Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Karoq a Seat Ateca mají nového sourozence, Volkswagen Tharu!

David Bureš
Diskuze (29)
Architekturu sourozeneckého dua Škoda Karoq/Seat Ateca využije pro své SUV také mateřský Volkswagen.

Volkswagen konečně zareagoval na oblibu SUV a masivně expanduje v tomto segmentu. Vidět to bylo i při letošní prezentaci nového Touaregu, během které značka představila i další nová SUV chystaná pro čínský trh. Jestliže v březnu je automobilka ještě prezentovala jako koncepty, nyní už jedno z nich míří do sériové výroby.

V tomto konkrétním případě hovoříme o konceptu Volkswagen Powerful Family SUV, které se v sériovém provedení jmenuje Volkswagen Tharu. Svou přídí s masivní maskou chladiče a velkými světlomety sice evokuje větší Teramont (na vybraných trzích Atlas), z vybraných úhlů, hlavně zboku, ale až nápadně připomíná v Kvasinách vyráběné duo Škoda Karoq/Seat Ateca.

A je to tím, že Tharu je postaveno na shodném základu jako v Evropě známá dvojice. Proti Karoqu a Atece je však novinka Volkswagenu pro čínský trh větší. Na délku měří 4.453 mm, na šířku 1.841 mm a na výšku 1.632 mm. Rozvor činí 2.688 mm, o 50 mm více než u Karoqu. Velikostně tedy vůz odpovídá čínské variantě Karoqu, která má rovněž natažený rozvor na 2.688 mm. Oba vozy postavené na platformě MQB se budou vyrábět ve stejné továrně SAIC Volkswagen v Šanghaji.

Volkswagen Tharu – srovnání rozměrů s dalšími koncernovými SUV
ModelVolkswagen TharuŠkoda Karoq (Evropa)Škoda Karoq (Čína)Seat Ateca
Délka (mm)4453438244324363
Šířka (mm)1841184118411841
Výška (mm)1632160316141615
Rozvor (mm)2688263826882638

Fotografie interiéru zatím na internet nepronikly, a tak zatím můžeme jen spekulovat, nakolik se odliší od Atecy/Karoqa, které mají svébytné kabiny. Jistotou je však příchod hudebního systému Beats, na nějž odkazuje logo na B sloupcích karoserie.

Co se týče motorů, tak zákulisní informace hovoří o dvou. Základem má být benzinová dvanáctistovka s 85 kW, nad níž bude stát zážehová čtrnáctistovka o výkonu 110 kW. Oba agregáty budou spárovány se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Stejné jednotky ostatně najdeme i v nabídce čínského Karoqu.

Volkswagen Tharu se podle dostupných zpráv začne prodávat na čínském trhu v třetím čtvrtletí letošního roku. Tam jsou SUV a crossovery notně populární, na což Volkswagen reaguje tím, že v Číně do roku 2020 chce začít prodávat hned deset nových modelů z těchto segmentů. Vedle Tharu půjde o sériovou verzi konceptu Advanced Mid-Size SUV, modelu o velikosti Tiguanu Allspace, který by se údajně mohl začít prodávat i v Evropě.

S prodejem Tharu v Evropské unii nepočítejte, auto se má prodávat primárně tam, kde není nabízen model T-Roc. Konkrétně je příchod vozu již potvrzen pro Rusko nebo USA.

David Bureš
Diskuze (29)
Avatar - Floyd
17. 5. 2018 22:29
Re: zrůdičky na 1000 způsobů
To uznávám :yes:
17. 5. 2018 21:30
Re: zrůdičky na 1000 způsobů
Ale musíš uznať, že navrhnúť toto auto nebol veľký kumst.
Avatar - Floyd
17. 5. 2018 21:27
Re: co ostatní?
>:D >:D >:D
Ok, tak vlastními slovy: Ano
Avatar - 3_diamanty
17. 5. 2018 18:14
Re: vizaz
no presne.... napr taka CX-4 od mazdy.. cina ju ma ... my nie
Avatar - _Karel_
17. 5. 2018 18:05
Re: co ostatní?
>:D to mi nedělej!!!