Volkswagen v Paříži 2006

Volkswagen v Paříži 2006

 
 

Stylistický jazyk Volkswagenu se asi brzy změní. Místo konzervativních a nadčasových linií se dočkáme tvarů plných emocí, rychlosti a síly. Přinejmenším se to bude týkat nových sportovních modelů a zřejmě také vozů pro volný čas.

Studie IROC

Prvním předkrmem je IROC, který by měl v sériové podobě navázat na legendární kupé ScIROCco.

33 let po představení lidového kupé Scirocco se Volkswagen vrací ke sportovním vozům. Karoserie IROCu sice není typickým dvoudveřovým vozem s charakteristickou siluetou kupé, ale dynamiku jí rozhodně nelze upřít. Designéři tentokrát vymodelovali crossover mezi tradičním hatchbackem a dvoudveřovým kombi shooting brake, z něhož vlastně zbyla jen dlouhá střecha a typická silueta s ostře řezanou zádí.

V tiskové zprávě výrobce upozorňuje na zcela nový styl, který jsme dosud u VW neviděli. Nová strategie VW dovoluje designérům odklonit částečně styling určitých skupin vozů od hlavní linie, která se nese celou modelovou řadou. Znamená to zřejmě jediné. Sportovní vozy jako IROC budou mít mnohem agresivnější, agilnější a rafinovanější tvary, než na jaké jsme byli dodnes zvyklí.

Příď vozu nese rozměrnou šestiúhelníkovou masku, která připomíná spíše asijské než evropské pojetí designu sportovního vozu této velikosti. A propos velikost. IROC je rozměrově velmi podobný Golfu: délka 4240 mm, šířka 1800 mm, ale výška jen 1400 mm. Rozvor je na poměry VW překvapivě velký: 2680 mm. Volkswagen slibuje místo čtyřem dospělým cestujícím.

Dramatická silueta začíná špičatou přídí, na kterou plynule navazuje značně skloněné čelní sklo. Předlouhá prosklená střecha končí nepřehlédnutelným spojlerem. Boční linie oken klínovitě roste, kryje B-sloupek, aby se na C-sloupku proměnila v typický poznávací znak Golfů posledních dvaceti let. Vůbec bychom se nedivili, kdyby byla studie IROC sportovní karikaturou, či fantazií designérů upraveným předobrazem příštího Golfu - přinejmenším při pohledu zezadu.

Efektní zmijí zelená - typická pro původní Scirocco - je v novém vydání kombinována s tmavými plastovými případně uhlíkovými komponentami. Záď působí kompaktně, vysoká nakládací hrana a styling vozu "pevně sedícího na silnici" dobře ukrývá 300 litrů zavazadlového prostoru, který je variabilní a umožňuje převážet nejrůznější sportovní potřeby, které lze snadno upevnit ve voze díky předpřipraveným kolejničkám a úchytnému systému.

Iroc využívá sílu motoru TSI, který je přeplňován soustavou turbodmychadla a mechanického kompresoru a dosahuje nejvyššího výkonu 155 kW. Na jeho místě si ale prý můžete představit cokoli, co by bylo zárukou dostatečně úchvatných jízdních zážitků. Paleta motorů přitom podle VW jednou může začínat hluboko pod úrovní 110 kW. Nechybí ani dvouspojková převodovka DSG. Desetipaprsková kola z lehkých slitin mají rozměr 19 palců a šířku 235 mm.

CrossGolf

Nový CrossGolf model vychází z verze Golf Plus, má o 20 mm zvýšený podvozek, nové plastové prvky (podobně jako Cross Polo), přední a zadní nárazník ve stylu SUV, podélné nosníky střechy, 17palcová kola a další odlišné drobné detaily.

V nabídce budou od listopadu čtyři pohonné jednotky. Benzinové agregáty zastupuje šestnáctistovka o výkonu 75 kW a nový čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 103 kW. Dvě dieselové jednotky zahrnují motory 1.9 TDI s výkonem 77 kW a dvoulitrový turbodiesel s výkonem 103 kW. Pohon všech kol pravděpodobně nebude nabízen.

Touran facelift

Nudný design je již nyní nahrazován líbivějšími tvary. Faceliftu se v Paříži dočkal populární Touran.

Na první pohled je patrná typická mřížka chladiče, nový nárazník a ostře zaříznuté světlomety (volitelně bixenonové). Změn se dočkaly i zadní světlomety a nárazník. Nový Touran obsahuje také elektronického asistenta HSA (asistence rozjezdu do kopce), natáčení světlometů při projíždění zatáček, světlomety pro denní svícení a také nového inteligentního parkovacího asistenta.

Parkovací asistent se spouští stisknutím tlačítka a při rychlosti do 30 km/h monitoruje paralelně se směrem jízdy nalevo i napravo místa pro parkování. Elektronická řídící jednotka přitom vypočítává ideální postup pro parkování. Akusticky i graficky vůz informuje řidiče o výchozí poloze pro parkování a zařazením zpětného chodu vůz sám zaparkuje podle vypočítaného modelu. Vše trvá maximálně 15 s a úkolem řidiče je “pouze” přidávat plyn a brzdit.

Základní pohonnou jednotkou je pro Touran benzínová šestnáctistovka s výkonem 75 kW. Alternativu nabízí nový benzínový agregát s přímým vstřikováním a dvojitým přeplňováním 1.4 TSI s výkonem 125 kW (známý z Golfu GT). Motor TSI nahrazuje verzi FSI s výkonem 110 kW z předchozího modelu. Dieselové pohonné jednotky jsou tři a jedná se o turbodiesely PD o výkonech 66 kW, 77 kW a 125 kW. Volkswagen nabídne také verzi na zemní plyn s výkonem 80 kW jako ekologickou variantu k tradičním palivům. Všechny motory TDI a TSI budou volitelně spojeny s převodovkou DSG (standardně u nejvýkonnějšího motoru TSI).

Touran bude nabízen ve třech stupních výbavy a již v té základní najdeme např. autorádio s přehráváním formátu MP3, přední, boční a hlavové airbagy nebo systém ESP. V nejvyšším stupni výbavy pak nebudou chybět 16palcová kola z lehkých slitin, automatická klimatizace, nejvýkonnější nabízená audio soustava a parkovací pilot.

Do prodeje bude nová generace Touranu uvedena v listopadu tohoto roku.

Touareg facelift

Nový Touareg ihned poznáte podle zcela přepracované přídě, kde kromě kapoty nezůstal jediný díl stejný. V souladu s dalšími novými modely Volkswagenu adoptoval Touareg výraznou stříbrnou masku, nová jsou přední světla (na přání bixenonová s natáčením), přední nárazník s kulatými mlhovkami je zakulacenější podobně jako u nového Eosu a otvory sání vzduchu rozdělují vodorovné chromové lišty. Nová zpětná zrcátka si mají lépe poradit s proudícím vzduchem. Na zádi Touaregu se objevil nový spoiler a dynamičtěji působící nárazník s výfukovými koncovkami, z bočního pohledu pak vyniknou nová kola z lehkých slitin. Nabídku barev obohatí metalízy šedá Atacama, šedá Mountain, modrostříbrná Arctic, stříbrná Leaf , antracitová Galapagos a perleťová červená Sierra. K mání budou i „komfortní“ sedadla, a to buď v částečně koženém provedení (Cricket), nebo celokoženém s kůží Nappa.

Ve faceliftovaném Touaregu se jako v prvním Volkswagenu objeví nový zážehový osmiválec 4,2 FSI (257 kW, 440 Nm) s přímým vstřikováním benzinu. Kromě osmiválce zůstanou v nabídce i motory V6 FSI s výkonem 206 kW a vrcholný W12 s 331 kW. Příznivci turbodieselů mohou nadále sáhnout po pětiválci (128 kW), šestiválci (165 kW) a ti nejrozmlsanější po pětilitrovém desetiválci (230 kW).

V sériové výbavě Touaregu se objeví nově patentovaný systém ABSplus, který zkracuje brzdnou dráhu v terénu až o 20 procent. Dosud ztrácela SUV při brzdění na šotolině nebo písku ovladatelnost a prodlužovala se brzdná dráha. Systém ABSplus v Touaregu však vytlačuje části nezpevněného povrchu před dočasně zablokovaná kola, což zvyšuje brzdný účinek bez vlivu na ovladatelnost.

Systém Front Scan je adaptivní tempomat ACC, schopný díky radaru na přídi zpomalovat a zrychlovat v rámci nastavené rychlosti, nově je však schopen v případě nouze vozidlo zcela zastavit. Systém také kontroluje potřebnou brzdnou vzdálenost a v případě potřeby preventivně „připraví“ brzdy. Poprvé u Volkswagenu se objevuje systém Side Scan, který sleduje situaci vedle auta a za ním, přičemž při přejíždění mezi pruhy varuje řidiče před možnou kolizí.

1,4 TSI EcoFuel

Drobným příspěvkem k řešení celosvětového problému produkce CO2 má být koncept motoru 1,4 TSI EcoFuel, který je schopen spalovat stlačený zemní plyn a produkovat tak asi o 20 % méně problematického plynu. Přeplňovaný motor o objemu 1390 cm3 dosahuje srovnatelných parametrů (110 kW, 220 Nm) jako při spalování benzinu. Primárním palivem je CNG (stlačený zemní plyn) nouzově je možno spalovat také benzin (pouze malá rezervní nádrž).


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Online: Volby začaly, o osudu Česka rozhodne pět milionů voličů Online: Volby začaly, o osudu Česka rozhodne pět milionů voličů

S úderem čtrnácté hodiny se v Česku otevřely volební…

Českého výrobce světel Trevos chtěla zničit insolvenční mafie Českého výrobce světel Trevos chtěla zničit insolvenční mafie

U hlavního vchodu do závodu největšího tuzemského výrobce…

Turecko postaví svou první jadernou elektrárnu, podílet se na ní budou i Rusové Turecko postaví svou první jadernou elektrárnu, podílet se na ní budou i Rusové

První jaderná elektrárna v Turecku získala počáteční…

Bilance: V Česku byla za Sobotky hospodářská love story. Vláda ale nedala nic stranou Bilance: V Česku byla za Sobotky hospodářská love story. Vláda ale nedala nic stranou

Hospodářský boom Berlína a hlad Německa po českém zboží,…

 
Zdroj: redakce

Štítky Volkswagen Paříž 2006

 












Blesk.cz

Topmodelka Petra Němcová na tajňačku v Praze! Přijela oslavit narozky kamaráda!

Topmodelka Petra Němcová na tajňačku v Praze!…

Světová topmodelka českého původu Petra Němcová (38) je na skok v Praze! Tajně přiletěla už ve čtvrtek večer,…

Pirate Bay opět nasadila těžbu kryptoměny na procesorech návštěvníků. Tentokrát nejde zakázat

Pirate Bay opět nasadila těžbu kryptoměny na…

Před měsícem provedli provozovatelé známého torrentového vyhledávače Pirate Bay testování, při kterém si…

 

iSport.cz

Mrzí mě to, napsal Veselý zraněnému Dejovi. Ten bude dva až tři měsíce mimo

Mrzí mě to, napsal Veselý zraněnému Dejovi. Ten bude…

Natržené postranní vazy, natržené křížové vazy, natržený meniskus a úlomek v bércové kosti. Taková je přesná…

Od vlastní brány až do sítě! Pastrňák sólem kandiduje na gól sezony

Od vlastní brány až do sítě! Pastrňák sólem…

Nový ročník NHL sice sotva odstartoval, ale tenhle gól se s jistotou zařadí mezi jeho nejhezčí! Má ho na svědomí…

 

Reflex.cz

Řada lidí dělá na kandidátkách „křoví“. Stačí ale pár tisíc preferenčních kroužků a budou zvoleni

Řada lidí dělá na kandidátkách „křoví“. Stačí ale…

V letošních volbách do Poslanecké sněmovny se o hlas voličů po celém zemi bude ucházet zhruba sedm a půl tisíce…

Kvůli znečištění umírá ve světě víc lidí než ve válkách a katastrofách

Kvůli znečištění umírá ve světě víc lidí než ve…

Znečištění životního prostředí - od špinavého vzduchu po kontaminovanou vodu - každoročně zabije víc lidí než…