Volkswagen Phaeton není na černé listině zastavených projektů. Ale co Chiron?
Prohlášení nového šéfa VW Matthiase Müllera o nutnosti přejít na nouzový režim a ukončení řady projektů mělo asi větší efekt, než automobilka předpokládala, a to efekt nikoli pozitivní. Nejistota, o které slibované modely by klientela koncernu mohla přijít, vyvolala silnou reakci a donutila Müllera původní prohlášení trošku zjemnit.
Müller nyní v rozhovorech pro Frankfurter Allgemeine Zeitung a Car and Driver sdělil, že "ačkoli by některé projekty mohly být ukončeny, automobilka je spíše pozastaví a dokončí později". Stále však odmítl specifikovat, čeho se krizový plán dotkne - s jedinou výjimkou. Vývoj (podle mnohých názorů naprosto zbytečné) luxusní limuzíny Phaeton není nijak ohrožen a bude pokračovat podle původního harmonogramu. Důvody k obavám by ale mohli mít ti, kteří už složili zálohy na Bugatti Chiron. Právě francouzský hypersport, nahrazující typ Veyron, by podle Müllera "mohl být ohrožen". To ale asi nebude zase takový problém, klientela tohoto typu vozů je zvyklá i na několikaleté čekání...
Müller se v nejnovějších rozhovorech nevyhýbá ani otázkám personálního charakteru a snaží se "bojovat" za manažery, kteří opustili v rámci koncernu své posty. "Myslíte si, že člen představenstva má čas zabývat se softwarem motoru?" Podle něj problém vznikl na nižších stupních řízení firmy, bez vědomí vrcholného managementu, jenž má za situaci pouze nepřímou odpovědnost.