Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Polo GTI: Po faceliftu i s manuálem

Michal Fokt
Diskuze (80)
Zdá se, že zákazníci Pola GTI nebyli úplně na větvi z rozhodnutí VW prodávat sportovní hatchback pouze s dvouspojkovou převodovkou. Kde asi udělal marketing chybu?

Zdá se, že zájemci o modernizované Polo GTI dostanou úplně jiné auto než ti, kteří si jej pořídili dosud. Změny, kterými vůz projde, nelze nazvat jinak, než radikální. Ačkoli Volkswagen zatím nezveřejnil fotografie faceliftovaného Pola GTI, informací už je více než dost, takže už nyní víme, že co se techniky týče, chystají se změny opravdu rozsáhlé.

Tou nejdůležitější je, že vůz bude možné objednat nejen se sedmistupňovým DSG, ale také s klasickým šestistupňovým manuálem. Bude tedy určitě zajímavé sledovat, v jakém poměru se budou prodávat, třeba to trkne někoho i u Renault Sport...

Turbomotor 1.4 TSI navíc bude vyladěn na 141 kW namísto dosavadních 132 kW. Ani tím ale novinky nekončí. Řízení bude překalibrováno, podvozek dostane pozměněnou geometrii a stejně jako u běžných verzí omlazeného Pola bude možné si zvolit také adaptivní tlumiče Sport Select.

Provedené úpravy (zejména tedy silnější motor) by měly srazit hodnotu zrychlení z bezmála sedmi sekund někam k 6,5 vteřinám a zlepšit by se měla též ekonomika provozu. Polo GTI má dostat ale i Golfem GTI inspirované nové přístroje, volant a středovou konzolu s dotykovou obrazovkou a funkcí Mirror Link, umožňující po propojení ovládat jejím prostřednictvím veškerý obsah mobilního telefonu.

Zdá se, že tažení Pola R WRC rallyeovými soutěžemi donutilo automobilku trošku přehodnotit filozofii vozu a zaměřit jej sportovněji, než měla původně v plánu. Tomu ostatně odpovídají i spekulace, že VW postaví nadupané 250koňové Polo R s pohonem všech kol.

Michal Fokt
Diskuze (80)
Avatar - white label
31. 1. 2014 13:40
Re: Na řadě je Renault Sport
Mám najeto docela dost s G5 GTI i G6 GTI (obě s dsg) a ani v automatickém režimu S(port) nemám problémy ani při ostré jízdě.... a už jsem o tom pár "nevěřících Tomášů" naživo přesvědčil. Samozřejmě, že Déčko se na to nehodí, to je na pohodovou ekonomičtější jízdu. Jinak na úplné souznění dsg a řidiče je potřebný delší čas a zaběhlé (ne úplně nové/syrové) auto. Pokud někdo prubne na pár minut úplně novou předváděčku mohou být dojmy dost zkreslené.
Proti manuálu je rozdíl v tom, že s dsg nepodřadíš až na krev a omezovač otáček v extrému zasahuje tak, že odřadí. Ale pokud někdo jezdí zatáčky na hraně omezovače otáček (nemyslím na výjezdu ze zatáčky, tam už to odřazení nevadí, naopak) tak je něco špatně mezi sedačkou a volantem, a to i kdyby měl klasický manuál. Těsně před nájezdem do zatáčky odřazení omezovačem nehrozí, protože (jak jsem už psal) dsg tě až na krev, při podřazování, nepustí, což je jediné, co lze brát při hodně ostré jízdě jako určité omezení. Na druhou stranu má dsg při ostré jízdě také nějaké výhody, myslím kromě rychlosti přeřazení (navíc pod plynem).
31. 1. 2014 11:52
Re: Já bych dával
Procenta jsou relativní a 30 není zrovna málo. Byla to narážka na relativní jakožto slovní obrat.
Avatar - Uživatel_5340709
31. 1. 2014 09:52
Re: Na řadě je Renault Sport
Super díl, meziplyn mám rád. Nedá se než souhlasit, ale pokud ses díval, tak tam zazněla pravda co říkám od začátku - i Honza Koubek na svižnou jízdu přehazuje dsg do manuálního režimu a řadí pádly. To je přesně to co mi vadí na dsg v automatickém režimu, ta šílená nerozhodnost na vjezdech do zatáček a podivné řazení nahoru na výjezdech. Ale z normálního hlediska je ten můj pohled asi trošku hnidopišský.
Avatar - white label
31. 1. 2014 00:02
Re: Já bych dával
Jinak bys ani na zdejších diskusích nemohl "přežít"... >:-[]
Avatar - white label
30. 1. 2014 23:58
Re: Já bych dával
Jako, že ten 30%ní příplatek proti GLX je absolutně malý rozdíl?