Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf Variant po faceliftu: Nové fotografie, technická data, české ceny

Ondřej Láník
Diskuze (71)
Nové provedení Golfu Variant znamená konec pro masivně chromovanou masku, ale taky start pro motory splňující Euro 5, nový interiér a luxusní verzi Exclusive.

Modernizovaný Golf Variant má vnější rozměry (4534 x 1781 x 1504 mm) jen nepatrně odlišné od předchůdce, který přišel na trh až v polovině roku 2007.

Maska v novém provedení už nebude bohatě chromovaná jako dosud, ale spíše funkční, světlomety dostanou ostřeji řezané rysy a nárazník se vrací k přísně horizontálnímu členění. Vzadu došlo jen na dílčí změny - inovovaná byla grafika koncových svítilen a zadní nárazník má lakovanou i spodní část. Na rozdíl od dřívějšího provedení bude podle viditelné koncovky výfuku identifikovatelné palivo konkrétního provedení Variantu. V nabídce figurují nová kola z lehkých slitin.

Golf Variant prošel pečlivou odhlučňovací kúrou. Zákroky byly provedeny u zdrojů hluku (chod motorů a jejich pomocných zařízení, uložení motorů v karoserii, kola a odvalování pneu, aerodynamika, atd.) ale také instalací akustického čelního skla, které tlumí hluk ve třech frekvenčních pásmech charakteristických pro vznětové motory.

Od uvedení Golfu Variant na trh uplynuly jen dva roky, během nichž prý Variant splnil úlohu, kvůli níž byl dodatečně zařazen do páté generace Golfu. Zákazníci Volkswagenu se totiž nespokojili jen s vyšším Golfem Plus (mj. obchodně úspěšným modelem značky VW), ale žádali i klasické kombi s delší zádí a větším zavazadelníkem. Loni se prodalo 95 tisíc Golfů Variant.

Stejně tak jako je celá příď převzata z Golfu VI. generace (stoprocentní zaměnitelnost dílů), je i interiér Variantu v přední části identický s aktuálním hatchbackem. Je zde nově uspořádaná přístrojová deska s novou středovou konzolou a nová generace tříramenných volantů, poprvé uvedených v Passatu CC. V rámci příplatkové výbavy je nabízen systém automatického parkování i couvací kamera, resp. velkoplošně prosklená střecha.

Zavazadelník má 560 l v základním uspořádání, po sklopení sedadel lze po střechu využít 1550 l objemu, resp. ložnou délku 1,7 m. Se sklopeným sedadlem spolujezdce je to dokonce délka 2,72 m.

Divize Volkswagen Individual uvede v Golfu Variant novou značku “Volkswagen Exclusive”, která bude představovat vrcholné verze jednotlivých modelů. Základem je výbava Highline, rozšířená o sportovní podvozek (snížení o 15 mm), 17palcová kola z lehkých slitin Sienna s titanově stříbrnou povrchovou úpravou a logem VW Individual. Uvnitř jsou standardně mj. sedadla čalouněná kůží Nappa/Vienna nabízená ve dvou barevných kombinacích. Přední sedadla jsou vyhřívaná a mají elektricky seřiditelnou bederní opěrku.

Golf Variant - ceny na českém trhu

Technické novinky pro Golf Variant přijdou postupně. Nejprve se do prodeje dostane motor 1,6 TDI o výkonu 77 kW ve verzích s pohonem předních kol s manuální převodovkou nebo DSG a úspornější BlueMotion. Tento motor střídá 1,9 TDI. Na konci roku budou dodány první kusy s motorem 1,6 TDI a výkonu 66 kW, 1,6 TDI 4Motion a s 1,2 TDI (77 kW), který nahrazuje atmosférický 1,6 MPI. Šestnáctistovka s pětistupňovou manuální převodovkou bude dostupná až do konce roku, je o 8.900,- Kč levnější než 1,2 TSI se šestistupňovým manuálem.

Mění se také podoba ceníku – verze Trendline má nyní výbavu bohatší o několik položek (např. palubní počítač) a je o 7 tisíc Kč dražší, výbava Comfortline z nabídky vypadla a Sportline je nahrazena Highline. Úsporný balíček BlueMotion je pro 1,6 TDI možné objednávat jen v základní výbavě.

Volkswagen Golf Variant - přehled benzinových motorizací
Motor1,41,2 TSI1,4 TSI1,4 TSI
Převodovka5M6M (7DSG)6M (7DSG)6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]1390119713901390
Válce/ventily4/44/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]59/50007790/5000118/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]132/3800-200/1500-4000240/1500-4000
Max. rychlost [km/h]173-201 (201)220 (220)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,9-9,9 (9,9)8,4 (8,4)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,4-6,3 (6,0)6,4 (6,1)
Cena Trendline [Kč]405.900,-458.900,-
(512.800,-)
496.000,-
(549.800,-)
-
Cena Highline [Kč]-511.800,-
(565.700,-)
548.900,-
(602.800,-)
604.200,-
(658.000,-)

Základní výbava Trendline obsahuje šest airbagů, ESP, klimatizaci Climatic, rádio s CD/MP3 přehrávačem, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, elektrické stahování předních a zadních oken, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a ocelová 16palcová kola.

Výbava Highline za příplatek 53 tisíc Kč přidává tempomat, litá kola, mlhovky s funkcí svícení do zatáček, potahy sedadel v kombinaci Alcantara/látka, sportovní sedadla a chromované doplňky interiéru i exteriéru.

Pro Trendline je možné za příplatek 4.900,- Kč přikoupit paket Comfort (malý kožený paket, přední mlhovky) a k němu dále paket All In (dvouzónová klimatizace, litá kola, tempomat, alarm). K Highline se nabízí paket Comfort (+4.900,- Kč) ve složení dvouzónová klimatizace, parkovací senzory vzadu i vpředu a vyhřívaná přední sedadla.

Volkswagen Golf Variant - přehled dieselových motorizací
Motor1,6 TDI1,6 TDI1,6 TDI BM1,6 TDI 4Motion2,0 TDI
Převodovka5M5M (7DSG)5M5M6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]15601598159815981968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/-77/440077/440077/4400103/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]-250/1500-2500250/1500-2500250/1500-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]-190 (190)190-210 (208)
Zrychlení 0-100 km/h [s]-11,9 (11,9)11,9-9,7 (9,7)
Komb. spotřeba [l/100 km]-4,5 (4,8)4,2-5,0 (5,5)
Cena Trendline [Kč]485.900,-512.000,-
(565.800,-)
524.500,-553.400,--
Cena Highline [Kč]-564.900,-
(618.700,-)
-606.300,-620.600,-
(674.500,-)

Ondřej Láník
Diskuze (71)
Avatar - white label
1. 10. 2009 23:56
Re: KOMBÍK NENÍ GOMBÍK
Říkáš "vyšťavenej"..., no jestli si náhodou neměl tu "Hromadnou povwluci" spíš ty! >:D
Avatar - Andromeda
1. 10. 2009 22:36
Re: KOMBÍK NENÍ GOMBÍK
To měl být pokus o vtip,ale jsem nějakej unavenej a vyšťavenej ... ;-) a "dneska mi ňák fory mi moc nejdou ... >:-[]
Avatar - white label
1. 10. 2009 16:49
Re: KOMBÍK NENÍ GOMBÍK
Si to bereš zbytečně osobně..., přitom zrovna o tobě jsem vůbec nepsal, takže ani netuším jak si k tomu "došel"...? ;-) >:-[]
1. 10. 2009 15:54
Re: KOMBÍK NENÍ GOMBÍK
přímo nad vchodovými dveřmi >:-[]
1. 10. 2009 15:52
Re: KOMBÍK NENÍ GOMBÍK
bydlení už stojí, ale já to jenom platil, takže nic netahám a ani to neplánuji >:-[]

ale kecy tipu "Megan není schopen udržet s přívěsem rovnou stopu"... no jo, kdybych to četl na Novinkách, ale prej to tvrdí rakouský automotoklub... Jestli oni s ním nevjeli do nějaké zatáčky a museli korigovat směr tím volantem :-!