Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen se inspiruje designem Applu. U chystaných elektromobilů

David Bureš
Diskuze (12)
Stíhačky? Zvířecí říše? Moderní architektura? Ne! Design připravovaných elektromobilů Volkswagen se inspiruje zařízeními s nakousnutým jablíčkem ve znaku.

Volkswagen aktuálně čile pracuje na řadě aut s elektrickým pohonem, které začne uvádět na trh v roce 2020. Jejich podobu už automobilka naznačila několika koncepty, přičemž o jejich tvarech se nyní rozhovořil šéfdesignér Volkswagenu Klaus Bischoff. Podle jeho slov se elektrické Volkswageny inspirují zařízeními od Applu.

Německá značka se chce inspirovat jednoduchými tvary zařízení amerického výrobce elektroniky, konkrétně estetikou iPhonů a iPadů, i díky čemuž se Apple stal nejcennější značkou světa.

„Aktuálně definujeme hodnoty Volkswagenu pro éru elektrifikace. Co je vytyčené, musí být co nejvíce zdůrazněné, čisté a jasné. Také to musí zviditelnit zcela novou architekturu,“ říká k práci na připravovaných elektromobilech šéfdesignér Volkswagenu Klaus Bischoff.

Ten rovněž přiznal, že elektromobily pro designéry znamenají nový druh práce. „Elektrický pohon stylistům dává volnější ruce. Minimalizujeme chladicí otvory, můžeme posouvat nápravy a tvořit zajímavé proporce,“ říká.

Sama značka Volkswagen do vývoje platformy MEB určené pro nové elektromobily investuje na šest miliard eur, což je v přepočtu asi 152 miliard korun. Stane se základem pro více než dvacítku elektrických aut, mimo jiné těch vycházejících z konceptů I.D., I.D. Crozz a I.D. Buzz. Další náznak elektrické řady prý uvidíme na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Prvním sériovým zástupcem elektrické řady se stane kompaktní hatchback vycházející z konceptu I.D. Vyrábět se začne v listopadu 2019, do prodeje vstoupí na začátku roku 2020. Nabídne výkon 124 kW a dojezd 400 až 600 kilometrů. V roce 2020 se pak začne vyrábět crossover, další model bude následovat se zhruba dvouletou mezerou.

Elektromobily jsou Volkswagenu nadmíru důležité nejen v Evropě, kde jsou nezbytné kvůli stále přísnějším emisním normám, ale také v Číně. Tam je elektrický pohon hojně podporován, elektromobily s nulovými lokálními emisemi mají vylepšit ovzduší v čínských velkoměstech.

David Bureš
Diskuze (12)
19. 2. 2018 18:09
Re: no som zvedavy
>:D Vím, psali to i tady. (Neboj, já si ho nekoupím, to nemůžu FCA přece udělat. ;-) )
18. 2. 2018 11:18
Re: no som zvedavy
Koupíš si ho a účetní tě bude proklínat. Copak nevíš, že Fiat dotuje každý vyrobený kus a bylo by nejlepší, kdyby si je nikdo nekupoval? >:-[] Zachraňte Alfu, nekupujte si 500e! >:D
Avatar - white label
17. 2. 2018 19:54
Re: dizajn Apple
Treba sa pozerať viac "simply clever"...! >:D ;-)
17. 2. 2018 18:40
Re: no som zvedavy
Jako normální auto se tváří i Fiat 500e, sice menší dojezd (do 160 km) a menší auto, na město a příměsto však stačí, za toho Golfa jsou ale víc než dva Fiátci. ;-)
Edit: .... dostupný sice je, ale ne oficiálně u Fiatů.
17. 2. 2018 18:09
Re: no som zvedavy
tak zrovna novej e-golf je jedno z nejpovedenejsich BEV na trhu, normalni auto kde je proste jen jinej pohon, a ten soucasny dava realne dojezd okolo 220km i v zime