VW Polo 2014: Zcela nové motory, adaptivní tlumiče a radarový tempomat

 

Tři válce se u Pola stanou normou. Všechny turbodiesely nahradí nové 1.4 TDI, benzinové motory přejdou na litrový objem.

Po pěti letech se na autosalonu v Ženevě představí facelift Volkswagenu Polo. Změny vzhledu nejsou nikterak výrazné, o to větší je ale technologický posun. Přední nárazník se tvarově sblíží s Golfem a to samé platí pro grafiku předních světel. Ty dostanou za příplatek technologii bi-LED, dosud viděnou nejméně v nižší střední třídě (díky Seatu Leon).

Interiér se také inspiruje novým Golfem. Má zcela nový přístrojový štít, modifikovaný dekor a volant, řadicí páku nebo multimediální systém přímo z Golfu. Současně s tím se rozšíří možnosti výbavy – například o zadní parkovací kameru nebo aplikace ze služby MirrorLink.

Bezpečností výbavu obohatí standardně dodávaná multikolizní brzda. Za příplatek bude dostupný systém Front Assist s automatickým nouzovým brzděním, sledování únavy řidiče a dokonce i adaptivní tempomat.

Nový elektro-mechanický posilovač řízení je velmi kompaktní, samotné servo je totiž integrální součástí volantové tyče. Ještě větší zajímavostí je nasazení podvozku Sport Select, což není nic jiného než elektronicky řízené adaptivní tlumiče.

Faceliftované Polo přichází s novou generací motorů, všechny splňují emisní normu Euro 6. Základem je tříválec 1.0 MPI, známý už z menšího modelu up!, který nabídne 44 nebo 55 kW. V nabídce nahradí tříválcový dvanáctistovku o výkonu 44 a 51 kW. I díky systému start-stop klesne kombinovaná spotřeba z 5,5 na 4,6 l/100 km.

Dalším stupněm je přeplňovaná varianta 1.0 TSI, která bude dostupná s 66 a 81 kW. Nahradí dosavadní čtyřválec 1.2 TSI, který má v Polu 66 nebo 77 kW. Kombinovaná spotřeba slabší varianty bude pouhých 4,1 l/100 km, o litr méně než dosud.

Modernizací projdou i výkonné verze. Polo Blue GT, které debutovalo v závěru roku 2012 jako první Volkswagen s novým motorem 1.4 TSI vybaveným technologií vypínání válců, posílí ze 103 na 110 kW. Automobilka chystá také vylepšenou verzi Pola GTI, která by měla zvýšit výkon ze 132 na 141 kW.

Dieselové motory zachovají výkonové stupně 55, 66 a 77 kW. Současné agregáty 1.2 TDI (tříválec) a 1.6 TDI (čtyřválec) ovšem nahradí zcela nový tříválec 1.4 TDI. Již v nejslabším provedení nabídne 210 N.m, to je o rovných třicet více než dosud. Spotřeba s manuální převodovkou bude v kombinovaném cyklu 3,2 l/100 km, s DSG 3,4 l/100 km.

Prodej bude zahájen na jaře, některé novinky se budou dodávat od podzimu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Stomiliardový dluh bez důvěry Komentář Lukáše Kovandy: Stomiliardový dluh bez důvěry

Sto a dvě miliardy korun. O tolik od říjnových voleb…

Ministr Vojtěch dosadil dalšího šéfa fakultní nemocnice Ministr Vojtěch dosadil dalšího šéfa fakultní nemocnice

Ředitelem Fakultní nemocnice Ostrava (FNO) je Evžen…

Japonská Takeda je na prahu největší akvizice v historii země Japonská Takeda je na prahu největší akvizice v historii země

Irská farmaceutická firma Shire je ochotna doporučit svým…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW Polo 2014: Zcela nové motory, adaptivní…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga VW Polo GTI RX: Rallyekrosový supercar pro Pettera Solberga

Volkswagen se sice odporoučel ze soutěžního mistrovství…

Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte Nový Volkswagen Polo téměř bez maskování. Designovou revoluci nečekejte

Nová generace malého modelu od Volkswagenu se ukáže už ve…

 



 
GTI párty: Jak jsem na okruhu okusil ostré volkswageny, ale auto snů projel až na přilehlé okresce

GTI párty: Jak jsem na okruhu okusil ostré volkswageny, ale auto snů projel až na přilehlé okresce

Dnes 08:00

Jak to vypadá, když se na závodním okruhu sejdou všichni současní členové klanu GTI? Volkswagen nám dal odpověď na jihu Španělska.




Blesk.cz

Eva Decastelo řádila ve svatebním! Chci se znovu vdávat, prohlásila

Eva Decastelo řádila ve svatebním! Chci se znovu…

Sice je už skoro devět let vdanou paní, přesto by chtěla mít ještě alespoň jednu veselku. Herečka a moderátorka…

Diana Kobzanová porodila! Dcera přišla na svět tisíce kilometrů od domova

Diana Kobzanová porodila! Dcera přišla na svět…

Diana Kobzanová (36) přivedla na svět utajovanou dceru! Modelka, která ukázala těhotenské bříško až v 38. týdnu,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

Bratři Musilové poprvé spolu za Čechy. Děda se bude koukat, věří Adam

Bratři Musilové poprvé spolu za Čechy. Děda se bude…

Pod národními barvami se uskuteční bratrské setkání. Hokejový útočník Adam Musil, který od začátku dubna…

 

Reflex.cz

Generál NATO Pavel: Spojenci nevědí, co si o nás myslet. Češi jsou vlastenci, jen když vyhráváme ve sportu

Generál NATO Pavel: Spojenci nevědí, co si o nás…

Jsme spojenec, který si plní své povinnosti na zahraničních misích, ale není konzistentní v názorech. Tak nás ve…

Babiš žaluje slovenský list a bývalého příslušníka StB, chce milion eur

Babiš žaluje slovenský list a bývalého příslušníka…

Český premiér Andrej Babiš podal žalobu na vydavatele nejčtenějšího slovenského listu Nový Čas za článek z…