Volkswagen chystá kupé s pohonem zadní nápravy. Concept R oživen?
Nízká hmotnost chystaného kupé je klíčem k jízdním zážitkům. Kupé bude pohánět 1,4litrový agregát TFSI o maximálním výkonu 124 kW. Dieselovou alternativou by měl být 92kW motor o zdvihovém objemu 1,6 litru. Obě pohonné jednotky budou spolupracovat se sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku DSG. Hmotnost malého kupé se zřejmě bude pohybovat kolem 1000 kg. Milovníci adrenalinových aktivit jistě ocení náhon na zadní nápravu a uložení motoru uprostřed. Tato konfigurace potenciálně umožňuje ideální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou. Navíc značně odkazuje na projekt Concept R, který jsme poprvé mohli spatřit v roce 2003. Mohlo by se tedy jednat o jeho volné pokračování. Ovšem stejně dobře by Volkswagen mohl připravovat další variaci na téma jiné studie - vozu EcoRacer.
Na zrychlení z 0 na 100 km/h bude u připravovaného kupé stačit kolem sedmi sekund, což je při kombinované spotřebě přibližně pod pět litrů na 100 km velice zajímavý údaj. Tato čísla však nejsou potvrzena ze žádných oficiálních zdrojů automobilky, stejně jako samotný projekt. O něm začal mluvit jako první britský web Autocar a odkazoval se na vlastní zdroje.
K nízké spotřebě se sluší dodat, že malé přeplňované agregáty mají tu vlastnost, že při agresivnějším jízdním stylu si řeknou o podstatně více paliva, než jsou čísla zanesená v tabulkách automobilek. A že by si o takovou jízdu malé kupé přímo říkalo asi není třeba dodávat.
Kdy se dozvíme pravdu?
Jak je to doopravdy odhalí až autoshow v Los Angeles koncem listopadu. Pokud se ukáže projekt jako životaschopný, do výroby by se mohl dostat v roce 2011. V Lotusu by měli o důvod víc dělat si vrásky. Německý koncern se však nakonec může ještě rozhodnout o uvedení chystaného kupé pod jinou značkou. Sportovní kupé, přiznejme si, nejsou zatím zrovna doménou Volkswagenu.