Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen má nového šéfdesignéra, de Silvu střídá autor Porsche Panamera

David Bureš
Diskuze (12)
Ve VW Group probíhá další kolo personálních výměn na nejvyšších postech koncernu. Důležitou změnou je příchod Michaela Mauera na pozici šéfdesignéra.

Už delší dobu se mluvilo o tom, že VW Group zjednoduší svoji strukturu, aby urychlilo jednotlivé procesy. Příchod této restrukturalizace uspíšilo vypuknutí kauzy Dieselgate, do praxe budou změny uvedeny již v prvním čtvrtletí roku 2016. Generálnímu řediteli koncernu Matthiasi Müllerovi bude přímo zodpovídat nový manažerský tým, který je proti tomu současnému poloviční.

V rámci těchto změn se VW Group dočká nového šéfdesignéra, ten stávající, Walter de Silva, se v listopadu rozhodl odejít do důchodu. Na jeho místo nastoupí Michael Mauer, který s novým šéfem koncernu Müllerem dlouhá léta pracoval u Porsche. Mauer byl od roku 2004 vedoucím designu Porsche, během té doby navrhl modely Cayenne, Panamera či 918 Spyder.

Před příchodem k Porsche Mauer pracoval u Saabu nebo Daimleru. Třiapadesátiletý designér je podepsán třeba pod první generací Mercedesu SLK.

VW Group rovněž hlásí příchod nového vedoucího výzkumu a vývoje. Tuto funkci dosud zastával Ulrich Hackenberg, který byl po vypuknutí kauzy Dieselgate suspendován. Hackenberg zřejmě o podvodech s měřením emisí věděl, a tak se jeho nucený odchod z koncernu dlouho očekával. O koordinaci vývoje jednotlivých členů VW Group se nově postará Hackenbergův jmenovec Ulrich Eichhorn.

Eichhorn se do této funkce vrací po 12 letech, funkci šéfa vývoje koncernu totiž zastával již mezi lety 2000 a 2003. Později pracoval u Bentley, v roce 2012 se pak stal generálním ředitelem Německého svazu automobilového průmyslu.

Fred Kappler se stává novým koncernovým šéfem prodejů. Sedmapadesátiletý manažer je dlouholetým zaměstnancem VW Group, do automobilky nastoupil již v roce 1982. Za tu dobu vystřídal mnohé funkce spjaté s prodejem, v polovině devadesátých let zodpovídal za prodeje Volkswagenu v severní a západní Evropě, později pracoval ve Škodě Auto jako člen představenstva zodpovědný za prodeje.

O výrobu se nově postará Wolfram Thomas. Také ten má bohaté zkušenosti s prací pro VW Group, v koncernu působí 35 let. Jeho jméno je spjato hlavně se Seatem, kde byl výkonným viceprezidentem pro produkci. Od roku 2012 byl koncernovým vedoucím pro životní prostředí, energetiku a nové obchodní oblasti.

Generálnímu řediteli VW Group bude přímo odpovídat také Ralf-Gerhard Willner, který bude mít na starosti produkty a strategii modulárních platforem. Willner v minulosti pracoval hlavně u Audi, kde byl naposledy vedoucím pro koncepty. Předtím byl technickým ředitelem v karosárně Italdesign Giugiaro.

„Tyto strukturální změny urychlí rozhodovací procesy, sníží složitost systému a zvýší jeho efektivitu. Představenstvo koncernu se bude nově moci důkladněji zaměřit na široké otázky budoucnosti, součinnost jednotlivých značek a rozvoj celkové strategie,“ uvedl k provedeným změnám Matthias Müller, který se stal novým generálním ředitelem koncernu po odchodu Martina Winterkorna z funkce.

David Bureš
Diskuze (12)
7. 6. 2016 15:43
Do doochodu?!
To snad ne, at maze zpatky k Alfe, uz ho tam potrebuji jak prase drbani!
7. 6. 2016 15:42
Re: "de Silvu střídá autor Porsche Panamera "
To, co pises, je o daSilvovi, to, co psal fOE je o jeho nastupci.
18. 12. 2015 17:43
Re: "de Silvu střídá autor Porsche Panamera "
OK.
18. 12. 2015 12:46
Re: "de Silvu střídá autor Porsche Panamera "
No ale fOE evidentně reagoval s tím CVčkem na Mauera ne na de Silvu, já jsem také reagoval na Mauera a auta pod kterými je podepsaný. Ty jsi stočil hovor na de Silvu. Mauer je mladší, zdaleka ne ještě důchodce.
18. 12. 2015 09:25
Re: "de Silvu střídá autor Porsche Panamera "
Já jsem zde nezačal s CV. To si přece důchodci nepotřebují dělat.