Volkswagen: Concept R odhalen!

Volkswagen: Concept R odhalen!

 
 

Pouhý týden po oficiálním uvedení nového Golfa přichází z Wolfsburgu zpráva, že po několika desetiletích se Světu ukáže roadster s dvěma véčky na kapotě!

Pouhý týden po oficiálním uvedení nového Golfa přichází z Wolfsburgu zpráva, že po několika desetiletích se Světu ukáže roadster s dvěma véčky na kapotě! Po slavném VW Karmann Ghia se nyní představuje Concept R. Dokonale utajení, kterému nahrál humbuk kolem Golfa, umocňuje překvapení a zdá se, že je zaděláno na další vnitrokoncernový konkureční souboj.

Čistě tvarovaný skelet se stylisticky hlásí k produkčním Volkswagenům, přesto dostal navíc pořádnou porci elegance a originality. Tvůrci mezi inspirační zdroje zahrnují New Beetle Cabrio, Phaeton a Golf V, my bychom však ještě přidali Porsche a díky některým drobnostem i BMW. Markantní je příď ve stylu „V“, dále pak prostorově tvarované blatníky, stoupající boční linie a krátký zadní převis. Zadní kapotu zdobí stylizované logo „concept R“, umístěné na výdechu á la Carrera. Originalitu dokreslují detaily – přední i zadní světlomety používají LED technologii, přední jsou doplněny pásem diod směrem ke středu vozu a zadní sestávají ze tří soustředných kruhů, rozsvěcujících se postupně. Dveře postrádají klasické kliky, díky technologii „Keyless entry“ vystačí s miniaturními výsuvnými rukojeťmi. Naopak klasiku vyznávají deflektory za hlavami posádky, plnící zároveň i roli ochranných oblouků a víko nádrže, tvořící samostatný modul. Jedná se samozřejmě o koncept, pokud by však případný produkční model vypadal stejně, tak by se rozhodně jednalo o jeden z nejkrásnějších roadsterů.

Neotřelost eskaluje v interiéru, vyvedeném v elegantní kombinaci vysoce leštěného hliníku a černé kůže. Obě sedačky jsou vůči karoserii odpružené s nastavitelnou tuhostí pérování a plněné speciální pěnou, která se dokonale přizpůsobí tělu. Jinak postrádají seřiditelnost, namísto nich se přizpůsobuje pozice celého modulu řízení a ovládání, ve spolujezdcově případě nožní opěrky. Pracoviště řidiče je výstavkou techniky 21. století, např. klasické logo na volantu je nahrazeno malým OLED displejem, na kterém zobrazený znak VW začne po „probuzení šelmy“ pulzovat. Přístrojové panely jsou stejného druhu, ukazují se jen v případě aktuální potřeby a jsou spolu s příslušnými ovladači decentralizované.

Největší lahůdka ale čeká pod kapotou. Vše je totiž okořeněno vidlicovým šestiválcem 3,2 l, naladěným na 195 kW a 350 Nm, díky kterým probíhá katapultáž na 100 km/h během 5,3 s a zastaví se až na 270 km/h, případně na elektronicky omezených 250 km/h. Zprostředkovatele mezi uprostřed uloženým motorem a zadní poháněnou nápravou dělá šestistupňová sekvenční převodovka DSG, se kterou jsme vás již seznámili. Zde je volící páka nahrazena malým ovladačem na středové konzole, s možností řazení klasickými tlačítky na spodku volantu. Podrobnějšího představení se dočkáte v příštím vydání magazínu AUTO.CZ.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Zeman je pachatelem nevládnutí Komentář Bohumila Pečinky: Zeman je pachatelem nevládnutí

Prezident Zeman prohlásil, že jmenuje premiérem opět…

Americké firmy jsou ziskovější než evropské Americké firmy jsou ziskovější než evropské

V letošním roce mají největší zámořské podniky vydělat na…

J&T se dohodla s Číňany a vydělala J&T se dohodla s Číňany a vydělala

Společnost J&T Private Investments a finanční skupina…

KLDR: Se Spojenými státy jsme stále ochotni jednat a řešit problémy KLDR: Se Spojenými státy jsme stále ochotni jednat a řešit problémy

Severní Korea je nadále otevřená dialogu se Spojenými…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny

Příchod každého nového modelu si žádá prázdniny pro…

 





 
Ford Ranger 3.2 TDCi (147 kW) vs. VW Amarok 3.0 TDI V6 (150 kW) – Chlapáci sobě

TEST: Ford Ranger 3.2 TDCi (147 kW) vs. VW Amarok 3.0 TDI V6 (150 kW) – Chlapáci sobě

Dnes 08:00

Vyloženě drsných aut na trhu už tolik není, pick-upy ale mezi ně nepochybně stále patří. Jak si proti sobě stojí takové modely od úhlavních rivalů, Fordu a VW?




Blesk.cz

Bouřky v noci rozvodnily řeky: 3. povodňový stupeň na Berounsku. Varování před deštěm trvá

Bouřky v noci rozvodnily řeky: 3. povodňový stupeň…

Silné bouřky a přívalové deště v noci na pátek sužovaly Česko. Poslední 3. povodňový stupeň vedený v Zaječově na…

Módní téma týdne: Inspirace pro filmové Vary. Paráda z Cannes

Módní téma týdne: Inspirace pro filmové Vary. Paráda…

Jedna z nejstarších, od šestačtyřicátého roku minulého století v přímořském francouzském letovisku Cannes…

 

iSport.cz

Nadalovo French Open vs. svět! Kdo může zastavit antukového démona?

Nadalovo French Open vs. svět! Kdo může zastavit…

Jen dva tenisté dokázali během třináctiletého působení Rafaela Nadala na French Open Španěla srazit. Dalších…

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty. Zase vyhrajeme, hlásí Šmicer

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty.…

Liverpool proti Realu Madrid. Tohle finále fotbalové Ligy mistrů bude velmi emotivní pro jednoho z hrdinů…

 

Reflex.cz

Solo: Star Wars Story je skvěle našlápnutá vesmírná opera ze staré školy kosmických dobrodružství

Solo: Star Wars Story je skvěle našlápnutá vesmírná…

Navzdory nejistým očekáváním je Solo: Star Wars Story rozkošná kosmická odschoolovka, která nadchne odpůrce…

Doprava v Evropě: Nejlépe jsou na to Kodaň, Amsterdam a Oslo, nejhůře Moskva a Řím

Doprava v Evropě: Nejlépe jsou na to Kodaň,…

Obyvatelé Paříže překvapivě často chodí pěšky, dánská Kodaň je ráj pro cyklisty, největší znečištění vzduchu a…