Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chystaný Volkswagen T-Cross na nových skicách: Automobilka ukazuje práci návrhářského týmu

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Sága T-Cross pokračuje. Volkswagen odhaluje další skici, práci designérů a láká na říjnovou premiéru.

První koncept Volkswagenu T-Cross jsme viděli v Ženevě 2016, šlo o kabriolet Breeze. Sériový model se neustále vyvíjí. Crossover na bázi Pola Volkswagen potřebuje, trh „malých vozů na chůdách“ má tendenci růst, ať se to někomu líbí, nebo ne. Produkční podoba baby-SUV se nám už odhaluje od července.

Volkswagen T-Cross je nejmenším zvýšeným hatchbackem značky, má být praktický, bezpečný a „cool“, takže bude určitě lákat mladé lidi. Automobilka už na počátku léta odhalila první rendery a částečně zamaskované prototypy. Teď přidává další vizualizace. Design není nijak překvapivý. Auto vypadá svalnatě, mohutnější širokou masku chladiče lemuje užší dvojice hlavních světel. Koncové skupinové reflektory jsou zase vzájemně propojené, černě orámované a jak je vidět z bočního pohledu, vystupují z obrysů karoserie.

Dvoubarevné části přístrojové desky, které jsou patrné z počítačových návrhů, zůstanou zachovány, T-Cross bude možné koupit i v dvoutónovém lakování exteriéru. Prostě stylovka. Jinak jich dle tvrzení automobilky bude k dispozici jedenáct pro celou karoserii, možné kombinace samozřejmě upřesní po premiéře.

T-Cross je takřka 4,11 m dlouhý, tento základní rozměr odpovídá víceméně původní otevřené studii. Uzavřené provedení ale samozřejmě dostane dva páry dveří. Je postaven na platformě MQB A0 s rozvorem 2551 mm. Portfolio motorů je také jasné, benzinový tříválec 1.0 TSI ve verzích 70 a 85 kW, čtyřválec 1.5 TSI 110 kW a naftový 1.6 TDI 70 kW. S pohonem všech kol se nepočítá, SUV se pohybují hlavně ve městech a po asfaltu. Základní litr dostane pětistupňovou manuální převodovku, všechny ostatní motorizace šestistupňové.

Novinka nabídne digitální přístrojový štít, osmipalcovou obrazovku multimediálního systému, audio Beats, čtveřici USB portů i bezdrátové dobíjení mobilů, jízdní pomocníky zastoupí kupříkladu hlídání mrtvých úhlů, asistent pro jízdu v pruzích nebo automatické brzdění s detekcí chodců. Důležitá je také ona zmíněná praktičnost: zejména asymetricky dělená, sklopná a hlavně o 15 cm posuvná zadní lavice. Zavazadelník má tak při nejzazším umístění druhé řady 385 l, ve standardním uspořádání 455 l a po sklopení sedaček 1281 l.

T-Cross neuvidíme v Paříži, Volkswagen bude letos chybět. Představí se však také v říjnu a start prodeje je plánován na jaro příštího roku. Propagační video představuje v kostce práci návrhářů včetně tvorby hliněného modelu v „životní“ velikosti.

Video se připravuje ...

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
11. 9. 2018 08:26
vw
koncern se očividně snaží, :-) jen tak dál
Avatar - Ja Prvni 123
31. 8. 2018 19:43
To je revoluce! Trida sama pro sebe...
Ma nizsi predni svetla... a nepochybne bude vetsi tablet vevnitr.

Bomba... prevrat, nove pojeti světa automobilismu!
Avatar - 3_diamanty
31. 8. 2018 16:38
zase dalsie skice
ach jaj.. uz si pripadam jak v alfe... a ja ze uz konecne uvidime seriovku.... no ale dost bolo srandy ... tak este par dni vydrzat no ... vw si dava na cas s tymto kuskom mozno aj kvoli zabehu arony ( inak neviem preco to tak natahuju ked auto urcite uz maju davno hotove ) ... zase ako bracek arony to nejake technicke "prekvapko" moc nebude... a ocakavam tu look zmenseneho T-rocu ... 4x4 tu samozrejme nehrozi to bolo jasne... ale stejne som na T-cross velmi zvedavy... lebo taketo nieco zvysene by som si vedel predstavit niekedy v buducnosti ako auto na kazdy den :yes: