Volkswagen Cross Coupé: Budoucnost Tiguanu v Tokiu

Volkswagen Cross Coupé: Budoucnost Tiguanu v Tokiu

 
 

VW v Tokiu ukazuje, jak by mohla vypadat příští generace SUV. Do nejmenších detailů se představila i nová technika.

První novinářský den na Tokyo Motor Show přinesl velkou a nečekanou premiéru z Evropy. Vody Tiguanů a Touaregů by mohl zvířit mladší a menší model. Od ryze terénních vozů automobilky i zákazníci pomalu upouštějí, aby se přesunuli na jednoznačně těžko definovatelné pole crossoverů. Právě tam míří taky studie Volkswagen Cross Coupé.

Poprvé s novým designem

Delší než Golf, kratší než Tiguan. Mít tato studie na masce logo okřídleného šípu, mluvili bychom o nové generaci Škody Yeti. V případě Volkswagenu je rozklíčování přítomnosti nové studie mnohem složitější. Může jít o předskokana třetímu SUV od Volkswagenu, nebo jen stylistické cvičení, z něhož vzejde nástupce aktuálního Tiguanu.

Automobil s vnějšími rozměry 4.345 x 1.868 x 1.523 mm a mimořádně dlouhým rozvorem 2.630 mm dostal zcela novou karoserii, která jen vzdáleně připomíná současnou produkci Volkswagenu do lehkého terénu.

Zřejmý je vliv sportovněji orientovaných SUV, který v posledních letech přichází do módy. Tomu odpovídají krátké převisy karoserie (855 mm vpředu, 860 mm vzadu) a extrémně skloněné zadní sklo.

Na celkový dojem z auta má vliv vysoký ponton karoserie, 20palcová kola obutá do pneumatik 265/45 R20 a zcela nové řešení přídě. Ta opticky rozšiřuje tento prototyp. Věcné linie, které dosud hrály u VW hlavní roli, se tímto možná začnou komplikovat. Novinkou je intenzivní propojení masky se světlomety, prostřednictvím žeber ve spodní části.

Poprvé s MQB

Nová studie je přelomová především proto, že jde o první automobil postavený z tzv. modulární struktury (Modularen Querbaukasten - MQB), kterou bude využívat většina nových sériových Volkswagenů a dalších vozů koncernových značek. Automobilka si od nového technického základu slibuje úspory z rozsahu, při zachování mimořádně vysoké míry flexibility v konstrukci a designu.

Volkswagen Cross Coupé dostal složitou hybridní hnací soustavu s možností dobíjení akumulátorů ze zásuvky. Jde o vůz s pohonem všech kol, ale v duchu moderních elektropohonů není přenos hnacích sil postaven na byť dočasném mechanickém propojení přední a zadní nápravy, ale naopak na rozdělení zdroje hnací síly na několik částí.

Přeloženo do lidštiny, přední kola pohání spalovací motor TSI (110 kW, 210 Nm) a eletromotor (40 kW, 180 Nm). Obojí je propojeno se sedmistupňovou převodovkou DSG. Zadní kola dostal na starost druhý elektromotor (85 kW, 270 Nm). Systémový výkon hnacího ústrojí dosahuje 195 kW.

Místo spojovacího hřídele a mezinápravového diferenciálu zaujala sada Li-Ion osmi akumulátorů (celková kapacita 9,8 kWh). Oba elektromotory mohou fungovat v generátorovém režimu a dobíjet tak sadu baterií.

Volkswagen slibuje, že podobný vůz bude schopen ujet až 45 km s čistě elektrickým pohonem, kombinovaná spotřeba v normovaném cyklu pro podobná vozidla pak činí jen 2,7 l/100 km. Palivová nádrž na benzin s objemem 55 l má podle automobilky vystačit na 815 km, zásoba elektrické energie v akumulátorech zvětší akční rádius auta až na 855 km.

Volkswagen Cross Coupé má pohotovostní hmotnost 1748 kg, 58 % této hmotnosti připadá na přední a 42 % na zadní nápravu. Uveze až 450 kg, z 0 na 100 km/h zrychluje za 7 s a nejvyšší rychlost činí 201 km/h.

Crossover pro čtyři

Automobil kompaktních rozměrů s opticky nevýznamnou kabinou pojme 4 cestující. Každý z nich má samostatné sedadlo. V zádi zbylo 380 l pro zavazadla, které lze rozšířit až na 1230 l sklopením sedadel. Volkswagen je pyšný na to, že hybridní hnací ústrojí ani řešení pohonu zadních kol nijak neomezuje využitelnost interiéru.

Řidič dostává informace z klasicky vyhlížejícího přístrojového štítu, který je ale ve skutečnosti plně programovatelný, co do druhu zobrazovaných dat. Středová konzola začíná nahoře širokoúhlým displejem a končí dvěma otočnými ovladači mezi sedadly. Prvním se volí režim provozu vozidla („Sport“, „City“, „Offroad“), resp. míra uplatnění elektropohonu. Druhý ovládá ventilaci a klimatizaci. Mezi nimi je pak tlačítko elektrické parkovací brzdy.

Podstatné je, že když si odmyslíme samostatná sedadla a některé detaily interiéru, vypadá vnitřek Volkswagenu Cross Coupé celkem realisticky, takže by se brzy mohl v mírně upravené podobě dostat do výroby.


VW Cross Coupé
 

Anketa

Ohodnnoťte design VW Cross Coupé jako ve škole.
Spolupracujeme s TipCars.com
Kurz bitcoinu vždy připomínal horskou dráhu, to se ale může změnit Kurz bitcoinu vždy připomínal horskou dráhu, to se ale může změnit

Bitcoin v rozmezí jednoho týdne vstupuje na největší…

Ceny plynu kvůli výbuchu rakouského terminálu prudce rostou Ceny plynu kvůli výbuchu rakouského terminálu prudce rostou

Exploze plynového terminálu ve východorakouské obci…

Kvůli zřícení lávky v Troji podala Praha trestní oznámení Kvůli zřícení lávky v Troji podala Praha trestní oznámení

Praha podala trestní oznámení na neznámého pachatele…

Evropská komise schválila převzetí části Air Berlin Evropská komise schválila převzetí části Air Berlin

Evropská komise schválila plánované převzetí části…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Cross Coupé: Budoucnost Tiguanu v Tokiu







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Nešťastná Gottova dcera Dominika: Tátovi někdo zablokoval moje číslo v mobilu!

Nešťastná Gottova dcera Dominika: Tátovi někdo…

Až nyní vycházejí najevo informace o ročním sporu Karla Gotta (78) a jeho nejstarší dcery. Za jejich odlukou…

 

iSport.cz

Jablonský ve 30 letech ukončil v Brně kariéru. Se Slavií zažil i Ligu mistrů

Jablonský ve 30 letech ukončil v Brně kariéru. Se…

Třicetiletý obránce fotbalistů Brna Tomáš Jablonský ukončil z rodinných a osobních důvodů hráčskou kariéru. S…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…