Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf GTI Cabrio: Po 35 letech první kabriolet

David Bureš
Diskuze (14)
Po boku výroční edice Golfu GTI Edition 35 se u jezera Wörthersee představil také koncept otevřeného Golfu GTI.

Pro letošní sraz příznivců zkratky GTI v rakouském městě Reifnitz na břehu jezera Wörthersee si Volkswagen přichystal tři světové premiéry – Golf GTI Edition 35, Golf Cabrio R Concept a Golf GTI Cabriolet Concept.

Studie Golf GTI Cabriolet je postavena na základech třetí generace Golfu Cabriolet, která se veřejnosti poprvé představila na letošním ženevském autosalonu. Volkswagen o konceptu tvrdí, že je vůbec prvním oficiálně postaveným Golfem Cabriolet doplněným logem GTI.

V motorovém prostoru je jednotka z aktuální generace Golfu GTI, čtyřválec 2,0 TFSI, který disponuje výkonem 155 kW (211 k). Otevřené GTI tak z 0-100 km/h zrychlí za 7,0 s a jede maximální rychlostí 240 km/h. Sériový třídveřový hatchback je jen o kus rychlejší, sprint z 0-100 km/h mu trvá 6,9 s.

Karoserie konceptu je lakována červenou metalízou Firespark, která kontrastuje s černými doplňky. Hlavní novinkou je přední spoiler, jehož linka prostupuje přes blatníky a rozšířené boční prahy do malého difusoru na zádi s integrovanými koncovkami výfuku. Volkswagen o nových detailech říká, že mají vypadat, jako by byly řezány žiletkou.

Přední mlhovky nahradil rozšířený otvor, který vede vzduch k předním kotoučům. Z boku vyniknou černo-stříbrná 19palcová litá kola Glendale, za nimiž prosvítají červené brzdové třmeny s černým nápisem GTI. Kola zcela vyplňují podběhy, protože podvozek konceptu byl oproti sériovému otevřenému Golfu snížen.

Vnitřku dominuje černá barva, sedadla s hlavovými opěrkami s červeným logem GTI jsou čalouněna kůží Nappa. Dveřní panely jsou dvoubarevné, volant, hlavice řadicí páky a ruční brzda jsou prošívány kontrastní červenou nití. Červená barva je použita i na koberečkách a bezpečnostních pásech, dveřní prahy s nezbytnou trojicí písmen GTI jsou hliníkové.

Letošní Wörtherseetour 2011 je už 30. ročníkem tohoto srazu vozů s logem GTI. Aby těch jubileí nebylo málo, letos je tomu 35 let od chvíle, kdy na silnice vyjela první generace Golfu GTI.

Na kultovní sraz GTI u jezera Wörthersee pravidelně jezdí i ostatní zástupci koncernu Volkswagen Group. Škoda zde letos představila designovou studii čtyřdveřového speedsteru Fabia RS 2000. Audi zase přivezlo koncept A1 Clubsport quattro s pětiválcem z Audi TT RS vyladěným na výkon 370 kW.

David Bureš
Diskuze (14)
6. 6. 2011 16:24
Re: k čemu golf cabrio?
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
6. 6. 2011 01:07
Re: k čemu golf cabrio?
Jeep Wrangler ? :yes:
5. 6. 2011 15:45
Re: k čemu golf cabrio?
Už si v ní jel? Já ano a věř, že síla motoru opravdu nechybí. Je to nádherné svezení. ;-)

PS: Už si někdy viděl cabriolet, který se nekroutí? Já tedy ne.
Avatar - Rojin
5. 6. 2011 13:27
yahůůůů
K tomu se nedá napsat nic víc než ... ááááá... nádhera !! [odkaz] Konečně se VW inspirovalo u škody, konkrétně FABIÍ MC :-) leštěný černý dekor. Krása ! [odkaz]

:yes:
Avatar - ryman
5. 6. 2011 12:28
Re: k čemu golf cabrio?
tak mazda hraje na uplne jine struny nez horni golf, takze bych ji absenci "Motoru" s klidem odpustil..