Volkswagen: nové modely, nové segmenty
Volkswagen hodlá i v dalších letech udržet vysoké tempo představování novinek. Nepůjde přitom pouze o tradiční modely, například šestou generaci Golfu nebo nové Polo, ale také tzv. výklenkové vozy, které oslovují úzkou cílovou skupinu zákazníků. Volkswagen například navzdory nepříznivým prodejním výsledkům phaetonu chystá čtyřdveřové kupé nebo roadster s pohonem zadních kol.
Tyto dva vozy německý výrobce přestaví v průběhu pěti let, přičemž roadster vzejde ze studie Concept R, jež debutovala na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2003. Jak roadster tak čtyřdveřové kupé jsou součástí modelové ofenzívy, v jejímž rámci hodlá Volkswagen uvést na trh v průběhu deseti let až 20 nových vozů. Polovina z nich přitom zamíří do segmentů, v nichž automobilka zatím nemá žádného zástupce.
U roadsteru musel Volkswagen slevit z původních představ, neboť se ukázalo, že by jeho cena překročila 52 000 euro. Nyní tedy hledá způsob, jak automobil vyrobit levněji. Na jeho vývoji a výrobě se bude podílet i partnerská firma, spekuluje se o rakouské společnosti Magna Steyr. Ta ale odmítla tuto informaci komentovat.