9.9. 2015 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Volkswagen Golf GTI Clubsport: Stylová oslava čtyřicátých narozenin „gétéíčka“

 

Výroční model Clubsport přijíždí s výkonem až 290 koní, výraznějším designem a schopností sprintovat z klidu na sto kilometrů v hodině za méně než šest sekund.

Nejnovější varianta Volkswagenu Golf GTI označená jako Clubsport, pokračuje v sérii speciálních výročních verzí „gétéíčka“. Tentokrát slavíme čtyřicet let tohoto ostrého hatchbacku, přičemž o speciálním modelu se ví již od tuningového srazu u jezera Wörthersee, kde byl představen koncept.

Sériová verze přebírá všechny hlavní prvky konceptu, motor je tedy posílen na 195 kW (265 koní), krátkodobě však může díky funkci overboost dávat po dobu až deseti sekund 213 kW, tedy 290 koní. To je na vůz s pohonem předních kol zajímavá hodnota, nicméně je třeba říci, že takový Seat Leon Cupra má nově výkon zcela totožný, a to dlouhodobě. Oproti doposud nejsilnějšímu GTI je to však i tak posun o 35, respektive 60 koní. Funkce overboost se pak aktivuje zcela jednoduše sešlápnutím plynu do podlahy.

S manuální převodovkou GTI Clubsport zrychlí z klidu na sto kilometrů v hodině za šest sekund a jede až 250 km/h, se šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG je vůz ve zrychlení o 0,1 s rychlejší, ale maximálně jede „jen“ 249 km/h. Udávaná průměrná spotřeba u manuálu pak činí 6,9 l/100 km, u automatu o 0,2 l méně. Samozřejmě mezi předními koly nechybí samosvorný diferenciál s vektorováním točivého momentu VAQ.

Důležitý však nebyl pouze výkon, ale rovněž vzhled vozu. Clubsport tak dostal výrazný přední nárazník s žábry na bocích, černé doplňky jako zrcátka či křídlo, zatmavené zadní svítilny, přepracované koncovky výfuku integrované v difuzoru nebo za příplatek i devatenáctipalcová kola „Bresica“. Nový design však mají také standardní osmnáctky. Vůz na fotografiích je v barvě „Onyx White“, k dispozici jsou ale i jiné odstíny. Podle Volkswagenu byl vzhled vozu pečlivě vyladěn v aerodynamickém tunelu, což zlepšilo přítlak vozu.

Volkswagen Golf GTI Performance – Konečně nejlepší!

Uvnitř pak najdete úžasná skořepinová sedadla, alcantarový volant s červeným proužkem navrchu, řadicí páku v tradičním designu golfového míčku a několik dalších nových detailů. Očekává se, že výroční edice nebude nikterak levná, získáte ale jeden z nejspeciálnějších Golfů všech dob.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 







 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…