Škoda Karoq a Seat Ateca mají nového sourozence, Volkswagen Tharu!
Volkswagen konečně zareagoval na oblibu SUV a masivně expanduje v tomto segmentu. Vidět to bylo i při letošní prezentaci nového Touaregu, během které značka představila i další nová SUV chystaná pro čínský trh. Jestliže v březnu je automobilka ještě prezentovala jako koncepty, nyní už jedno z nich míří do sériové výroby.
V tomto konkrétním případě hovoříme o konceptu Volkswagen Powerful Family SUV, které se v sériovém provedení jmenuje Volkswagen Tharu. Svou přídí s masivní maskou chladiče a velkými světlomety sice evokuje větší Teramont (na vybraných trzích Atlas), z vybraných úhlů, hlavně zboku, ale až nápadně připomíná v Kvasinách vyráběné duo Škoda Karoq/Seat Ateca.
A je to tím, že Tharu je postaveno na shodném základu jako v Evropě známá dvojice. Proti Karoqu a Atece je však novinka Volkswagenu pro čínský trh větší. Na délku měří 4.453 mm, na šířku 1.841 mm a na výšku 1.632 mm. Rozvor činí 2.688 mm, o 50 mm více než u Karoqu. Velikostně tedy vůz odpovídá čínské variantě Karoqu, která má rovněž natažený rozvor na 2.688 mm. Oba vozy postavené na platformě MQB se budou vyrábět ve stejné továrně SAIC Volkswagen v Šanghaji.
Volkswagen Tharu – srovnání rozměrů s dalšími koncernovými SUV | ||||
Model | Volkswagen Tharu | Škoda Karoq (Evropa) | Škoda Karoq (Čína) | Seat Ateca |
Délka (mm) | 4453 | 4382 | 4432 | 4363 |
Šířka (mm) | 1841 | 1841 | 1841 | 1841 |
Výška (mm) | 1632 | 1603 | 1614 | 1615 |
Rozvor (mm) | 2688 | 2638 | 2688 | 2638 |
Fotografie interiéru zatím na internet nepronikly, a tak zatím můžeme jen spekulovat, nakolik se odliší od Atecy/Karoqa, které mají svébytné kabiny. Jistotou je však příchod hudebního systému Beats, na nějž odkazuje logo na B sloupcích karoserie.
Co se týče motorů, tak zákulisní informace hovoří o dvou. Základem má být benzinová dvanáctistovka s 85 kW, nad níž bude stát zážehová čtrnáctistovka o výkonu 110 kW. Oba agregáty budou spárovány se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Stejné jednotky ostatně najdeme i v nabídce čínského Karoqu.
Volkswagen Tharu se podle dostupných zpráv začne prodávat na čínském trhu v třetím čtvrtletí letošního roku. Tam jsou SUV a crossovery notně populární, na což Volkswagen reaguje tím, že v Číně do roku 2020 chce začít prodávat hned deset nových modelů z těchto segmentů. Vedle Tharu půjde o sériovou verzi konceptu Advanced Mid-Size SUV, modelu o velikosti Tiguanu Allspace, který by se údajně mohl začít prodávat i v Evropě.
S prodejem Tharu v Evropské unii nepočítejte, auto se má prodávat primárně tam, kde není nabízen model T-Roc. Konkrétně je příchod vozu již potvrzen pro Rusko nebo USA.