7.10. 2015 Michal Fokt

Aktualizováno. VW najíždí na nouzový plán. Známe ceny "oprav" motorů EA 189!

Aktualizováno. VW najíždí na nouzový plán. Známe ceny

Německý koncern radikálně mění svou dosavadní strategii. V souvislosti s emisním skandálem zruší nebo pozastaví všechny aktivity, které "nejsou bezpodmínečně nutné".

Těžko byste hledali automobilku, která by okázalejším způsobem utrácela peníze, než Volkswagen. Od překotného skupování automobilových značek, přes luxusní limuzínu s logem VW nebo supersport značky Audi až po epickou finanční černou díru jménem Bugatti Veyron. Zcela jistě šílená strategie, vedle níž jsou současné snahy Fiatu o renesanci italského autoprůmyslu jen nevinným šprýmem začínajícího účetního. ...jenže ono to fungovalo. A to tak dobře, že koncern sahal po titulu největší automobilky planety.

Teď ho ovšem do kolen srazil skandál s vědomým falšováním emisí. Vzduchem létají hrozící miliardy na pokutách a soudních sporech, další miliardy na odstranění zjištění problémů u milionů automobilů a další mnohaciferné částky zcela jistě budou stát marketingové a PR aktivity, jejichž cílem bude těžce pošramocenou image koncernových značek napravit. Zkrátka a dobře - i tak bohaté a ziskové firmě, jakou je koncern Volkswagen, rázem hrozí problémy finančního charakteru. A to si žádá radikální kroky...

Nový šéf VW Matthias Müller při setkání s dělníky ve Wolfsburgu řekl: "Můžeme překonat a překonáme tuto krizi, protože Volkswagen je skupina se silnými základy a protože máme ten nejlepší tým, jaký si kdo může přát". Zmínil se také, že v řadě případů vyřeší problém s emisemi nový software, v některých případech ale budou nutné i jisté "hardwarové modifikace".

Tím nejdůležitějším vzkazem však bylo prohlášení, že "zatím není možné vyčíslit finanční škody", což vedlo vedení koncernu k rozhodnutí přehodnotit všechny plánované investice a "vše, co není naprosto nutné, bude ukončeno nebo odloženo". Jinými slovy Volkswagen bude šetřit. Otázkou zůstává, jaké to bude mít oběti.

Prvním krokem jako by bylo už oznámení o ukončení vývoje desetistupňového DSG. Hodně se hovořilo o vstupu VW do formule 1. Ať už to bylo v jakémkoli stádiu, nyní to zřejmě nebude na pořadu dne. Další obětí by se mohl stát projekt Golf R 400, jenž měl být prvním továrnou postaveným hot-hatchem s výkonem, začínajícím čtyřkou. Podobný osud asi stihne i vůz Audi RS 1 a je otázkou, jestli nebude odložen i příchod elektrického Q6 a kabrioletu Mulsanne. Lamborghini Centennario LP 770-4 si asi Italové nemohou dovolit odpískat, stovku slavíte jen jednou a určitě se nemusíme bát pozdržení vývoje nových crossoverů, které naopak vbrzku pomohou koncernu dostat se zpět do formy.

Volkswagen by měl začít svolávat vozy s naftovým motorem, kterých se týká emisní skandál, do servisů v lednu. Opravy vozů by měly být dokončené do konce příštího roku. Řekl to v rozhovoru s německým listem Frankfurter Allgemeinen Zeitung generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller.

„Pokud všechno půjde podle plánu, začneme se svoláváním v lednu. Všechny vozy by měly být opravené do konce roku 2016," řekl Müller. Podle něj bude potřeba u každého modelu posoudit možnosti řešení. U většiny modelů bude stačit aktualizace softwaru, některé však zřejmě budou potřebovat nové vstřikovače a katalyzátory. Náklady na jeden automobil by se v závislosti na zvolené variantě mohly podle jednoho ze zdrojů pohybovat od pouhých 20 eur až po 10.000 eur (zhruba 500 Kč až 270.000 Kč).

Müller dodal, že věří, že ve skandálu s falšováním emisí vozů s naftovým motorem bylo zapleteno jen několik zaměstnanců. Odmítl také, že by o tom věděl jeho předchůdce Martin Winterkorn, a že by Volkswagen informoval finanční trhy o problému s naftovými motory příliš pozdě. Úředníci americké Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) věděli o problému týdny předtím, než byla informace zveřejněna.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Aktualizováno. VW najíždí na nouzový plán.…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…