Volkswagen Polo GTI R5: Nová soutěžní zbraň pro sezónu 2019

 

Polo GTI rallyeové skupiny R5 dostalo pro příští sezónu upravené nárazníky a spoilery. Vyšlápne si na úspěšnější koncernovou kolegyni s okřídleným šípem?

Volkswagen se sice stáhl z nejvyšších pater motoristického sportu, tedy pokud se bavíme o mistrovství světa v rallye, ale nezanevřel na něj úplně. Ono už vlastně nebylo v „první lize“ co vyhrávat. Pro sezónu 2018 připravil soutěžní speciál Polo GTI krotší skupiny R5, které jinak dominuje koncernová sestra Škoda. Výroba zákaznických aut je totiž rentabilní, zatímco speciály WRC ani Wolfsburg neprodal dále, protože nechtěl zajišťovat dodávky dílů a servis...

Pro sezónu 2019 se ostré malé GTI dočkalo modifikací. V první řadě zaujme barevná kombinace. Černá, červená a bílá barva sice zůstaly, ale té nejsvětlejší je méně. Motiv včelích pláství byl převzat z mřížky chladiče, auto tak vypadá dramaticky i tehdy, když stojí. Samozřejmě je patřičně široké, jak regule dovolí, má šnorchl na střeše a mohutné zadní křídlo. Soutěžák každým coulem. Loga automobilky, dodavatele pneumatik (Michelin) a maziva (Castrol) nesmějí chybět.

Testovací exempláře R5 ujely už deset tisíc kilometrů. Nikoli jen letos, od února 2017, kdy začal vývoj neustále cizelovaných aut. Samozřejmě za všemožných klimatických podmínek, vůz pro rallye musí zvládat písek, šotolinu a bahno, asfalt i sníh a led. Pro nadcházející sezónu se změnila aerodynamika, výhradně pětidveřový speciál (třídveřové už Polo není) vypadá opticky vyšší díky novému přednímu nárazníku, také křídlo je jiné.

TEST 2018: Volkswagen Polo GTI - Na velikosti záleží

Skupina R5 povoluje pohon všech kol a přeplňované motory, ale s menším stádem pod kapotou, než mají WRC. Čtyřválec 1,6 l s turbem tak v Polu dává 272 koní (200 kW). O přenos až 400 N.m se stará pětistupňová sekvenční převodovka. GTI R5 vystřelí z klidu na stovku za 4,1 s. Jeho sériový bratříček s dvoulitrem TSI a šestistupňovou DSG se tady nechytá, je o 2,6 s pomalejší. A to i přesto, že soutěžák neváží málo, 1230 kg. Doba lehounkých čtyřkolek dávno pominula, přesto je o 125 kilo lehčí než produkční verze.

Pola se logicky objeví v mezinárodních i národních šampionátech rallye, první klienti se nových aut pro příští sezónu dočkají již v listopadu, aby je stihli připravit. Tovární tým jako Škodovka Volkswagen v R5, respektive kategorii WRC2 nemá. Mimo jiné také staví okruhové Golfy GTI TCR, nejnovější Polo R5 si z jejich barevného provedení vzalo inspiraci. Nicméně v obou případech jde samozřejmě pouze o polepy, zákaznické týmy je mohou odstranit a nechat nastříkat auta v jakékoli kombinaci, případně dle barev sponzorů.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
U lidovců mi chybí mladý drzý člen, co by dal straně dynamiku, říká Cyril Svoboda U lidovců mi chybí mladý drzý člen, co by dal straně dynamiku, říká Cyril Svoboda

Poradce Andreje Babiše a bývalý šéf KDU-ČSL Cyril Svoboda…

Babiš: Vláda chce zrušit superhrubou mzdu až v roce 2021 Babiš: Vláda chce zrušit superhrubou mzdu až v roce 2021

Vláda znovu odloží nejméně o rok snížení daní a odvodů.…

Ryanair osekává výhled svého zisku, stěžuje si na příliš levné letenky Ryanair osekává výhled svého zisku, stěžuje si na příliš levné letenky

Letecká společnost Ryanair snížila očekávaný odhad zisku…

 
Zdroj: Volkswagen Motorsport

Štítky Volkswagen Malé vozy Sportovní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Šéf českého zastoupení Škody Auto nám v rámci prezentace…

Takhle se propaguje systém pohonu všech kol! Nissan obul sedanu Altima pásy Takhle se propaguje systém pohonu všech kol! Nissan obul sedanu Altima pásy

Svůj nový sedan Altima s pohonem všech kol propaguje…

 






 
Dakar 2019: Macík nemusel vajíčka, měl sny o čertech a kluky nechává spát

Dakar 2019: Macík nemusel vajíčka, měl sny o čertech a kluky nechává spát

Včera

Posádka Big Shock Racing Teamu ve složení Martin Macík, František Tomášek a Lukáš Kalanka dokázala s Liazem 111.154 dokončit 41. ročník Rallye Dakar.




Blesk.cz

Babiš zmínil šok ze svých dětí. V Indii řekl studentům o Česku, vřele ho vítali

Babiš zmínil šok ze svých dětí. V Indii řekl…

Nadšení neskrýval premiér Andrej Babiš (ANO) na indické univerzitě. Od studentů v Puné se mu v sobotu dostalo…

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou už tlustší než Američané

Marii z váhy 137 kilo pomohla až operace. Češi jsou…

Paní Marie (60) se kilogramy navíc většinou netrápila, přesto se za svých 137 kilo tu a tam zastyděla. Časem se…

 

iSport.cz

Pardubický talent Koffer dráždí mazáky: Občas řvou, že mi urvou košík

Pardubický talent Koffer dráždí mazáky: Občas řvou,…

Dobrých zpráv kolem pardubického hokeje moc nenajdete. On by jí ale být mohl. Ten drzoun s košíkem, který…

Trpišovský o Jugasovi s Matouškem: Hráči nesmí mít únikovou variantu

Trpišovský o Jugasovi s Matouškem: Hráči nesmí mít…

Svou typickou kšiltovku tentokrát nechal doma. Mrazivé strahovské odpoledne donutilo kouče Slavie Jindřicha…

 

Reflex.cz

Na co do kina tento týden: Kursk a další filmy o plánech, co tak úplně nevyšly

Na co do kina tento týden: Kursk a další filmy o…

Ať chcete vidět velké komiksové finále na mrakodrapu, hrdou plavbu „nepotopitelné“ ponorky, úspěch propagačního…

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová bourá stereotypní představy o řeholním životě

Proč má celibát smysl? Jeptiška Lucie Cincialová…

Běhá půlmaratóny, jezdí pomáhat do Paraguaye a učí na univerzitě. Kromě toho je, jak to říct, jeptiška. Že vám…