Volkswagen Cross Coupé: Budoucnost Tiguanu v Tokiu

Volkswagen Cross Coupé: Budoucnost Tiguanu v Tokiu

 
 

VW v Tokiu ukazuje, jak by mohla vypadat příští generace SUV. Do nejmenších detailů se představila i nová technika.

První novinářský den na Tokyo Motor Show přinesl velkou a nečekanou premiéru z Evropy. Vody Tiguanů a Touaregů by mohl zvířit mladší a menší model. Od ryze terénních vozů automobilky i zákazníci pomalu upouštějí, aby se přesunuli na jednoznačně těžko definovatelné pole crossoverů. Právě tam míří taky studie Volkswagen Cross Coupé.

Poprvé s novým designem

Delší než Golf, kratší než Tiguan. Mít tato studie na masce logo okřídleného šípu, mluvili bychom o nové generaci Škody Yeti. V případě Volkswagenu je rozklíčování přítomnosti nové studie mnohem složitější. Může jít o předskokana třetímu SUV od Volkswagenu, nebo jen stylistické cvičení, z něhož vzejde nástupce aktuálního Tiguanu.

Automobil s vnějšími rozměry 4.345 x 1.868 x 1.523 mm a mimořádně dlouhým rozvorem 2.630 mm dostal zcela novou karoserii, která jen vzdáleně připomíná současnou produkci Volkswagenu do lehkého terénu.

Zřejmý je vliv sportovněji orientovaných SUV, který v posledních letech přichází do módy. Tomu odpovídají krátké převisy karoserie (855 mm vpředu, 860 mm vzadu) a extrémně skloněné zadní sklo.

Na celkový dojem z auta má vliv vysoký ponton karoserie, 20palcová kola obutá do pneumatik 265/45 R20 a zcela nové řešení přídě. Ta opticky rozšiřuje tento prototyp. Věcné linie, které dosud hrály u VW hlavní roli, se tímto možná začnou komplikovat. Novinkou je intenzivní propojení masky se světlomety, prostřednictvím žeber ve spodní části.

Poprvé s MQB

Nová studie je přelomová především proto, že jde o první automobil postavený z tzv. modulární struktury (Modularen Querbaukasten - MQB), kterou bude využívat většina nových sériových Volkswagenů a dalších vozů koncernových značek. Automobilka si od nového technického základu slibuje úspory z rozsahu, při zachování mimořádně vysoké míry flexibility v konstrukci a designu.

Volkswagen Cross Coupé dostal složitou hybridní hnací soustavu s možností dobíjení akumulátorů ze zásuvky. Jde o vůz s pohonem všech kol, ale v duchu moderních elektropohonů není přenos hnacích sil postaven na byť dočasném mechanickém propojení přední a zadní nápravy, ale naopak na rozdělení zdroje hnací síly na několik částí.

Přeloženo do lidštiny, přední kola pohání spalovací motor TSI (110 kW, 210 Nm) a eletromotor (40 kW, 180 Nm). Obojí je propojeno se sedmistupňovou převodovkou DSG. Zadní kola dostal na starost druhý elektromotor (85 kW, 270 Nm). Systémový výkon hnacího ústrojí dosahuje 195 kW.

Místo spojovacího hřídele a mezinápravového diferenciálu zaujala sada Li-Ion osmi akumulátorů (celková kapacita 9,8 kWh). Oba elektromotory mohou fungovat v generátorovém režimu a dobíjet tak sadu baterií.

Volkswagen slibuje, že podobný vůz bude schopen ujet až 45 km s čistě elektrickým pohonem, kombinovaná spotřeba v normovaném cyklu pro podobná vozidla pak činí jen 2,7 l/100 km. Palivová nádrž na benzin s objemem 55 l má podle automobilky vystačit na 815 km, zásoba elektrické energie v akumulátorech zvětší akční rádius auta až na 855 km.

Volkswagen Cross Coupé má pohotovostní hmotnost 1748 kg, 58 % této hmotnosti připadá na přední a 42 % na zadní nápravu. Uveze až 450 kg, z 0 na 100 km/h zrychluje za 7 s a nejvyšší rychlost činí 201 km/h.

Crossover pro čtyři

Automobil kompaktních rozměrů s opticky nevýznamnou kabinou pojme 4 cestující. Každý z nich má samostatné sedadlo. V zádi zbylo 380 l pro zavazadla, které lze rozšířit až na 1230 l sklopením sedadel. Volkswagen je pyšný na to, že hybridní hnací ústrojí ani řešení pohonu zadních kol nijak neomezuje využitelnost interiéru.

Řidič dostává informace z klasicky vyhlížejícího přístrojového štítu, který je ale ve skutečnosti plně programovatelný, co do druhu zobrazovaných dat. Středová konzola začíná nahoře širokoúhlým displejem a končí dvěma otočnými ovladači mezi sedadly. Prvním se volí režim provozu vozidla („Sport“, „City“, „Offroad“), resp. míra uplatnění elektropohonu. Druhý ovládá ventilaci a klimatizaci. Mezi nimi je pak tlačítko elektrické parkovací brzdy.

Podstatné je, že když si odmyslíme samostatná sedadla a některé detaily interiéru, vypadá vnitřek Volkswagenu Cross Coupé celkem realisticky, takže by se brzy mohl v mírně upravené podobě dostat do výroby.


VW Cross Coupé
 

Anketa

Ohodnnoťte design VW Cross Coupé jako ve škole.
Spolupracujeme s TipCars.com
Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů

Miliardář George Soros vsadil stamiliony na pád…

Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010 Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010

Brněnský Zetor tractors loni vyrobil 3144 traktorů, což…

Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru

Dvaadvacet mrtvých včetně dětí si vyžádal v noci na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Cross Coupé: Budoucnost Tiguanu v Tokiu







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 






 
Cesta Škody Karoq do Stockholmu: Podívejte se, co všechno během ní zažila!

Cesta Škody Karoq do Stockholmu: Podívejte se, co všechno během ní zažila!

Dnes 15:54

Škoda Auto na svém Storyboardu zveřejnila průběh cesty Škody Karoq na premiéru do Stockholmu. Byla to jízda!




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Babišův náhradník Pilný: Nechtěl EET a kritizoval ANO

Babišův náhradník Pilný: Nechtěl EET a kritizoval ANO

Prezident Miloš Zeman ve středu odvolá Andreje Babiše z vlády a jmenuje ministrem financí Ivana Pilného (oba…

 

iSport.cz

100 NEJ hráčů v české lize: Holek nad Lüftnerem. Jak vysoko je Rosický?

100 NEJ hráčů v české lize: Holek nad Lüftnerem. Jak…

POŘADÍ NA 75. - 51. MÍSTĚ | Kdo má nejlepší mužstvo ve fotbalové ePojisteni.cz, lize se dozvíme nejpozději při…

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy, Ronaldo nadával

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy,…

Úkol zně jasně: Získejte minimálně bod a trofej pro mistra španělské ligy je vaše! Real Madrid nakonec…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…