Volkswagen I.D. Buzz Cargo je čistě elektrická vzpomínka na T1

 

Volkswagen Užitkové vozy na 67. ročníku mezinárodního veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru představil koncept lehkého užitkového elektromobilu I.D. Buzz Cargo, který se má proměnit v sériový model.

Mezinárodní veletrh užitkových vozidel je nejvýznamnější událostí roku v oblasti užitkových vozidel na evropském trhu a jeho 67. ročník otevírá své brány na výstavišti v Hannoveru od 20. do 27. září letošního roku.

Volkswagen Užitkové vozy zde představuje svou kompletní paletu modelů, které doplňuje konceptem elektromobilu I.D. Buzz Cargo. Ten je evolucí konceptu I.D. Buzz, jehož premiéra se odehrála v lednu loňského roku v Detroitu a svým designem rovněž odkazuje na první generaci modelu Transporter.

Novinka se od svého předchůdce liší vedle čistě užitkového zaměření, které naznačuje absence bočních oken od B sloupku směrem dozadu i prodloužením o 106 mm v oblasti zadního převisu karoserie. Výsledkem je u vozu s rozvorem náprav 3300 mm celková délka 5048 mm, kterou doplňuje šířka 1976 mm a výška 1963 mm.

Volkswagen I.D. Buzz: Elektrický busík má 275 kW a fantastický dojezd

Základem I.D. Buzz Cargo je samozřejmě platforma MEB pro vozy s elektrickým pohonem. Koncept vystavený v Hannoveru je podle oficiálních materiálů Volkswagen Užitkové vozy vybaven elektromotorem o výkonu 150 kW, roztáčejícím kola zadní nápravy a umožňujícím dosáhnout nejvyšší rychlosti 160 km/h. Platforma umožňuje i výrobu vozidel s pohonem všech kol.

Potřebnou energii elektromotoru poskytují u vystaveného I.D. Buzz Cargo lithium-iontové akumulátory s kapacitou 48 kWh, ale instalovány mohou být i baterie s kapacitou 111 kWh. Dojezd se pak v závislosti na zvolené kapacitě akumulátorů a jízdních podmínkách může pohybovat od 330 km do 550 km podle WLTP. K prodloužení dojezdu o 15 km mohou posloužit solární panely na střeše vozidla.

Při použití 150kW rychlonabíječky mohou být akumulátory s kapacitou 48 kW nabity na 80 % za 15 minut a s kapacitou 111 kWh za 30 minut. Při použití 11kW nabíječky zabere dobíjení na plnou kapacitu celou noc.

Úrovně autonomních aut. Jaký je mezi nimi rozdíl? A která fáze je opravdu auto bez řidiče?

Podobně jako exteriér i interiér nového konceptu navazuje na loňský I.D. Buzz i když vlastně jen v oblasti palubní desky. Ta je zde rovněž pojata minimalisticky a již první pohled odhalí, že I.D. Buzz Cargo má nabídnout autonomní systém řízení. Volkswagen Užitkové vozy uvádí, že má dosahovat čtvrté úrovně, představující vysokou automatizaci.

Nákladový prostor konceptu s užitečnou hmotností 800 kg je osazen elektrifikovaným regálovým systémem s ovládáním prostřednictvím tabletu. Toto řešení má přispět k zjednodušení výdeje zásilek zákazníkům.

Volkswagen I.D. Buzz Cargo nemá zůstat pouhým výstavním konceptem, ale má se proměnit v sériově vyráběný užitkový model. Podle neoficiálních informací se jej má dočkat již v roce 2021, zatímco sesterské osobní provedení má dorazit o rok později.

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

 
Zdroj: Volkswagen Užitkové vozy

Štítky Volkswagen Design Profi Elektromobil Dodávky

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 



Tradiční Transportersraz na vlastní kůži: Takhle paří téčka! Tradiční Transportersraz na vlastní kůži: Takhle paří téčka!

Zúčastnili jsme se srazu užitkáčů od Volkswagenu,…

VW spolupracuje s Applem. Mají postavit autonomní Transporter VW spolupracuje s Applem. Mají postavit autonomní Transporter

Není to sice oficiální, ale automobilka Volkswagen už prý…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…