Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen: Concept R odhalen!

Ladislav Čermák
Diskuze (66)
Pouhý týden po oficiálním uvedení nového Golfa přichází z Wolfsburgu zpráva, že po několika desetiletích se Světu ukáže roadster s dvěma véčky na kapotě!

Pouhý týden po oficiálním uvedení nového Golfa přichází z Wolfsburgu zpráva, že po několika desetiletích se Světu ukáže roadster s dvěma véčky na kapotě! Po slavném VW Karmann Ghia se nyní představuje Concept R. Dokonale utajení, kterému nahrál humbuk kolem Golfa, umocňuje překvapení a zdá se, že je zaděláno na další vnitrokoncernový konkureční souboj.

Čistě tvarovaný skelet se stylisticky hlásí k produkčním Volkswagenům, přesto dostal navíc pořádnou porci elegance a originality. Tvůrci mezi inspirační zdroje zahrnují New Beetle Cabrio, Phaeton a Golf V, my bychom však ještě přidali Porsche a díky některým drobnostem i BMW. Markantní je příď ve stylu „V“, dále pak prostorově tvarované blatníky, stoupající boční linie a krátký zadní převis. Zadní kapotu zdobí stylizované logo „concept R“, umístěné na výdechu á la Carrera. Originalitu dokreslují detaily – přední i zadní světlomety používají LED technologii, přední jsou doplněny pásem diod směrem ke středu vozu a zadní sestávají ze tří soustředných kruhů, rozsvěcujících se postupně. Dveře postrádají klasické kliky, díky technologii „Keyless entry“ vystačí s miniaturními výsuvnými rukojeťmi. Naopak klasiku vyznávají deflektory za hlavami posádky, plnící zároveň i roli ochranných oblouků a víko nádrže, tvořící samostatný modul. Jedná se samozřejmě o koncept, pokud by však případný produkční model vypadal stejně, tak by se rozhodně jednalo o jeden z nejkrásnějších roadsterů.

Neotřelost eskaluje v interiéru, vyvedeném v elegantní kombinaci vysoce leštěného hliníku a černé kůže. Obě sedačky jsou vůči karoserii odpružené s nastavitelnou tuhostí pérování a plněné speciální pěnou, která se dokonale přizpůsobí tělu. Jinak postrádají seřiditelnost, namísto nich se přizpůsobuje pozice celého modulu řízení a ovládání, ve spolujezdcově případě nožní opěrky. Pracoviště řidiče je výstavkou techniky 21. století, např. klasické logo na volantu je nahrazeno malým OLED displejem, na kterém zobrazený znak VW začne po „probuzení šelmy“ pulzovat. Přístrojové panely jsou stejného druhu, ukazují se jen v případě aktuální potřeby a jsou spolu s příslušnými ovladači decentralizované.

Největší lahůdka ale čeká pod kapotou. Vše je totiž okořeněno vidlicovým šestiválcem 3,2 l, naladěným na 195 kW a 350 Nm, díky kterým probíhá katapultáž na 100 km/h během 5,3 s a zastaví se až na 270 km/h, případně na elektronicky omezených 250 km/h. Zprostředkovatele mezi uprostřed uloženým motorem a zadní poháněnou nápravou dělá šestistupňová sekvenční převodovka DSG, se kterou jsme vás již seznámili. Zde je volící páka nahrazena malým ovladačem na středové konzole, s možností řazení klasickými tlačítky na spodku volantu. Podrobnějšího představení se dočkáte v příštím vydání magazínu AUTO.CZ.

Ladislav Čermák
Diskuze (66)