Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen up! oficiálně: Mini-VW odhalen

Diskuze (202)
Fox je zapomenut, po čtyřech letech čekání přichází produkční verze Volkswagenu up!.

V prosinci se začne prodávat nová generace miniauta od Volkswagenu. V Bratislavě vyráběný up! zatím dostane jednu karosářskou verzi a jeden motor. Na další rozšíření nabídky, včetně sesterských modelů Škody a SEATu, si musíme ještě počkat.

Malý VW dostane novou generaci tříválce. Jeho zdvihový objem je 1 litr a na výběr budou dvě výkonové varianty: 44 a 55 kW. V hledáčku je pochopitelně spotřeba a flotilové emise. V tomto směru nabídne up! s balíčkem BlueMotion Technology (BMT) 4,2 l, resp. 4,3 l/100 km. Obě hodnoty odpovídají méně než 100 g CO2 na ujetý kilometr, což je rozhodující kritérium pro maximální daňové zvýhodnění na mnoha evropských trzích.

Alternativu představuje verze spalující zemní plyn (CNG). Její výkon bude 50 kW a spotřeba plynu 3,2 kg/100 km (emise CO2 86 g/km, resp. 79 g/km ve verzi BMT).

Od roku 2013 by se měla přidat i verze poháněná elektromotorem.

Ve srovnání s původním konceptem up! z roku 2007 došlo jen k minimálnímu počtu změn, které byly nutné pro uvedení do sériové výroby. Prodloužily se převisy, zjednodušila se optika světel, zmizela malá okýnka v A sloupku a objevily se zpětná zrcátka a kliky z běžné produkce Volkswagenu.

Některé z těchto změn předznamenala už studie E-Up! z roku 2009, který ale zase experimentovala s jiný tvarem bočních oken a zkrácenou karoserií.

Rozměry projektů automobilky Volkswagen ve třídě minivozů
ModelDélka [m]Šířka [m]Výška [m]Rozvor [m]
up! (produkční verze)3,541,641,482,42
Up (koncept 2007)3,451,63--
E-Up! (koncept 2009)3,201,641,472,19
Lupo3,531,641,462,32
Fox3,831,661,542,47

Vnější rozměry nakonec narostly na vcelku běžných 3,54 x 1,64 x 1,48 metru. To téměř přesně odpovídá o desetiletí staršímu Volkswagenu Lupo. Specialitou je ovšem rozvor dlouhý 2,42 metru, který překonává i řadu o třídu větších modelů.

Ani interiér nepředstavuje zásadnější odklon od dříve prezentovaných konceptů. Nabídne prostor pro čtyři cestující a nadstandardní zavazadlový prostor. Ten pojme v základní konfiguraci 215 litrů a po sklopení zadních sedadel až 951 litrů.

Jako první městské miniauto dostane Volkswagen up! systém automatického brzdění ve městech, nazvaný City Emergency Braking. Při rychlostech do 30 km/h dokáže v případě hrozící kolize automaticky zabrzdit nebo zpomalit vozidlo.

Na úvod přijdou tři verze: take up! nabídne nízkou cenu, move up! se zaměří na komfort a high up! (ve dvou verzích up! white a up! black) bude lifestylovým vrcholem.

Verze se značkou Škoda by se podle neoficiálních informací měla jmenovat City, SEAT nejspíš dostane název Mii.

Poprvé v modelu značky Volkswagen bude nabízen systém maps + more, jehož základem je mobilní osobní informační a zábavní zařízení PID (Personal Infotainment Device).

Systém maps + more vznikl jako unikátní koncept dostupný pro všechny majitele modelu up! ve spolupráci se společností Navigon, jedním z předních světových dodavatelů navigačních systémů. Uživatel jednoduše vloží zařízení PID do vyhrazeného držáku nad středovou konzolou. Na rozdíl od mnoha jiných podobných systémů tohoto druhu se maps + more dokáže mnohem lépe propojit s ostatními systémy vozidla. Díky tomu může například ovládání a sledování navigačního systému, telefonu a informačního a zábavního systému probíhat prostřednictvím dotykového displeje PID, který slouží rovněž k zobrazování důležitých provozních informací včetně přepínání do režimu vizuálního displeje systému ParkPilot, který sleduje a ukazuje vzdálenost vozu od překážek při parkování a manévrování.

Diskuze (202)
Avatar - PeterLuk
23. 8. 2011 13:18
Re: Super
Beetle, aspon teda ten novy urcite miniautom nieje. Ja som to myslel tak, ze pokial by som si kupoval niake male auto, beetle mu u mna konkuroval... ;-)
Avatar - "Brňák"
22. 8. 2011 22:20
Re: CENA
Na chlup.
22. 8. 2011 21:51
Re: TIPOVAČKA
Nie ani omylom. Päťstovka bola od samého začiatku zamýšľaná ako štýlové auto a po úspechu reinkarnovaného Mini sa netreba čudovať. Žiadny prázdny pojem, k dokonalosti potiahnutý štýl, zavedený autom, ktoré motorizovalo Taliansko. To je vec, ktorá tu má cenu - nie auto pre všetkých, tým pádom pre chudobných a v chudobnej dobe - ale auto, ktoré dalo Taliansku kolesá. To je jeho odkaz. A ten má cenu. Autíčko sa rokmi stalo legendou, nová päťstovka to využíva, vsadila na jej dizajnový štýl a rozvíja ho. Nič viac, ale tiež nič menej. Žiadne klišé v tom nevidím. Jej odkaz je jasný.
22. 8. 2011 20:52
Re: TIPOVAČKA
Hele, mi je to v podstatě jedno kolik prodaj. ;-)
22. 8. 2011 20:29
Re: TIPOVAČKA
výborně, teď ten plán ještě naplnit a můžete bouchat šampaňské.... ;-)