Čtyřlístek výročí oslaví v kině v novém animovaném filmu

Nejznámějšímu českému komiksu je 50 let. Čtyřlístek…

Čtyři legendární postavičky Pinďa, Bobík, Myšpulín, Fifinka se poprvé objeví v klasické animované podobě a…

Putin ve Venezuele riskuje obří prohru na mezinárodní scéně. Rusko mají spasit fake news

Putin ve Venezuele riskuje obří prohru na…

Pokud je potřeba, nasadí ruský prezident Vladimir Putin sílu. Uplatnil ji kdysi v Gruzii a v posledních letech…