Volkswagen Golf GTI Cabriolet: Návrat GTI s plátěnou střechou
Volkswagen Golf Cabriolet byl největší produkční novinkou své značky na loňském autosalonu v Ženevě. Na trh dorazil v průběhu jarních měsíců a v začátkem června byla na srazu příznivců zkratky GTI v rakouském městě Reifnitz na břehu jezera Wörthersee představena studie Golf GTI Cabriolet Concept.
Právě tento vůz naznačil, že se můžeme těšit i na sériovou verzi. Ta se právě představuje prostřednictvím prvních fotografií a její výstavní premiéra se odehraje na autosalonu v Ženevě.
Sériový Golf GTI Cabriolet samozřejmě sdílí techniku s ostrým hatchbackem a je stejně jako on je poháněn přeplňovaným čtyřválcem 2,0 TSI s výkonem 155 kW (211 k) při 5300 až 6200 min-1 a točivým momentem 280 Nm dostupným od 1700 do 5200 min-1. Přední kola jsou standardně roztáčena prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, kterou může nahradit dvouspojkové DSG se stejným počtem rychlostí.
Stejně jako u hatchbacku je i pro kabriolet standardem elektronická uzávěrka diferenciálu XDS a 17-palcová kola Denver. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne kabriolet za 7,3 s s manuální i DSG převodovkou, zatímco hatchback na stejnou disciplínu potřebuje 6,9 s. Maximální rychlost s manuální převodovkou je 237 km/h a s DSG je GTI Cabriolet o 2 km/h pomalejší.
Karoserie Golfu GTI Cabriolet nese přední masku, nárazníky a nástavce prahů z hatchbacku. S ním sdílí i zadní difuzor a výfukový systém s dvojicí chromovaných koncovek. Zatmavené koncové svítilny tvořené LED jsou standardem i pro méně výkonné verze kabrioletu.
Stejně jako ostatní golfy s plátěnou střechou i verze GTI umí tu svou sklopit za 9 sekund a natáhnout ji zpět za 11 sekund. Otevírat i zavírat ji lze i za jízdy, a to až do rychlosti 30 km/h.
Čtyřmístný interiér nabízí pro GTI typické kostkované čalounění Jacky, které může na přání nahradit kůže Vienna. Samozřejmostí je tříramenný sportovní volant obšitý kůží a sportovní pedály z leštěné oceli.
Tak jako všechny verze Golfu Cabriolet má i GTI za zadními sedadly ochranné profily, které v případě hrozícího převrácení pyrotechnika vysune v několika milisekundách, aby nahradily pevnou střechu. Samozřejmostí jsou čelní a boční airbagy pro přední sedadla, která standardně doplňuje kolenní airbag řidiče.