Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Passat VIII: Větší, lepší, úspornější

Auto Tip Klassik
Diskuze (207)
Více místa, síly, prestiže a ve všech směrech se zlepšit - to je recept budoucího passatu na úspěch. Zmenší se také tržní odstup od vrcholného phaetonu.

Osmá generace Volkswagenu Passat, která přijede v srpnu 2014, pořádně naroste ve všech ohledech. Zatímco konkurence se spíše uskromňuje (dokonce i BMW 3 zlevnilo!), passat za to chce v příští generaci pořádně vzít a postavit jakousi dostupnější alternativu phaetonu. Žádné další šetření, naopak ještě kvalitnější materiály uvnitř a festovnější karoserie. Jak je u Volkswagenu zvykem, nebude to zadarmo, ovšem v největší evropské automobilce k tomu dostanete i odpovídající hodnotu. Díky benefitům nové modulární platformy MQB lze například očekávat vynikající prostornost.

Nejvíce ze všeho se ale můžeme těšit na design. Návrháři dostali volnější ruce a odvděčili se elegantním a vkusným objektem, který se přinejmenším vyrovná aktuální generaci užšího a dražšího Audi A4. A dost možná si toho zákazníci všimnou. Designový jazyk volkswagenovských tvůrců se totiž mění. Přechází od oblin k ostrým liniím. Nikoliv jenom proto, že se to opět dostává do módy, ale rovněž kvůli tuhosti. Každý prolis a hrana totiž „zadarmo“ zvyšují odolnost proti deformaci, takže jízda je tišší (méně vibrací) a celek bezpečnější.

Dostalo se i na funkcionalitu. Příští CC na bázi čínského passatu nabídne více místa ve druhé řadě sedadel a pohodlnější nastupování většími dveřmi. Výrazné vzduchové kanály na blatníku a víku zavazadelníku zlepšují aerodynamiku, klínový tvar zase pomohl objemu zavazadelníku. Optimální obtékání vzduchu prospívá i jízdě. Kýženému zvýšení přítlaku vpředu a omezení zadního vztlaku, samozřejmě bez nějakých spoilerů, pomůže pečlivé tvarování vzduchových kanálů. Například odvětrané podběhy či mírně konkávní podlaha, zvyšující samopřísavný efekt...

Kompletní text si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 11/13, který je právě k dostání na stáncích.

Auto Tip Klassik
Diskuze (207)
Avatar - autak
20. 6. 2013 22:28
Design
Doufám, že designéři dostanou dostatek prostoru. Největší slabina Passata je právě design. B6 ano, tu máme doma a to je fakt hezký auto, ale B7 je fakt hrozná. A přitom by stačilo kdyby měla nějak normálně střižený přední světla a byla by OK. Světla(přední) jsou na B7 fakt fuj. Jinak co bych naopak neměnil na Passatu je interiér. Po těch letech jezdění mě neomrzel a furt ho považuji za nejhezčí ze střední třídy.
Avatar - Hammunasakra
30. 5. 2013 14:31
Re: Zmatený
Tak TAKHLE je to! :-)
Nicméně za "myšlenku" formulace "pracujeme iteračně" :yes: :yes: :yes: ;-)
PS: Ona těmi 85% byla myšlena spíš taková "myšlenkově-analytická negramotnost" - jinak SOUHLAS :-)
30. 5. 2013 09:27
Re: Nesmyslnej článek
Pro Evropu je to o to zajímavější otázka, protože nejsme moc na ropu bohatý region. Schopnost vyrábět palivo z CO2 a elektřiny (což dělá zmíněný e-gas Audi) je tedy velmi lákavá. Tím spíš, že může pracovat se solární a větrnou. Jenže ropa není jen palivo, loučit se s ní budeme opravdu dlouho. Hlavně, kolem roku 2050 by měla mít Evropa v provozu první fúzní reaktor. :-) I když lze předpokládat, že dojde k nějakému zpoždění.
30. 5. 2013 09:19
Re: APOŠTOLSKÉ NOKTURNO (OPUS Č. 8)
Snad sis po sepsani toho prispevku prevlekl slipy a umyl ruce >:D
30. 5. 2013 09:01
Re: Zmatený
Aha. (Ne)gramotnost je velký problém.

Také se zasměji, když vidím facelift označený jako "nový". Už nevím, kde jsem to viděl (myslel jsem, že to bylo u faceliftu Superbu, ale včera jsem se šel přesvědčit a píší o tom korektně - do hloubky jsem to nezkoumal, ale užili slov jako modernizovaný, omlazený a žádný nový - tedy, měli tam v novém hávu, což jsem vzal a hlavně je to pěkný obrat, který člověk moc často nevídá). Ano, dělá se to tak a opět tomu nelze moc vytknout. Jen se tomu mohu zasmát. Nemám potřebu značit produkty jako nové, ať už jsou "skutečně" nové, nebo jen omlazené. Taková věc podle mne patří do novinek, ne na seznam produktů.

Průběžného vývoje úplně asi nikdy nedosáhnou. A asi to ani není jejich cíl. Přináší to své problémy a vždy je dobré jednou za čas začít nanovo. Dnešní svět je však celkem rychlý, takže jsme v situaci, kdy se technika obměňuje dá se říct nezávisle. Když k tomu přihodíš jejich přístup k designu, tak to skutečně začíná splývat - tedy kde generace končí a kde začíná. Můj pohled na věc je, že je důležitější, jestli ti daný produkt vyhovuje. Firmy mění auta periodicky a soukromě musíš sama posoudit, jestli se ti upgrade vyplatí. Jak jsem už napsal, nový neznamená nutně lepší. Jestli je to nová generace, nebo není, na tom moc nezáleží. Chápu, že někteří lidé mají potřebu mít to nejnovější. Tak se holt s tou slabinou musí smířit (nebo se sebou něco udělat). :-)

Nenapadlo mě, jak to říct "hezky česky". :-) "Pracujeme iteračně" je asi můj konstrukt. Možná "pracujeme v iteracích"?