VW Golf GTI Cabrio: Po 35 letech první kabriolet
Pro letošní sraz příznivců zkratky GTI v rakouském městě Reifnitz na břehu jezera Wörthersee si Volkswagen přichystal tři světové premiéry – Golf GTI Edition 35, Golf Cabrio R Concept a Golf GTI Cabriolet Concept.
Studie Golf GTI Cabriolet je postavena na základech třetí generace Golfu Cabriolet, která se veřejnosti poprvé představila na letošním ženevském autosalonu. Volkswagen o konceptu tvrdí, že je vůbec prvním oficiálně postaveným Golfem Cabriolet doplněným logem GTI.
V motorovém prostoru je jednotka z aktuální generace Golfu GTI, čtyřválec 2,0 TFSI, který disponuje výkonem 155 kW (211 k). Otevřené GTI tak z 0-100 km/h zrychlí za 7,0 s a jede maximální rychlostí 240 km/h. Sériový třídveřový hatchback je jen o kus rychlejší, sprint z 0-100 km/h mu trvá 6,9 s.
Karoserie konceptu je lakována červenou metalízou Firespark, která kontrastuje s černými doplňky. Hlavní novinkou je přední spoiler, jehož linka prostupuje přes blatníky a rozšířené boční prahy do malého difusoru na zádi s integrovanými koncovkami výfuku. Volkswagen o nových detailech říká, že mají vypadat, jako by byly řezány žiletkou.
Přední mlhovky nahradil rozšířený otvor, který vede vzduch k předním kotoučům. Z boku vyniknou černo-stříbrná 19palcová litá kola Glendale, za nimiž prosvítají červené brzdové třmeny s černým nápisem GTI. Kola zcela vyplňují podběhy, protože podvozek konceptu byl oproti sériovému otevřenému Golfu snížen.
Vnitřku dominuje černá barva, sedadla s hlavovými opěrkami s červeným logem GTI jsou čalouněna kůží Nappa. Dveřní panely jsou dvoubarevné, volant, hlavice řadicí páky a ruční brzda jsou prošívány kontrastní červenou nití. Červená barva je použita i na koberečkách a bezpečnostních pásech, dveřní prahy s nezbytnou trojicí písmen GTI jsou hliníkové.
Letošní Wörtherseetour 2011 je už 30. ročníkem tohoto srazu vozů s logem GTI. Aby těch jubileí nebylo málo, letos je tomu 35 let od chvíle, kdy na silnice vyjela první generace Golfu GTI.
Na kultovní sraz GTI u jezera Wörthersee pravidelně jezdí i ostatní zástupci koncernu Volkswagen Group. Škoda zde letos představila designovou studii čtyřdveřového speedsteru Fabia RS 2000. Audi zase přivezlo koncept A1 Clubsport quattro s pětiválcem z Audi TT RS vyladěným na výkon 370 kW.