Volkswagen Polo GTI: Po faceliftu i s manuálem
Zdá se, že zájemci o modernizované Polo GTI dostanou úplně jiné auto než ti, kteří si jej pořídili dosud. Změny, kterými vůz projde, nelze nazvat jinak, než radikální. Ačkoli Volkswagen zatím nezveřejnil fotografie faceliftovaného Pola GTI, informací už je více než dost, takže už nyní víme, že co se techniky týče, chystají se změny opravdu rozsáhlé.
Tou nejdůležitější je, že vůz bude možné objednat nejen se sedmistupňovým DSG, ale také s klasickým šestistupňovým manuálem. Bude tedy určitě zajímavé sledovat, v jakém poměru se budou prodávat, třeba to trkne někoho i u Renault Sport...
Turbomotor 1.4 TSI navíc bude vyladěn na 141 kW namísto dosavadních 132 kW. Ani tím ale novinky nekončí. Řízení bude překalibrováno, podvozek dostane pozměněnou geometrii a stejně jako u běžných verzí omlazeného Pola bude možné si zvolit také adaptivní tlumiče Sport Select.
Provedené úpravy (zejména tedy silnější motor) by měly srazit hodnotu zrychlení z bezmála sedmi sekund někam k 6,5 vteřinám a zlepšit by se měla též ekonomika provozu. Polo GTI má dostat ale i Golfem GTI inspirované nové přístroje, volant a středovou konzolu s dotykovou obrazovkou a funkcí Mirror Link, umožňující po propojení ovládat jejím prostřednictvím veškerý obsah mobilního telefonu.
Zdá se, že tažení Pola R WRC rallyeovými soutěžemi donutilo automobilku trošku přehodnotit filozofii vozu a zaměřit jej sportovněji, než měla původně v plánu. Tomu ostatně odpovídají i spekulace, že VW postaví nadupané 250koňové Polo R s pohonem všech kol.