Volkswagen CrossTouran: První fotografie a informace
CrossTouran se liší od výchozího modelu poněkud drsnější vizáží, stejně jako předchůdce, který byl představen v Boloni v prosinci 2006 a prodával se od března 2007. Rozdíly reprezentuje hlavně výrazné oplastování blatníků, které rozšiřuje podběhy.
Plast v barvě tmavě šedé metalízy najdeme také zespodu na náraznících a na bočních lištách. Ty jsou tak o něco málo praktičtější než lakované v barvě karoserie u výchozího modelu, případně navíc ještě s chromovaným pásem. Ani novinka ale není určen do terénu, jedná se jen o optický paket.
Na nezpevněných komunikacích se může cítit lépe díky o 20 mm zvýšené světlosti, starý model měl pouze 12 mm. Pohon čtyř kol ale nadále chybí. CrossTouran jezdí na sedmnáctipalcových ráfcích, pneumatiky jsou vpředu široké 215 mm, vzadu 235 mm. Sama automobilka jej v marketingových materiálech nazývá Lifestyle-Allrounder, což je poměrně trefné.
Výbava je slušná, zájemce dostane například střešní nosiče v barvě matného hliníku, elektrické ovládání všech oken, komfortní přední sedadla s výškově nastavitelnou bederní opěrkou, nebo kožený paket interiéru (volant, hlavici řadicí páky a parkovací brzdy). Příplatková je třetí řada sedadel, takřka čtyřicet (!) různých přihrádek a schránek pro uložení drobností je ale již v základu.
Kromě známých motorů TDI a TSI, které se prakticky shodují se základním Touranem (výkonová paleta je v rozmezí od 77 do 125 kW), bude k dispozici i varianta EcoFuel, která spaluje zemní plyn. Na každých 100 km jízdy jej spotřebuje 4,8 kg. Nádrže se nacházejí pod podlahou, takže neomezují zavazadelník, ve kterém je možné převážet až 1989 l bagáže.
Základní cena s motorem 1,4 TSI/103 kW na německém trhu činí 27.700 eur, tedy zhruba 687.400 Kč, za nejslabší turbodiesel se 77 kW si Volkswagen účtuje 28.025 eur (695.400 Kč). Zákazníci u našich západních sousedů již mohou novinku objednávat.