Volkswagen Cross Coupé: Budoucnost Tiguanu v Tokiu

Volkswagen Cross Coupé: Budoucnost Tiguanu v Tokiu

 
 

VW v Tokiu ukazuje, jak by mohla vypadat příští generace SUV. Do nejmenších detailů se představila i nová technika.

První novinářský den na Tokyo Motor Show přinesl velkou a nečekanou premiéru z Evropy. Vody Tiguanů a Touaregů by mohl zvířit mladší a menší model. Od ryze terénních vozů automobilky i zákazníci pomalu upouštějí, aby se přesunuli na jednoznačně těžko definovatelné pole crossoverů. Právě tam míří taky studie Volkswagen Cross Coupé.

Poprvé s novým designem

Delší než Golf, kratší než Tiguan. Mít tato studie na masce logo okřídleného šípu, mluvili bychom o nové generaci Škody Yeti. V případě Volkswagenu je rozklíčování přítomnosti nové studie mnohem složitější. Může jít o předskokana třetímu SUV od Volkswagenu, nebo jen stylistické cvičení, z něhož vzejde nástupce aktuálního Tiguanu.

Automobil s vnějšími rozměry 4.345 x 1.868 x 1.523 mm a mimořádně dlouhým rozvorem 2.630 mm dostal zcela novou karoserii, která jen vzdáleně připomíná současnou produkci Volkswagenu do lehkého terénu.

Zřejmý je vliv sportovněji orientovaných SUV, který v posledních letech přichází do módy. Tomu odpovídají krátké převisy karoserie (855 mm vpředu, 860 mm vzadu) a extrémně skloněné zadní sklo.

Na celkový dojem z auta má vliv vysoký ponton karoserie, 20palcová kola obutá do pneumatik 265/45 R20 a zcela nové řešení přídě. Ta opticky rozšiřuje tento prototyp. Věcné linie, které dosud hrály u VW hlavní roli, se tímto možná začnou komplikovat. Novinkou je intenzivní propojení masky se světlomety, prostřednictvím žeber ve spodní části.

Poprvé s MQB

Nová studie je přelomová především proto, že jde o první automobil postavený z tzv. modulární struktury (Modularen Querbaukasten - MQB), kterou bude využívat většina nových sériových Volkswagenů a dalších vozů koncernových značek. Automobilka si od nového technického základu slibuje úspory z rozsahu, při zachování mimořádně vysoké míry flexibility v konstrukci a designu.

Volkswagen Cross Coupé dostal složitou hybridní hnací soustavu s možností dobíjení akumulátorů ze zásuvky. Jde o vůz s pohonem všech kol, ale v duchu moderních elektropohonů není přenos hnacích sil postaven na byť dočasném mechanickém propojení přední a zadní nápravy, ale naopak na rozdělení zdroje hnací síly na několik částí.

Přeloženo do lidštiny, přední kola pohání spalovací motor TSI (110 kW, 210 Nm) a eletromotor (40 kW, 180 Nm). Obojí je propojeno se sedmistupňovou převodovkou DSG. Zadní kola dostal na starost druhý elektromotor (85 kW, 270 Nm). Systémový výkon hnacího ústrojí dosahuje 195 kW.

Místo spojovacího hřídele a mezinápravového diferenciálu zaujala sada Li-Ion osmi akumulátorů (celková kapacita 9,8 kWh). Oba elektromotory mohou fungovat v generátorovém režimu a dobíjet tak sadu baterií.

Volkswagen slibuje, že podobný vůz bude schopen ujet až 45 km s čistě elektrickým pohonem, kombinovaná spotřeba v normovaném cyklu pro podobná vozidla pak činí jen 2,7 l/100 km. Palivová nádrž na benzin s objemem 55 l má podle automobilky vystačit na 815 km, zásoba elektrické energie v akumulátorech zvětší akční rádius auta až na 855 km.

Volkswagen Cross Coupé má pohotovostní hmotnost 1748 kg, 58 % této hmotnosti připadá na přední a 42 % na zadní nápravu. Uveze až 450 kg, z 0 na 100 km/h zrychluje za 7 s a nejvyšší rychlost činí 201 km/h.

Crossover pro čtyři

Automobil kompaktních rozměrů s opticky nevýznamnou kabinou pojme 4 cestující. Každý z nich má samostatné sedadlo. V zádi zbylo 380 l pro zavazadla, které lze rozšířit až na 1230 l sklopením sedadel. Volkswagen je pyšný na to, že hybridní hnací ústrojí ani řešení pohonu zadních kol nijak neomezuje využitelnost interiéru.

Řidič dostává informace z klasicky vyhlížejícího přístrojového štítu, který je ale ve skutečnosti plně programovatelný, co do druhu zobrazovaných dat. Středová konzola začíná nahoře širokoúhlým displejem a končí dvěma otočnými ovladači mezi sedadly. Prvním se volí režim provozu vozidla („Sport“, „City“, „Offroad“), resp. míra uplatnění elektropohonu. Druhý ovládá ventilaci a klimatizaci. Mezi nimi je pak tlačítko elektrické parkovací brzdy.

Podstatné je, že když si odmyslíme samostatná sedadla a některé detaily interiéru, vypadá vnitřek Volkswagenu Cross Coupé celkem realisticky, takže by se brzy mohl v mírně upravené podobě dostat do výroby.


VW Cross Coupé
 
Autosalon Frankfurt 2017

Anketa

Ohodnnoťte design VW Cross Coupé jako ve škole.
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Babiš a zbraň hromadného ničení Komentář Bohumila Pečinky: Babiš a zbraň hromadného ničení

V pátek zrušil krajský soud zajišťovací příkaz Celní…

Švýcaři zjišťovali zájem o energetické zdroje, které vlastní v Česku Švýcaři zjišťovali zájem o energetické zdroje, které vlastní v Česku

Energetická skupina Alpiq se sídlem v Lausanne zjišťovala…

Zemřel herec Jan Tříska. Podlehl zraněním, které způsobil sobotní pád z Karlova mostu Zemřel herec Jan Tříska. Podlehl zraněním, které způsobil sobotní pád z Karlova mostu

Ve věku osmdesáti let zemřel slavný herec Jan Tříska.…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Cross Coupé: Budoucnost Tiguanu v Tokiu







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

Donald Trump na svých autech nikdy nešetřil.

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 





 
Slavné automobilové značky a jejich jízdní kola. Podívejte se do galerie!

Automobilové značky a jejich jízdní kola. Podívejte se do galerie!

Dnes 08:00

Automobilky svým zákazníkům vedle samotných automobilů nabízí pod svou značkou mnoho nejrůznějších produktů a k těm nejatraktivnějším patří i jízdní kola.




Blesk.cz

Tragicky zesnulý Jan Tříska (†80): Musel jsem svůj mozek krotit, říkal

Tragicky zesnulý Jan Tříska (†80): Musel jsem svůj…

Byl ve skvělé kondici, od svého příjezdu do Kanady běhal poctivě každý den. Herec Jan Tříska (†80) se cítil…

V Újezdu nad Lesy ležel na zemi pobodaný cizinec (43). Našel ho kolemjdoucí

V Újezdu nad Lesy ležel na zemi pobodaný cizinec…

V pondělí ráno našel náhodný kolemjdoucí na zemi v Újezdu nad Lesy ležet muže, kterého někdo zbil a zranil.…

 

iSport.cz

Na počest Scarponimu! Sagan věnoval titul zemřelému cyklistovi a manželce

Na počest Scarponimu! Sagan věnoval titul zemřelému…

Slovenský cyklista Peter Sagan prokázal nedělním vítězstvím v silničním závodě na mistrovství světa svou…

Bednář o krizi Hradce: Ozvu se, když se někdo fláká. Ojebává tím i další

Bednář o krizi Hradce: Ozvu se, když se někdo fláká.…

Jeden krok dopředu, dva zpátky. Hradecký hokej se zacyklil ve vlnách podivně proměnlivých výkonů. Po nedělní…

 

Reflex.cz

Zemřel herec Jan Tříska. Podlehl následkům záhadného pádu z Karlova mostu

Zemřel herec Jan Tříska. Podlehl následkům záhadného…

Legendární Jan Tříska (†80) zemřel v neděli ve dvě hodiny ráno poté, co ležel od soboty v umělém spánku v…

Islámský stát zabil na východě Sýrie ruského generála, který tam radil vládním vojákům

Islámský stát zabil na východě Sýrie ruského…

Velkou ztrátu utrpěla v Sýrii ruská armáda. V minulých dnech tam byl zabit velitel jedné její divize, generál…