Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen a ceny filtrů pevných částic: Za kolik je nyní pořídíte?

Tomáš Dusil
Diskuze (10)
Již před časem skupina VW zlevnila částicové filtry pro vznětové motory u vybraných motorů. Cenově zvýhodněná akce potrvá i dále, takže pokud potřebujete DPF na svůj Volkswagen, nemusíte jej nutně hned shánět v aftermarketu.

Filtr pevných částic patří bez debat k nejdiskutovanějším součástkám moderních vznětových motorů. Pokud se zanese tak, že jej není možné regenerovat ani v servisu za pomoci takzvané nucené regenerace diagnostikou, musíte jej nechat buď profesionálně vyčistit, nebo případně vyměnit.

Mnozí motoristé se tak pod tlakem vysoké ceny filtrů uchylují k různým nekalým praktikám. Prostě filtr nechají z vozu demontovat a jezdí bez něj. Jde samozřejmě o zcela nepřípustnou „úpravu“. Provoz vozidla bez částicového filtru, pokud jej původně mělo, je v rozporu s legislativou. Současně to samozřejmě vede ke zbytečnému znečišťování životního prostředí. Bohužel velmi malé částice sazí pronikají do plicních laloků lidí a zvířat, což podporuje vznik nádorových onemocnění. A rakovina plic je stále prakticky neléčitelná.

Důvodem je cena

Obecně vzato je částicový filtr pro vznětové motory velice drahý. Některé automobilky za něj dodnes chtějí částku třeba 100.000 korun. Že je takový výdaj pro kupujícího ojetiny za 150-200.000 korun likvidační, je asi každému jasné. Přesto se situace zlepšuje. Částicové filtry dnes nabízí také aftermarkety, žel ne vždy v požadované kvalitě. Na trh se tak dostávají i produkty, které mají v porovnání s originálním zařízením třeba jen třetinovou filtrovatelnost.

Lepší je tak využít profesionální čištění filtru pevných částic, třeba metodou Advanpure, což cenově vychází na částku od 9.948 korun včetně DPH nebo zkusit využít nabídku participujících prodejců náhradních dílů.

Pokud zůstaneme u Volkswagenu, tak ten v současné době prodává částicový filtr za zvýhodněnou cenu od 12.900 korun včetně DPH. Podmínkou je vozidlo starší čtyř let. Dle informace výrobce je tento filtr vhodný pro specifické verze modelů Polo, Golf, Golf Plus, Golf Cabriolet, Jetta, Scirocco, Eos, Touran, Tiguan, Pasasat a Passat CC.

Pokud budeme konkrétnější, tak pro model Touran s rokem výroby 2011 až 2015 lze částicový filtr pořídit za 16.990 korun. V případě většího MPV Sharan z let 2006 až 2010, tedy generace technicky spřízněné s někdejším Fordem Galaxy chce Volkswagen za filtr pevných částic 17.990 korun. Na částku 17.900 korun vyjde filtr pro vozy Golf 7. generace, tedy od roku 2013, Passat od roku 2015, Tiguan a Touran (od roku 2016) a pro staré starší verze modelů Golf, Golf Plus, Jetta, Eos a Scirocco. Dražší je částicový filtr pro Touarega 2. generace (od roku 2011). V tomto případě počítejte s částkou 30.990 korun.

Také užitkové vozy

Cenově zvýhodněná nabídka částicových filtrů pro vznětové motory ale neplatí pouze pro osobní vozy Volkswagen, ale využít ji mohou také majitelé užitkových Volkswagenů. Konkrétně modelů Caddy, Transporter, Crafter a Amarok. V případě modelu Caddy startují ceny částicového filtru na 12.900 korunách včetně daně. U Amaroku z let výroby 2010 až 2016 je třeba počítat s částkou 22.490 korun.

U modelu Transporter, vyráběného od roku 2016 stojí částicový filtr 27.490 korun. U starší generace, od roku 2012 pak 36.990 korun. Zbývá model Crafter. U něj je třeba při koupi DPF počítat s výdajem 42.490 korun a to za předpokladu, že byl váš vůz vyroben v letech 2012 až 2016.

Tomáš Dusil
Diskuze (10)
Avatar - Aoyagi
26. 3. 2018 15:54
DPF
Komu skoná DPF, dobře jim tak. Nemají si kupovat sazomet na využívání kde benzín (zvlášť v hybridu) je lepší.
26. 3. 2018 15:27
Re: Ať máte nebo nemáte rádi VW
Relativně jo. Bazarová plečka typu S-max za 250 000 Kč si svůj servis prostě žádá. Ono už jenom gumy v rozměru 18 palců vyjdou na 17000 Kč. A jelikož to auto bude mít najeto 200000 km, tak k tomu připočtěte pravděpodobně vymačkaná ramena, možná ložisko, egr, rozvody a pár dalších chuťovek, jako utržený silentblok motoru apod.
Avatar - Rubb
26. 3. 2018 14:04
Re: Ať máte nebo nemáte rádi VW
Nemáš pravdu, PSA/Ford používají levnější verzi filtrů (s doplňováním aditiv), které mají cca poloviční životnost, takže ta cena ve výsledku k najetým km pak vypadá jinak...
Jinak cena těchto filtrů je již opravdu únosná (ať už PSA, Ford nebo u VW group) a pozitivní přínos pro životní prostředí obrovský. Pokud někdo i nadále bude kuchat filtr a jezdit bez něj, tak je to bez diskuse PRASE! Ona je to teda prasečina i teď a měla by to policie víc kontrolovat. S ohledem na jejich současné ceny bych za to těm lidem bral ŘP, oni by si to potom rychle rozmysleli.
P.S. U Hnojdeje je ta cena filtru jedno, ten těch km stejně moc nenajede, takže se výměny filtru nedožije >:D
26. 3. 2018 07:35
Re: Ať máte nebo nemáte rádi VW
Jen snižují ceny na úroveň konkurence. Např. pro Peugeot 5008 1.6HDI stojí filtr 12.351,- Kč, pro Mondeo 2.0 TDCI 14.815,- Kč atd.
Ale je fakt, že někteří si jej cení zlatem jak např. Hyundai, který si klidně řekne i o více než 100tis >:D
25. 3. 2018 21:09
Re: Ať máte nebo nemáte rádi VW
Když to srovnám s Hyundai, kde se filtr na ix35 motá přes 100tis., tak je toto velice sympatická cena za origo díl.