7.10. 2015 Michal Fokt

Aktualizováno. VW najíždí na nouzový plán. Známe ceny "oprav" motorů EA 189!

Aktualizováno. VW najíždí na nouzový plán. Známe ceny

Německý koncern radikálně mění svou dosavadní strategii. V souvislosti s emisním skandálem zruší nebo pozastaví všechny aktivity, které "nejsou bezpodmínečně nutné".

Těžko byste hledali automobilku, která by okázalejším způsobem utrácela peníze, než Volkswagen. Od překotného skupování automobilových značek, přes luxusní limuzínu s logem VW nebo supersport značky Audi až po epickou finanční černou díru jménem Bugatti Veyron. Zcela jistě šílená strategie, vedle níž jsou současné snahy Fiatu o renesanci italského autoprůmyslu jen nevinným šprýmem začínajícího účetního. ...jenže ono to fungovalo. A to tak dobře, že koncern sahal po titulu největší automobilky planety.

Teď ho ovšem do kolen srazil skandál s vědomým falšováním emisí. Vzduchem létají hrozící miliardy na pokutách a soudních sporech, další miliardy na odstranění zjištění problémů u milionů automobilů a další mnohaciferné částky zcela jistě budou stát marketingové a PR aktivity, jejichž cílem bude těžce pošramocenou image koncernových značek napravit. Zkrátka a dobře - i tak bohaté a ziskové firmě, jakou je koncern Volkswagen, rázem hrozí problémy finančního charakteru. A to si žádá radikální kroky...

Nový šéf VW Matthias Müller při setkání s dělníky ve Wolfsburgu řekl: "Můžeme překonat a překonáme tuto krizi, protože Volkswagen je skupina se silnými základy a protože máme ten nejlepší tým, jaký si kdo může přát". Zmínil se také, že v řadě případů vyřeší problém s emisemi nový software, v některých případech ale budou nutné i jisté "hardwarové modifikace".

Tím nejdůležitějším vzkazem však bylo prohlášení, že "zatím není možné vyčíslit finanční škody", což vedlo vedení koncernu k rozhodnutí přehodnotit všechny plánované investice a "vše, co není naprosto nutné, bude ukončeno nebo odloženo". Jinými slovy Volkswagen bude šetřit. Otázkou zůstává, jaké to bude mít oběti.

Prvním krokem jako by bylo už oznámení o ukončení vývoje desetistupňového DSG. Hodně se hovořilo o vstupu VW do formule 1. Ať už to bylo v jakémkoli stádiu, nyní to zřejmě nebude na pořadu dne. Další obětí by se mohl stát projekt Golf R 400, jenž měl být prvním továrnou postaveným hot-hatchem s výkonem, začínajícím čtyřkou. Podobný osud asi stihne i vůz Audi RS 1 a je otázkou, jestli nebude odložen i příchod elektrického Q6 a kabrioletu Mulsanne. Lamborghini Centennario LP 770-4 si asi Italové nemohou dovolit odpískat, stovku slavíte jen jednou a určitě se nemusíme bát pozdržení vývoje nových crossoverů, které naopak vbrzku pomohou koncernu dostat se zpět do formy.

Volkswagen by měl začít svolávat vozy s naftovým motorem, kterých se týká emisní skandál, do servisů v lednu. Opravy vozů by měly být dokončené do konce příštího roku. Řekl to v rozhovoru s německým listem Frankfurter Allgemeinen Zeitung generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller.

„Pokud všechno půjde podle plánu, začneme se svoláváním v lednu. Všechny vozy by měly být opravené do konce roku 2016," řekl Müller. Podle něj bude potřeba u každého modelu posoudit možnosti řešení. U většiny modelů bude stačit aktualizace softwaru, některé však zřejmě budou potřebovat nové vstřikovače a katalyzátory. Náklady na jeden automobil by se v závislosti na zvolené variantě mohly podle jednoho ze zdrojů pohybovat od pouhých 20 eur až po 10.000 eur (zhruba 500 Kč až 270.000 Kč).

Müller dodal, že věří, že ve skandálu s falšováním emisí vozů s naftovým motorem bylo zapleteno jen několik zaměstnanců. Odmítl také, že by o tom věděl jeho předchůdce Martin Winterkorn, a že by Volkswagen informoval finanční trhy o problému s naftovými motory příliš pozdě. Úředníci americké Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) věděli o problému týdny předtím, než byla informace zveřejněna.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ceny starších bytů v Praze do dubna meziročně vzrostly o jedenáct procent Ceny starších bytů v Praze do dubna meziročně vzrostly o jedenáct procent

Průměrné ceny starších bytů v Praze vzrostly do konce…

CITIC Group zaplatila dluh skupině J&T CITIC Group zaplatila dluh skupině J&T

Skupina J&T dostala od čínské CITIC Group 11,5…

Šetříme, kde to není vidět, říká ředitel Emirates Airline pro Česko Bořivoj Trejbal Šetříme, kde to není vidět, říká ředitel Emirates Airline pro Česko Bořivoj Trejbal

Letecká doprava roste, prodej letenek v Česku každoročně…

 
 

Přidat názorDiskuse: Aktualizováno. VW najíždí na nouzový plán.…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche? Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche?

Model i30 vychází v akční verzi Go Blanche na necelých…

 





 
Co všechno utáhnou moderní SUV a pick-upy: Letadla, obří vlajku nebo vlak

Co všechno utáhnou moderní SUV a pick-upy: Letadla, obří vlajku nebo vlak

Dnes 12:50

Velkým SUV a pick-upům se s ohledem na potřeby jejich majitelů velká tažná síla hodí. Obvykle se pohybuje okolo 3,5 tuny, ale ve skutečnosti to může být mnohem více!




Blesk.cz

Daro, koukej! Rytmus přiznal vztah s moderátorkou SuperStar

Daro, koukej! Rytmus přiznal vztah s moderátorkou SuperStar

Už delší dobu se spekulovalo, že Patrik Vrbovský alias Rytmus (41) randí s krásnou moderátorkou SuperStar…

Zemřel jeden z nejoblíbenějších youtuberů! Byl proklatě mladý (†33)!

Zemřel jeden z nejoblíbenějších youtuberů! Byl…

Po sociálních sítích se šíří smutná zpráva. V pouhých 33 letech zemřel jeden z nejpopulárnějších youtuberů John…

 

iSport.cz

Z Vaclíka je naskok sparťan. Co říká na gólmany a kdy se hecuje s parťákem?

Z Vaclíka je naskok sparťan. Co říká na gólmany a…

Po čtyřech letech nezakončil sezonu ligovým titulem, což ho pochopiteklně mrzí. Tomáš Vaclík si ale i tak…

Barošův konec? Záchrana roli nehraje. Daněk promluvil i o Petrželovi

Barošův konec? Záchrana roli nehraje. Daněk…

Ve změti informací o bolavých tříslech Milana Baroše (37) a (ne)pravděpodobnosti jeho nasazení do klíčového…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: GDPR je evropské svinstvo!

Václav Klaus ml.: GDPR je evropské svinstvo!

Poslancem pirátské strany, který „těžil“ kryptoměny za erární elektřinu, novou evropskou směrnicí o ochraně…

Peroutkova vnučka: Zemanovo “uznání chyby” je nehoráznost, omlouvat se za něj budou všichni Češi

Peroutkova vnučka: Zemanovo “uznání chyby” je…

Budu bojovat, dokud to půjde. Vnučka Ferdinanda Peroutky Terezie Kaslová má o dalším postupu ve sporu…