VW nahrazuje čtrnáctistovku: 1.5 TSI se už dočkal Tiguan, Touran i Passat
Očekávaná mezigenerační výměna techniky v nabídce Volkswagenu je tady. Automobilka podle očekávání v souvislosti s novými emisními normami nasazuje nový čtyřválec 1.5 TSI do dalších a dalších modelů. Po novinkách se ho dočkaly i již známé modely.
Nově tak 1.5 TSI najdete nejen v nabídce T-Rocu nebo Golfu, který se jej dočkal v rámci modernizace, ale také i v Tiguanu, Passatu nebo Touranu. Dnes už je tak součástí nabídky od Pola po Arteon. Ve všech těchto případech je nástupce 1.4 TSI ACT dostupný ve verzi se 110 kW, u Tiguanu a Golfu je nabízen i ve slabší variantě, s 96 kW.
Obě provedení se přitom v lecčems liší. Slabší varianta dostala do vínku variabilní geometrii lopatek turbodmychadla (tzv. VGT), která zatím u zážehových agregátů není příliš obvyklá – dosud se objevovala primárně u turbodieselů. Jednotka navíc zvládne pracovat v úsporném Millerově cyklu a pro snížení spotřeby paliva dokáže při objednání automatické převodovky plachtit – to když automat vyřadí na neutrál. Má i vypínání poloviny válců, to ale najdeme také v silnějším provedení se 110 kW.
Patnáctistovka je ve všech modelech Volkswagenu dostupná výhradně s pohonem předních kol. Standardem je kombinace s šestistupňovým manuálem, výjimkou je Polo, kde je 1.5 TSI (110 kW) spárovaná výhradně se sedmistupňovým DSG, to samé pro tuto výkonovou variantu platí také u Golfu Sportsvan a Arteonu. Naopak v Passatu automat pro patnáctistovku aktuálně vůbec nabízen není.
Podobná úprava nabídky a nahrazení čtrnáctistovky patnáctistovkou se očekává také u dalších značek koncernu Volkswagen Group, včetně mladoboleslavské Škody. Ta už ostatně novou 1.5 TSI nabízí nejen v Karoqu, ale také v Octavii, v jejím případě ale zatím jen na vybraných trzích. Konkrétně se jedná třeba o sousední Slovensko, kde můžete Octavii pořídit s 1.5 TSI (110 kW) v kombinaci s šestistupňovým manuálem, nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Do budoucna pak bude 1.5 TSI upravena i pro jízdu na plyn. Základem motoru s obchodním označením 1.5 TGI bude slabší varianta s 96 kW a 200 N.m, a to včetně jejího turba s variabilní geometrií lopatek. Jednotky se mimo jiné dočká Golf a Octavia.
Modely Volkswagen s motorem 1.5 TSI – přehled základních cen | ||||
Model | Motor | Výkon [kW] | Převodovka | Základní cena [Kč] |
Polo | 1.5 TSI | 110 | 7DS | 507.900 |
Golf | 1.5 TSI | 96 | 6M | 513.900 |
Golf | 1.5 TSI | 96 | 7DS | 573.900 |
Golf | 1.5 TSI | 110 | 6M | 539.900 |
Golf | 1.5 TSI | 110 | 7DS | 649.900 |
Golf Sportsvan | 1.5 TSI | 96 | 6M | 559.900 |
Golf Sportsvan | 1.5 TSI | 96 | 7DS | 619.900 |
Golf Sportsvan | 1.5 TSI | 110 | 7DS | 690.900 |
Golf Variant | 1.5 TSI | 96 | 6M | 543.900 |
Golf Variant | 1.5 TSI | 96 | 7DS | 603.900 |
Golf Variant | 1.5 TSI | 110 | 6M | 568.900 |
Golf Variant | 1.5 TSI | 110 | 7DS | 679.900 |
T-Roc | 1.5 TSI | 110 | 6M | 592.900 |
T-Roc | 1.5 TSI | 110 | 7DS | 652.900 |
Touran | 1.5 TSI | 110 | 6M | 638.900 |
Touran | 1.5 TSI | 110 | 7DS | 678.900 |
Passat | 1.5 TSI | 110 | 6M | 723.900 |
Passat Variant | 1.5 TSI | 110 | 6M | 746.900 |
Tiguan | 1.5 TSI | 96 | 6M | 651.900 |
Tiguan | 1.5 TSI | 110 | 6M | 705.900 |
Tiguan | 1.5 TSI | 110 | 7DS | 770.900 |
Tiguan Allspace | 1.5 TSI | 110 | 6M | 698.900 |
Tiguan Allspace | 1.5 TSI | 110 | 7DS | 762.900 |
Arteon | 1.5 TSI | 110 | 7DS | 875.900 |