reklama


Volkswagen Cross Coupé: Budoucnost Tiguanu v Tokiu

Volkswagen Cross Coupé: Budoucnost Tiguanu v Tokiu

 
 

VW v Tokiu ukazuje, jak by mohla vypadat příští generace SUV. Do nejmenších detailů se představila i nová technika.

První novinářský den na Tokyo Motor Show přinesl velkou a nečekanou premiéru z Evropy. Vody Tiguanů a Touaregů by mohl zvířit mladší a menší model. Od ryze terénních vozů automobilky i zákazníci pomalu upouštějí, aby se přesunuli na jednoznačně těžko definovatelné pole crossoverů. Právě tam míří taky studie Volkswagen Cross Coupé.

Poprvé s novým designem

Delší než Golf, kratší než Tiguan. Mít tato studie na masce logo okřídleného šípu, mluvili bychom o nové generaci Škody Yeti. V případě Volkswagenu je rozklíčování přítomnosti nové studie mnohem složitější. Může jít o předskokana třetímu SUV od Volkswagenu, nebo jen stylistické cvičení, z něhož vzejde nástupce aktuálního Tiguanu.

Automobil s vnějšími rozměry 4.345 x 1.868 x 1.523 mm a mimořádně dlouhým rozvorem 2.630 mm dostal zcela novou karoserii, která jen vzdáleně připomíná současnou produkci Volkswagenu do lehkého terénu.

Zřejmý je vliv sportovněji orientovaných SUV, který v posledních letech přichází do módy. Tomu odpovídají krátké převisy karoserie (855 mm vpředu, 860 mm vzadu) a extrémně skloněné zadní sklo.

Na celkový dojem z auta má vliv vysoký ponton karoserie, 20palcová kola obutá do pneumatik 265/45 R20 a zcela nové řešení přídě. Ta opticky rozšiřuje tento prototyp. Věcné linie, které dosud hrály u VW hlavní roli, se tímto možná začnou komplikovat. Novinkou je intenzivní propojení masky se světlomety, prostřednictvím žeber ve spodní části.

Poprvé s MQB

Nová studie je přelomová především proto, že jde o první automobil postavený z tzv. modulární struktury (Modularen Querbaukasten - MQB), kterou bude využívat většina nových sériových Volkswagenů a dalších vozů koncernových značek. Automobilka si od nového technického základu slibuje úspory z rozsahu, při zachování mimořádně vysoké míry flexibility v konstrukci a designu.

Volkswagen Cross Coupé dostal složitou hybridní hnací soustavu s možností dobíjení akumulátorů ze zásuvky. Jde o vůz s pohonem všech kol, ale v duchu moderních elektropohonů není přenos hnacích sil postaven na byť dočasném mechanickém propojení přední a zadní nápravy, ale naopak na rozdělení zdroje hnací síly na několik částí.

Přeloženo do lidštiny, přední kola pohání spalovací motor TSI (110 kW, 210 Nm) a eletromotor (40 kW, 180 Nm). Obojí je propojeno se sedmistupňovou převodovkou DSG. Zadní kola dostal na starost druhý elektromotor (85 kW, 270 Nm). Systémový výkon hnacího ústrojí dosahuje 195 kW.

Místo spojovacího hřídele a mezinápravového diferenciálu zaujala sada Li-Ion osmi akumulátorů (celková kapacita 9,8 kWh). Oba elektromotory mohou fungovat v generátorovém režimu a dobíjet tak sadu baterií.

Volkswagen slibuje, že podobný vůz bude schopen ujet až 45 km s čistě elektrickým pohonem, kombinovaná spotřeba v normovaném cyklu pro podobná vozidla pak činí jen 2,7 l/100 km. Palivová nádrž na benzin s objemem 55 l má podle automobilky vystačit na 815 km, zásoba elektrické energie v akumulátorech zvětší akční rádius auta až na 855 km.

Volkswagen Cross Coupé má pohotovostní hmotnost 1748 kg, 58 % této hmotnosti připadá na přední a 42 % na zadní nápravu. Uveze až 450 kg, z 0 na 100 km/h zrychluje za 7 s a nejvyšší rychlost činí 201 km/h.

Crossover pro čtyři

Automobil kompaktních rozměrů s opticky nevýznamnou kabinou pojme 4 cestující. Každý z nich má samostatné sedadlo. V zádi zbylo 380 l pro zavazadla, které lze rozšířit až na 1230 l sklopením sedadel. Volkswagen je pyšný na to, že hybridní hnací ústrojí ani řešení pohonu zadních kol nijak neomezuje využitelnost interiéru.

Řidič dostává informace z klasicky vyhlížejícího přístrojového štítu, který je ale ve skutečnosti plně programovatelný, co do druhu zobrazovaných dat. Středová konzola začíná nahoře širokoúhlým displejem a končí dvěma otočnými ovladači mezi sedadly. Prvním se volí režim provozu vozidla („Sport“, „City“, „Offroad“), resp. míra uplatnění elektropohonu. Druhý ovládá ventilaci a klimatizaci. Mezi nimi je pak tlačítko elektrické parkovací brzdy.

Podstatné je, že když si odmyslíme samostatná sedadla a některé detaily interiéru, vypadá vnitřek Volkswagenu Cross Coupé celkem realisticky, takže by se brzy mohl v mírně upravené podobě dostat do výroby.


VW Cross Coupé
 

Anketa

Ohodnnoťte design VW Cross Coupé jako ve škole.
Spolupracujeme s TipCars.com
Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském…

Jména agentů i tajná letadla: sedm tajemství, které se dozví Donald Trump Jména agentů i tajná letadla: sedm tajemství, které se dozví Donald Trump

Spojené státy investují obrovské částky na to, aby si…

Národní by se měla zklidnit, budou tam zpomalovací pruhy pro přecházení Národní by se měla zklidnit, budou tam zpomalovací pruhy pro přecházení

Na Národní třídě budou široké zpomalovací prahy určené…

České akcie letos budou díky dividendám vynášet, tvrdí analytici České akcie letos budou díky dividendám vynášet, tvrdí analytici

České akcie by měly podle převažujícího názoru analytiků…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Cross Coupé: Budoucnost Tiguanu v Tokiu



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

 






 
Bateriová revoluce z Česka. Byli jsme při výrobě akumulátorů, které mají změnit svět elektromobilů!

Bateriová revoluce z Česka. Byli jsme při výrobě akumulátorů, které mají změnit svět elektromobilů!

Dnes 13:05

Jiné dveře do uchovávání energie – tak by se dal popsat revoluční druh baterie z Česka!




Blesk.cz

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Nový pracovní týden bude ve znamení ledových dnů, inverzního počasí a smogu. „Teplotně bude období na srážky…

Lyžařka (†11) v Jeseníkách narazila do stromu: Zemřela v nemocnici

Lyžařka (†11) v Jeseníkách narazila do stromu:…

Jízdu po černé sjezdovce nezvládla o víkendu v areálu Dolní Morava v Jeseníkách teprve jedenáctiletá lyžařka.…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Sevilla po vítězném obratu stíhá Real, ten zdolal Málagu

SESTŘIHY: Sevilla po vítězném obratu stíhá Real, ten…

Fotbalisté Realu Madrid porazili v 19. kole španělské ligy doma Málagu 2:1 díky gólům kapitána Sergia Ramose a…

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám Limberského, hlásí posila

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám…

Rakouský Horváth, rozený vítěz a podobně. Takových přezdívek se od fanoušků dočkala jedna z nejzajímavějších…

 

Reflex.cz

All you can Shoot. V americké restauraci si můžete čekání na jídlo ukrátit střelbou

All you can Shoot. V americké restauraci si můžete…

S nápadem, jak ozvláštnit pobyt v restauraci, přišli v jednom arizonském baru. Kromě jídla či pití si tu také…

Tragédie v horském středisku. Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva byli zachráněni

Tragédie v horském středisku. Dva Češi zahynuli pod…

Dva Češi přišli o život pod lavinou u Salcburku. Pod sněhem skončili celkem čtyři čeští turisté. Dva se podařilo…

 
 
reklama