VW Polo GTI s motorem 1,4 TSI (132 kW, 250 Nm) a převodovkou DSG

VW Polo GTI s motorem 1,4 TSI (132 kW, 250 Nm) a převodovkou DSG

 
 

Polo GTI sice nemá takovou tradici jako jeho větší bratr Golf, ale ani v páté řadě tato verze chybět nebude.

Nejprve krátce z historie. Prvním ostrým malým Volkswagenem bylo Polo Coupé G40 z podzimu 1986. Jeho motor přeplňovaný mechanickým G-dmychadlem dával 83 kW (113 k) a lehké autíčko uměl rozjet až někam ke 200 km/h.

Polo GTI přišlo až v roce 1998 ve třetí generaci a o rok později prodělalo stejně jako obyčejnější verze modernizaci vzhledu a dostalo nový interiér. Turbo se ovšem v Polu GTI objevilo až v roce 2006, nejprve se 110 kW, v limitované Cup Edition dokonce se 132 kW.

V nové generaci má ostré Polo pod kapotou zážehový čtyřválcový motor 1,4 TSI s přímým vstřikováním paliva a šestnácti ventily. Kompresorem i turbodmychadlem přeplňovaná pohonná jednotka je naladěna také na 132 kW (180 k) při 6200 min-1 a splňuje emisní normu Euro 5. Sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG je standardem, točivý moment o hodnotě 250 Nm mezi 2000 a 4500 min-1 přenáší pochopitelně na přední kola. Řidič může zvolit kromě plně samočinného módu také sekvenční změnu rychlostních stupňů pákou na podlaze, nebo pádly pod volantem. O manuální převodovce zatím VW neinformuje.

Doporučujeme – test minulé generace VW Polo GTI
Test: VW Polo GTI - baby GTI rádo rychlost (září 2006)

Podvozek se vzpěrami McPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu byl snížen o 15 mm díky zkráceným pružinám a novým tvrdším tlumičům. Lepší trakci pomáhá elektronická uzávěrka diferenciálu EDS spolu se systémem XDS, který krotí vůz v zatáčkách a je-li potřeba, přibrzdí kolo, jenž se momentálně nachází na vnitřní straně. Samozřejmostí jsou v moderním voze ESP, ABS, asistent rozjezdu do kopce, či protiprokluzová regulace ASR. Tlak v pneumatikách hlídá TPMS (Tyre Pressure Monitoring Systém). Polo jezdí na širokých nízkoprofilových pneumatikách 215/40 R17 87V, které jsou na litých kolech Denver s pěti otvory rozměru 7J x 17. Větší Golf GTI má stejná. Za nimi se ukrývají červeně lakované brzdové třmeny.

V současnosti nejvýkonnější Polo se bude vyrábět v obou základních karosářských variantách, tedy tradiční třídveřové, ale i v praktičtější s pěti dveřmi. Exteriérem se od svých slabších sourozenců liší na první pohled. Přední masce dominují dvě vodorovné červené linky jako u Golfu GTI. Zadní spoiler na střeše je lakován v barvě vozu. Dvě koncovky výfuku na levé straně jsou chromované.

Sportovní sedadla jsou čalouněna podobně, jako u většího Golfu GTI, a jejich design evokuje sedmdesátá léta. Volant v kůži je na spodní straně zploštělý a má trojici hliníkových ramen, ze stejného materiálu jsou rovněž pedály. Standardem je například elektrické ovládání oken, i o zrcátka se stará elektřina a jsou navíc vyhřívaná. Vzduch v kabině ochladí klimatizace, v základu jsou také mlhovky. V seznamu příplatkové výbavy najdeme například přední bi-xenony, které vidí do zatáčky, světelné diody pro denní svícení, či elektricky ovládanou panoramatickou střechu. Ani bezpečnostní stránka nebyla zanedbána. Jmenujme alespoň čelní a boční airbagy, předpínače bezpečnostních pásů a úchyty dětských sedaček Isofix.

Maximální rychlost necelé 1,2 tuny (přesně 1.194 kg) těžkého vozu činí 229 km/h, přičemž nabroušené Polo zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,9 s. A to všechno při kombinované spotřebě 5,9 l/100 km. Podle továrních údajů je to o čtvrtinu méně než u předchozího Pola GTI na bázi čtvrté generace, které mělo sice nachlup stejný výkon, ale z větší turbodmychadlem přeplňované osmnáctistovky.

Na německém trhu se nové Polo GTI objeví koncem května, do ostatních evropských zemí a také do dalekého Japonska přijde v červnu letošního roku.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy

Švýcarský komoditní fond Tiberius Group hodlá vstoupit na…

Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety byl poprvé představen Land Rover Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety byl poprvé představen Land Rover

Britský terénní vůz Land Rover slaví sedmdesáté výročí.…

Kovohutím Příbram rekordně vzrostly tržby Kovohutím Příbram rekordně vzrostly tržby

Společnost Kovohutě Příbram nástupnická loni utržila přes…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW Polo GTI s motorem 1,4 TSI (132 kW, 250…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga

Volkswagen se sice odporoučel ze soutěžního mistrovství…

Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte

Nová generace malého modelu od Volkswagenu se ukáže už ve…

 



 
Kdy se objeví nový VW Golf? A co ostatní novinky z Wolfsburgu?

Kdy se objeví nový VW Golf? A co ostatní novinky z Wolfsburgu?

Dnes 16:59

Loni uvedený facelift sedmičkového Golfu na trhu vydrží maximálně dva roky. Už pro příští rok se počítá s Golfem osmé generace.




Blesk.cz

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska z pádných důvodů!

Jiří Pomeje po operaci hrtanu: Stěhování do Thajska…

Rakovina hrtanu mu vzala už jednou provždy hlas. Jiří Pomeje (53), který se zotavuje z páteční pětihodinové…

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve sněhu odtlačili cestující

Zafúkané Brno, zafúkané! Autobus zapadlý ve sněhu…

Kdepak na Brňáky s přívalem sněhu. S kalamitou z konce týdne si tady nedělali žádné vrásky. A když  bylo nejhůř,…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Sánchezův plat způsobí problémy, tuší McClaren. Hvězda se už fotila v dresu

Sánchezův plat způsobí problémy, tuší McClaren.…

Přestup do Barcelony udělal z Philippeho Coutinha druhého nejdražšího fotbalistu v historii. Přesto se o jeho…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…